Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
king006 schreef: ↑22 mei 2020 13:50
Schijnbaar ligt het inderdaad aan de dealer of je hem wel of niet zo mee kan krijgen. Heel raar dat ze willekeur toepassen.
Op de meeste Renault auto's zitten geen kaart updates. De kans is dus aanwezig dat je ze ook moet komen.
Vooralsnog gaat dit via RN, die geeft de dealer opdracht de kaart te leveren aan de desbetreffende klant en evt de gelegenheid te geven deze te bestellen. Anders krijg je hem ws niet mee omdat de kaartupdate service nog actief dient te zijn. Dus allemaal massaal contact opnemen met RN
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
Gisteren navraag gedaan bij een bekende welk bij een dealer werkt. Hun hadden ze niet op voorraad. Een mogelijkheid zou kunnen zijn, dat België (komt het vandaan) ze wel kunnen leveren nu. Hij kon dat maandag checken voor me.
Dat is wel mogelijk, alleen heb je voor de nieuwe kaart update eenmalig een nieuw SD kaartje nodig van 16 GB. De nieuwe kaart past niet op de oude SD kaartjes.
Corner schreef: ↑22 mei 2020 13:02
Ik heb er voor nu maar weer even een mail naar RN voor uitgestuurd.
UPDATE:
Geachte Reinout,
Ik begrijp middels div social media dat de kaar 10.45 inmiddels door de dealers wordt uitgegeven. Wilt u mij een update geven?
Hartelijk dank,
Vriendelijke groet,
Fred van der Hoek
UPDATE:
Geachte heer Van der Hoek,
Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 22-5-2020 ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u de volgende informatie verstrekken.
Wij kunnen uw vraag niet direct beantwoorden. Om die reden hebben wij uw verzoek doorgestuurd naar, Consultant Klant Relaties van Renault Nederland, die binnen 10 werkdagen contact met u zal opnemen.
Uw verzoek is bij Renault Nederland bekend onder (5-00327256), waaraan u altijd kunt refereren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wanneer u dat wenst, kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.
Met vriendelijke groet,
Reinout
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
Daar heb je wat aan nog 10 dagen langer wachten. Ik heb mijn vraag uitgezet bij een Renault dealer. Hij gaat voor mij navraag doen bij de fabriek in België waar alles vandaan komt.
Edit:
Heb mijn eigen dealer (dus niet Renault dealer van hierboven vermeldt) gebeld. Die gaven aan dat ze er wel zijn, maar nog niet heel veel. Dus ze worden nog maar mondjesmaat geleverd. Ze verwachten de volledige levering halverwege volgende maand.
Kreeg bericht van mij dealer. Voor 49.95 is hij te koop. Is aanbieding.
Heb terug gemaild dat ik nog ruim 2 jaar gratis updates heb en dus mag aannemen dat hij gratis is.
Wacht antwoord ff af
witte_07 schreef:Kreeg bericht van mij dealer. Voor 49.95 is hij te koop. Is aanbieding.
Heb terug gemaild dat ik nog ruim 2 jaar gratis updates heb en dus mag aannemen dat hij gratis is.
Wacht antwoord ff af
Gewoon mailen dat je hem komt halen, bij de dealer kan je dan de discussie wel aangaan over de betaling.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Kleur: Noir Etoile
Dashcam Viofo A119 V3
Easylink versie 283C35538R (april 2025 geïnstalleerd)
Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 22-5-2020 ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u de volgende informatie verstrekken.
Wij kunnen uw vraag niet direct beantwoorden. Om die reden hebben wij uw verzoek doorgestuurd naar, Consultant Klant Relaties van Renault Nederland, die binnen 10 werkdagen contact met u zal opnemen.
Uw verzoek is bij Renault Nederland bekend onder (5-00327256), waaraan u altijd kunt refereren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wanneer u dat wenst, kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.
Met vriendelijke groet,
Reinout
[/quote]
Geen grote afdeling blijkbaar, want ook ik sprak Renout.
Maar men blijft stoïcijns vragen wat er met de navigatie-software aan de hand is c.q. mankeert.
