Laadpaal killer
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Laadpaal killer
Eergisteren de R110 proberen op te laden bij publieke palen. Ik heb er 3 uit laten klappen voor ik het maar op gaf. Een nacht aan de omalader leverde 50% op, dus 1 fase werkte wel. Gisteren maar gelijk bij een snellader met vaste kabel geprobeerd: Paf! Ook eruit... Dichtsbijzijnde dealer gebeld (ABD Leeuwarden) en daar kon ik gelijk terecht. Nog even het licht uit toen ze de auto aan de paal hingen. Ben hem een weekje kwijt wss, zal wel een vette kortsluiting in de chameleon lader zitten. Perfecte service bij ABD, binnen 2 uur weer onderweg met een leen-zoe.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Laadpaal killer
Vastgebrand N <> L3 relais in de filterunit, wat ik je brom, zie https://canze.fisch.lu/still-more-bcb-pictures/ laatste twee fotos. Kan zijn veroorzaakt door een fout laadpunt waar L2 niet is aangesloten. Mijdt de eerste paal waar hij er uit klapte als de vliegende t**ing
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Laadpaal killer
Die paal ligt er nog steeds uit, dus daar zal sowieso een monteur langs moeten...
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Laadpaal killer
Zelfs dan Olaf. Als ik gelijk heb en L2 werkt niet, vet kans dat dat niet wordt opgemerkt (gewoon aardlek automaat reset en jippie, doet het weer). Ik heb hier wel eens een monteur zien testen. Dat ging met een conversiesnoer op een verfafbrander om maar vermogen te trekken. Ik zeg niet dat hij niet alle drie de fases heeft getest, maar toch goed mogelijk dat dat op die manier niet wordt opgemerkt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
- Actief als: particulier
Re: Laadpaal killer
Heb dit ook meegemaakt op onze vorige Zoe, BCB stuk en kortsluiting tussen N en L3.
Is toen vervangen onder garantie (gelukkig maar, reparatiekosten waren €3000 gedekt door RenaultNL).
Vraag me wel af of je in zo'n geval schade zou kunnen claimen op de beheerder van de laadpaal (hoe kan je het immers bewijzen? Je kan niet zelf de werkzaamheden van de monteur controleren, en zo'n paal gaat direct in storing dus kan je ook niks laten nameten).
Is toen vervangen onder garantie (gelukkig maar, reparatiekosten waren €3000 gedekt door RenaultNL).
Vraag me wel af of je in zo'n geval schade zou kunnen claimen op de beheerder van de laadpaal (hoe kan je het immers bewijzen? Je kan niet zelf de werkzaamheden van de monteur controleren, en zo'n paal gaat direct in storing dus kan je ook niks laten nameten).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Laadpaal killer
Ja, dat is wel een dingetje zeg. Hebben alle EV's (met 3 fase laadmogelijkheid) daar last van als een fase ontbreekt of is dat een Zoe kwaal?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Laadpaal killer
De meeste BEV's kunnen alleen maar enkelfase AC laden (en alles boven 7kW CCS), dus wat je ziet is dat als een paal dit soort of andere 3 fase ellende heeft het verhaal altijd is "XXX laadt wel DUS is het niet de paal en DUS het is de ZOE".
Het N <> L3 relais probleem is denk ik zeer specifiek voor de ZOE. Dat baseer ik op de patenten die ze hebben. Het is echt een heel clever design. Het dir zeldzame issue is zoals gewoonlijk een oplijning van de gaten in de kaas: firmware checkt niet helemaal goed op alle drie fases, lader of kabel stuk op L2.
En dan ook nog: het is denkbaar, zelfs zeer waarschijnlijk dat het al lang is opgelost in recente firmware. Maar dat weet ik simpelweg niet.
Het N <> L3 relais probleem is denk ik zeer specifiek voor de ZOE. Dat baseer ik op de patenten die ze hebben. Het is echt een heel clever design. Het dir zeldzame issue is zoals gewoonlijk een oplijning van de gaten in de kaas: firmware checkt niet helemaal goed op alle drie fases, lader of kabel stuk op L2.
En dan ook nog: het is denkbaar, zelfs zeer waarschijnlijk dat het al lang is opgelost in recente firmware. Maar dat weet ik simpelweg niet.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Laadpaal killer
Inmiddels heb ik een verdachte paal geïdentificeerd. Ik zie geen vreemde dingen in CanZE, maar wel een vreemd knetterend geluid bij het laden. Is uit de screenshot en het geluid van het filmpje door iemand iets op te maken?
Het is een zoemtoon zoals uit een trafo komt, maar ook een knetterend geluid.
Het is een zoemtoon zoals uit een trafo komt, maar ook een knetterend geluid.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
- Actief als: particulier
Re: Laadpaal killer
Dat zoem geluid is denk ik een ventilator, dat knetteren kan ook een slechte lager van diezelfde fan zijn. (Volgens mij dan teminste)
Lees ik nu uit canze gegevens dat er met 400 v geladen word? Ik dacht altijd dat het 230 was of zit ik er naast?
Lees ik nu uit canze gegevens dat er met 400 v geladen word? Ik dacht altijd dat het 230 was of zit ik er naast?
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.
R135 / 52 Intens. 03-20
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.
R135 / 52 Intens. 03-20
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Laadpaal killer
Dat geluid is ZEKER niet de ventilator, die klinkt echt heel anders. En dat geknetter hoor ik ook echt alleen maar aan die paal.
400 volt is de gebruikelijke spanning tussen 2 fasen bij 3 fasen of krachtstroom. 220 V is de spanning tussen fase en nul.
400 volt is de gebruikelijke spanning tussen 2 fasen bij 3 fasen of krachtstroom. 220 V is de spanning tussen fase en nul.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 992 Weergaves
-
Laatste bericht door DigiDigiSupport
-
- 2 Reacties
- 471 Weergaves
-
Laatste bericht door Truitje