Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
De schokdempers achter zijn aan vervanging toe. De auto deint nogal na bij drempels en het begint vervelend te worden. Op de huidige schokbrekers staat 562100028R als nummer van Renault en Monroe E3117201 als nummer van Monroe, maar dat laatste is nergens te vinden.
Als ik op kenteken of VIN nummer zoek kom ik bij meerdere fabrikanten verschillende versies tegen:
Monroe: 376087SP en 376096SP met het enige verschil de lengte 406-479mm vs. 420-491mm. Beide staan als vervanging voor OEM nummer 562100028R en bij die tweede staat bij "for vehicles with heavy duty suspension"
Sachs: 315 009 (315 519 voor "Long Wheelbase", maar voor zover ik weet is er geen long wheelbase variant van de Grand Scenic III ?)
KYB: 344706
TRW: JGT455T met een lengte van 416 - 487 mm. Dat zit dus precies tussen de twee versies van Monroe in.
Van Sachs en KYB zijn de lengtes onbekend.
Wat is nu de juiste schokdemper voor de auto?
PS. Als iemand de aanhaalmomenten weet voor de bouten hoor ik het ook graag.
Blihi schreef: ↑04 mei 2020 11:42
Ter aanvulling: Het betreft een Grand Scenic III 1.4 uit 2011. Het is de 7-zits uitvoering, mocht dat nog verschil maken.
Heb je deze nieuw gekocht en merk je nu pas die "deining" of heb je de wagen nog niet zo lang (2e hands) en valt het je nu pas op?
Is maar dat wij een Grand ScenicIII 1.6 (7-zits en met trekhaak) en ik vind dat die al vanaf dat hij nieuw was nogal zwaar inveerde achteraan. Bij navraag zei de dealer dat dit normaal zou zijn maar ik blijf het raar vinden.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik moet nieuwe remblokken aan de voorkant, maar ze hebben 2 maten, hoe weet ik dat ik de juiste bestel of moet dan toch maar het wiel eraf halen en ff opmeten.
RENAULT KANGOO EXPRESS (FW0/1_) 1.5 DCI 75 (75 PK) 2010 - VANDAAG
Goedendag vraagje, er zit nu onder onze duster van 2010 de standaard stalenvelgen. 215-65-16 en 6.5 J et50.kan hier zonder problemen ,bijvoorbeeld aanlopen met sturen of iets dergelijks , een 225-60-17 met 7 J et45 velg onder ? Volgens de banden...
Hallo, de vloer aan de bijrijderskant is nat en ik vermoed dat het met de airco heeft te maken. Ik zie na gebruik van de airco ook geen plasje water onder de auto.
Wie weet waar onder de auto precies de condensafvoer/slang zit bij een Scenic 3 ? Of...
Al een enige tijd hoor ik een voor mij irritant geluidje bij het sturen en het lijkt alleen maar links voor bij het wiel vandaan te komen. Heel af en toe ook met een drempel.
Het geluid kan ik het beste vergelijken met een soort licht getik wat...