Geachte heer Xxxxxxx,
Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 25-5-2020 ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u de volgende informatie verstrekken.
Wij kunnen uw vraag niet direct beantwoorden. Om die reden hebben wij uw verzoek doorgestuurd naar Jeremy Baumer, Consultant Klant Relaties van Renault Nederland, die binnen 10 werkdagen contact met u zal opnemen.
Uw verzoek is bij Renault Nederland bekend onder (x-xxxxxxxx), waaraan u altijd kunt refereren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wanneer u dat wenst, kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.
Reinout doet dit soort dingen bij Renault NL ik spreek hem 'altijd' als het gaat over de navigatie. 1 keer een andere collega, maar voor de rest altijd Reinout.
Maar je kan beter de dealer raadplegen. Daar heb je meer succes.
Bericht van de Renault dealer, die vanwege Renault Klantenservice mij bericht.
Binnen nu en 'n week (max. 2 weken) moet het opgelost zijn.
Of ik ontvang een 16 Gb kaartje om zelf (ergens) de nieuwe kaarten te downloaden,
ofwel mag ik een SD-kaartje met de nieuwe wegenkaarten in ontvangst nemen
Een van beiden kan ik dan ophalen bij de Renault dealer, en zij nemen hierover begin juni, dus voor de 10e contact met mij op.
Ben echt benieuwd!
Renault Clio E-Tech Full Hybrid 140 - Engineered
16-08-2024 :
Jullie moeten hier niet oproepen om massaal te bellen, dan is Reinout Huese gelijk overbelast en onbereikbaar
Ze hebben bij Renault Klantenservice weer een case voor mij geopend i.v.m. het SD kaartje van 16 GB met V10.45 erop.
Vanochtend gebeld met klantenservice omdat half april de 16 Gb kaart zou arriveren. Het probleem is nu dat de kaart er wel is maar hij kan niet in de computer want dan downgrade hij omdat de update v. 1045 dus nog niet online te downloaden is.
Kortom, zojuist bij de dealer de kaart opgehaald met versie 10.45 (eindelijk) zit in het navigatiesysteem en voorlopig niet in de computer stoppen zolang er online geen update beschikbaar is.
Net gebeld met renault. Kaart is idd te koop maar is bedoel voor de gene die geen mapudate hebben. Maar deze is te vroeg uitgebracht door een fout. De kaart voor de gene die wel mapupdate hebben verwchten ze binnen 1 a 2 weken . Dat zijn (lege ) sd kaarten die of bij de dealer of via rlink store te worden geupdate. Dus die niet willen wachten kunnen hem kopen voor 49.95.
witte_007
Ik heb een mapupdate. Maar de laatste versie is 10.15 van Augustus 2018 uitgebracht door Renault in Februari 2019 als SD kaart en nog later als mapupdate.
Maw je moet maar weer afwachten met je mapupdate of er werkelijk binnenkort een update online beschikbaar is. Ik ben alvast blij met mijn fysieke SD kaart door Renault verstrekt.
Als gevolg van gesprek met RN Cust. Serv. begrepen dat de SD-kaarten voor de klanten met Map Update Service komende zijn.
Reguliere kaartjes liggen idd bij de dealer, maar die zijn niet voor bestaande klanten.
Dus heb je recht op Map Updates, dan even geduld! Hoe lang dat het nog gaat duren, daar is jammer maar helaas geen info over.
Eb inderdaad, de SD-kaart wordt zonder kosten, danwel voor rekening van Renault, uitgeleverd en wel via de dealer.
Renault Clio E-Tech Full Hybrid 140 - Engineered
16-08-2024 :
Inmiddels mail van Renault NL gehad (weer Reinout) dat het kaartje bestelbaar is. Inmiddels mijn dealer geraadpleegd en die gaan hem bestellen voor mij. Ze bellen als die binnen is. Ben benieuwd
Ik verwacht dat ik (zonder update service) moet betalen voor het kaartje.
