Spraakherkenning Carminat navigatie- en communicatiesysteem

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
erna-steven
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Spraakherkenning Carminat navigatie- en communicatiesysteem

Bericht door erna-steven »

Hallo forummers (en renaultliefhebbers),

Onlangs heb ik een Laguna Grand Tour 2.0 16v TechLine gekocht van 2006. Deze auto is uitgevoerd met een Carminat DVD navigatie- en communicatiesysteem. Volgens de handleiding zou dit systeem ook dmv spraakherkenning aangestuurd kunnen worden. Op de bediening van de richtingaanwijzers zit inderdaad een knopje met het spraakherkenningslogo.

In de handleiding staat dat ik deze knop ingedrukt moet houden totdat ik een piepsignaal hoor. In mijn auto gebeurt er echter niets, ondanks dat ik enkele telefoonnummers een 'spraaklabel' heb gegeven.

- wat doe ik verkeerd?
- moet ik spraakherkenning ergens aktiveren?
- zijn er Carminat DVD systemen die geen spraakherkenning hebben, maar wel het betreffende knopje?

Zie voor foto's: http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=phot ... ecret=7D0H

Alvast bedankt!

Groet,
Steven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Actief als: particulier

Bericht door Renier »

Kan het zijn dat je de auto toevallig bij ABD in Drachten hebt gekocht (aan de foto te zien, vergelijk maar met mijn avatar?)

Daar hebben wij onze Laguna Grand Tour 3 weken geleden ook gekocht, ook met het Carminat DVD systeem.
Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik het knopje indruk.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator

Bericht door Renier »

Net even uitgebreid zitten proberen in die van mij en ik krijg het ook niet aan de praat. Heb zowel bij bepaalde adressen als telefoon nummers een spraaklabel opgenomen maar als ik de knop ingedrukt hou gebeurt er niets (geen piep te horen en komt ook niets op het scherm)

Maakt niets uit of de motor loopt, of alleen op contact staat.

Ook de overige spraakcommando's werken dus niet, je zou bijvoorbeeld met "Telefoon help" in het help menu moeten komen. staat een hele lijst met commando's in het boekje. Maar als we die piep al niet horen dan wordt de spraakherkenning dus niet ge-activeerd.

Je kan de spraakherkennig ook niet aan of uitzetten, alleen instellen "minimale feedback".

Iemand op het Laguna forum (Lagunaclub.nl) gaf aan dat het waarschijnlijk een defect contact in de schakelaar is, hij kende iemand die daar ook last van had gehad. zijn woorden "Dit had te maken met het veelvuldig draaien van de schakelaar waardoor de boel stuk ging."

Zie hier: http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=2543.0

Ik zal binnenkort dus maar weer langs de dealer om het te laten nakijken en/of vervangen.
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kubic
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jun 2020 11:25

Bericht door Kubic »

Ik wens je veel sucses daar in drachten.
Naar mijn ervaring zijn ze niet zo scheutig met service.
Misschien was het omdat ik mijn auto niet daar gekocht had, of dat ze hem te oud vonden, maar elke keer dat ik daar kwam had ik sterk het idee dat ze me liever zagen gaan dan komen.
Hopelijk is er in een jaartje tijd een en ander veranderd en heb jij nu prettigere ervaringen daar.
Huidige: Megane GT 1.6 2006 grijs
Vorige: Scenic 2.0 16v 2004 Beige, Scenic 1.8 RXT 2000 Blauw, Laguna 1.8 16v Initiale 2005 Zwart, Scenic 2.0 16v Dynamique 2001 Groen, Scenic 1.6 16v RXE 2000 Zilver, ESPACE 2.0 RXE 1998 Groen, Espace RN 2.2I U9 1993 Blauw, Espace 2000-1 QUADRA 1989 Groen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
erna-steven
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Spraakherkenning

Bericht door erna-steven »

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

Tot dusver heb ik goede ervaringen met ABD in Drachten. Op 15 juni gaat de auto naar de dealer voor wat kleine puntjes en zal ik ook de spraakherkenning aan de orde brengen.

Groet,
Steven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator

Bericht door Renier »

Zo, nieuwe licht bedieningshendel zit er in en de spraakherkenningsknop werkt nu weer :D

Nu eens kijken of we elkaar begrijpen :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut