Twizy eigenaren

Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Twizy eigenaren

Bericht door VanAssen »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@Tho, goed bezig man. Heerlijk dat soort pioniers, out of the box denkers en er gewoon voor gaan.
Zelf een Zoe Q210 3,5 jaar gehad en nu een Q90, maar heb nog altijd zin in een Twizzy.
Beetje als een soort cabrio erbij.
Af en toe kijk ik al op Scout etc. voor een leuke 2de hands. Maar dan in cargo versie.
Leuk boodschappen doen.
Keep the spirit up. :thumb:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Twizy eigenaren

Bericht door GertjanVB »

Mocht je er nog de San Bernardino mee over willen; dat kan ook.
IMG_0963.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tho
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2017 12:23
Actief als: particulier

Re: Twizy eigenaren

Bericht door Tho »

Zie er eerst maar eens te komen, dan ben ik al weken onderweg ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Twizy eigenaren

Bericht door GertjanVB »

Valt mee. Deze kwamen uit Horn-Bad Meinberg.
https://www.facebook.com/wave2017TeamSchaefer/
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tho
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2017 12:23
Actief als: particulier

Re: Twizy eigenaren

Bericht door Tho »

Ik heb een vraag aan andere eigenaren: ik merk sinds een tijd dat de capaciteit van mijn accu duidelijk afneemt. Daarnaast lijkt ook het gegenereerde vermogen minder te worden: ik ben minder snel op de topsnelheid. Als laatste heeft mijn Twizy sinds kort (nadat hij een maand of 2 stil had gestaan) een foutmelding op het dashboard voor de accu.

Hebben jullie ervaring met het uitlezen en doormeten van het accupakket en de vervanging door RCI? Zijn er ook eigen kosten aan verbonden of wordt alles gedaan vanuit het leasebedrag?

Ik zie me helaas genoodzaakt ergens in het voorjaar afscheid te nemen van mijn Twizy. Ik heb er dan 4 jaar met heel veel plezier in rondgereden, maar in de tussentijd 2 kinderen gekregen en het wordt toch lastig om met dat grut naar "oma" te gaan als mijn vriendin werken is... :(
En om hem gewoon stil te laten staan vind ik het leasebedrag toch te hoog!

Als iemand nog potentiele kopers kent, ik hoor het graag :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Twizmeister
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2019 10:38
Actief als: particulier

Re: Twizy eigenaren

Bericht door Twizmeister »

Rij nu drie maanden rond in mijn blije Twizy en supergelukkig. Op de snelweg, door de sneeuw, door weer en wind uiteraard zonder ramen, kinderen wegwaaien op de achterbank en schreeuwen in de zogenaamde carkit. De ultieme vervoersoplossing.
Over smaak valt niet te twizten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tho
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2017 12:23
Actief als: particulier

Re: Twizy eigenaren

Bericht door Tho »

Tho schreef:Ik heb een vraag aan andere eigenaren: ik merk sinds een tijd dat de capaciteit van mijn accu duidelijk afneemt. Daarnaast lijkt ook het gegenereerde vermogen minder te worden: ik ben minder snel op de topsnelheid. Als laatste heeft mijn Twizy sinds kort (nadat hij een maand of 2 stil had gestaan) een foutmelding op het dashboard voor de accu.

Hebben jullie ervaring met het uitlezen en doormeten van het accupakket en de vervanging door RCI? Zijn er ook eigen kosten aan verbonden of wordt alles gedaan vanuit het leasebedrag?

Ik zie me helaas genoodzaakt ergens in het voorjaar afscheid te nemen van mijn Twizy. Ik heb er dan 4 jaar met heel veel plezier in rondgereden, maar in de tussentijd 2 kinderen gekregen en het wordt toch lastig om met dat grut naar "oma" te gaan als mijn vriendin werken is... :(
En om hem gewoon stil te laten staan vind ik het leasebedrag toch te hoog!

Als iemand nog potentiele kopers kent, ik hoor het graag :)
Hmm, Twizy is naar de garage gegaan om accu door te meten.
Helaas was er toch wat anders aan de hand: remklauw rechtsachter was kapot waardoor de rem er continue op zat. Met de traktiebatterij was niks mis!