Ik weet dus niet 100% zeker of 10.47 al is uitgerold door TomTom. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat TomTom binnen 1 maand tijd twee versies tegelijk gaat aanbieden. Dus of 10.47 is niet uitgekomen en wordt nu 10.50 of 10.50 is er niet.
king006, klopt, ik zie ook 10.47. Maar maakt niet uit het is een update en slechts 1 maand oud maar die krijgen wij wl ergens in oktober of het systeem moet sneller gaan werken.
@Noudje, dat is nu eenmaal niet anders, dat is bekend met R-link. Als de nieuwste versie uit is moet hij geschikt worden gemaakt voor de R-link en we mogen blij zijn dat we nu dan 1 versie achter lopen want gebruikelijk, is 'n half jaar, en de versie 10.15 (de laatste voor 10.45) die wij van Renault hebben gekregen is van Augustus 2018.(TomTom)
witte_07, ik heb een mapupdate van 3 jaar en gewoon een fysieke 16gb kaart met versie 10.45 erop gekregen omdat de 8 gb niet meer gebruikt kunnen worden. Je moet dus niet met een lege kaart gaan werken. Je moet beginnen met de nieuwe 16 gb kaart van Renault en die moet je aan de klantenservice vragen. Daarna voorlopig niet in je computer stoppen want dan gaat hij terug naar een oude versie omdat de nieuwe online nog niet beschikbaar is.
Ik vind het erg raar dat Renault NL (klanten relaties service desk) en de div dealers verschillend omgaan met dezelfde vraag.
Bij RN is bekend wie een update service heeft, maar ze zullen niet (lees NOOIT) uit zichzelf contact opnemen met de klant over “vernieuwingen” betreffende map updates.
Ik heb daar opzich van al een klacht neergelegd met de eis dat ik een verlenging wil van de mapupdate service. Die heb ik ook wel gekregen (1 jaar verlenging) maar vooralsnog heb ik nog geen updat ontvangen
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
Je moet die 16 GB kaart via je dealer regelen. Renault NL kan daar niet bij helpen. Dus ik zou zeggen, bel je dealer
Allang gedaan...
Geachte heer Van der Hoek,
Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 22-5-2020 ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u de volgende informatie verstrekken.
Wij kunnen uw vraag niet direct beantwoorden. Om die reden hebben wij uw verzoek doorgestuurd naar, Consultant Klant Relaties van Renault Nederland, die binnen 10 werkdagen contact met u zal opnemen.
Uw verzoek is bij Renault Nederland bekend onder (5-00327256), waaraan u altijd kunt refereren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wanneer u dat wenst, kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.
Met vriendelijke groet,
Klanten relatie
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
Bijzonder [mention]Corner[/mention]! ik heb ze overigens gewoon gebeld (dealer) en gezegd "Bestel het 16 GB kaartje met V10.45 Europa erop even voor mij". Dat hebben ze vervolgens gedaan.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik krijg elke keer als ik de kaartupdate wil uitvoeren met de toolbox een update te zien van 16,5 Gb maar kan het niet downloaden. Ik heb wel drie verschillende usb-sticks geprobeerd maar ik krijg elke keer een in rood gedrukte melding dat de stick...
Als ik de usbstick gebruik in de toolbox krijg ik te zien dat de navigatie up to date is. Heb nu al twee keer onderweg meegemaakt dat de wegen niet kloppen? Onderstaande tekst is de eerste regel die in de tekst staat van de logfile :
Ik heb een Renault Megane IV break uit 2019 met OS: 9.0.33.431 R-Link 2.
De afgelopen maanden probeer ik een kaartupdate geïnstalleerd te krijgen, maar telkens met een foutmelding Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig . Bij de Renault...
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Mijn TomTom Traffic en Dig Services vervalt per 19-05, verlengen lukt niet daarom maar het pakket TomTom Traffic en Digital Services gekocht.
Factuur ontvangen en het staat nu in de R-Link Store vermeld: nieuwe Traffic en Dig Serv per 19-05, en...
Mijn vader woont in Frankrijk rijdt een Master, voor personen vervoer, van 2012 op diesel. Hij gebruikt nu TomTom Versie V31 die bij levering van de auto zat.Navigatie zit ingebouwd in het dashbord. Aangezien dit een oude nav kaart is wil...