Daarnaast was de 12V accu helemaal overleden. Blijkbaar herstelt die niet meer als hij een aantal keer helemaal leeggelopen is en als je hem een tijdje niet gebruikt loopt je dat risico. Ik ga eens kijken of ik met een druppellader iets kan doen, of de accu eruit kan halen....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

drksecret
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2013 20:29
Actief als: particulier

Re: Twizy eigenaren

Bericht door drksecret »

Wij hebben nu een maand of twee onze Twizy, helemaal blij. Het is een upgrade van de brommer als tweede voertuig.
Heerlijk!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ben A310
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 nov 2011 13:25
Actief als: particulier

Re: Twizy eigenaren

Bericht door Ben A310 »

Laatste reactie in dit forum-item is van 7 juni 2019, dus het werd wel tijd dat er weer een post kwam. Wel, ik heb me maar eens een Twizy aangeschaft. Sinds de Twizy is verschenen, vind ik het een geweldig ding. Natuurlijk heeft ie z'n beperkingen, maar hij is zo leuk! Alleen voor mij totaal niet nuttig, dus dan is het wel een duur speeltje.
Maar sinds vorig jaar ben ik mede-eigenaar van een bedrijf en kan de Twizy natuurlijk uitstekend dienen als rijdende reclamezijl. Eindelijk een excuus om een Twizy te kopen...
Ben Struijk
Voorzitter Alpine Renault Club Nederland
In bezit van: Alpine A310 V6 Pack GT en een Renault Twizy Color 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



BlueTwizy
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2020 15:58
Actief als: particulier

Re: Twizy eigenaren

Bericht door BlueTwizy »

Dag allemaal,

Ik kon geen goed, actief forum vinden voor de Twizy dus hoop door bij te dragen hier wat meer aansluiting te vinden met andere Twizy rijders!

Sinds ruim 2 jaar gebruik ik mijn Twizy als dagelijks vervoermiddel naar mijn werk. Ik rij van Maastricht naar Heerlen zelfs de Cauberg op gaat zonder problemen. Ik probeer zoveel mogelijk met de Twizy te gaan, door weer en wind en laat hem alleen staan als het te gevaarlijk is door sneeuw of ijzel. Ik merk dat ik de ramen meestal thuis laat en alleen tijdens gure kou gaan ze er in. Het blijft erg leuk om mee te rijden en vrijwel iedere keer als ik hem ergens parkeer komen mensen nieuwsgierig vragen wat voor auto het is, of je een rijbewijs nodig hebt, hoe hard hij gaat etc.

Problemen heb ik tot nu toe nauwelijks gehad (terwijl hij al ruim over de 40.000 KM's heeft gereden) behalve met de remmen: zie mijn post daarover.

Ik ben benieuwd naar andere Twizy rijders en hoop ook via het forum elkaar van goede info te kunnen voorzien over dat bijzondere karretje!

Pieter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

drksecret
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2013 20:29
Actief als: particulier

Re: Twizy eigenaren

Bericht door drksecret »

Laten we dit forum gewoon actiever maken.
Wij hebben sinds april 2019 een Twizy. Gekocht om onze zoon in de stad naar school te brengen en ter vervangen van de overleden brommer. Wat een pret met dat ding. We maken ruzie wie er mag rijden..😀
Waar we kunnen pakken we de twizy en blijft de Ford Focus staan.
Ook ik heb er een rijdende reclamezuil van gemaakt...gratis reclame want bekijks heeft hij.
Ook heb ik de koplamp wimpers gegeven wat veel glimlachende passanten oplevert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ben A310
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 nov 2011 13:25
Actief als: particulier

Re: Twizy eigenaren

Bericht door Ben A310 »

Precies. De Twizy is te leuk om erover te zwijgen.

Volgende week komt er bij mij ook reclame op. Ik zal er dan wel even een foto van plaatsen.
Inmiddels heb ik de volgende zaken aangepast of toegevoegd:
- Andere "rubbers" onder de stabilisatorstangen waardoor ie wat soepeler is. Echt een aanrader!;
- Matje rondom de stuurstang om minder tocht bij je voeten de hebben;
- Dopjes voor op de bouten van de stabilisatorstangen om ze beter te beschermen tegen weersinvloeden;
- Mini spoiler achterop (gaat ie echt veeeeel sneller door... :D );
- Andere wieldoppen;
- Sticker "Powered by Renault Sport" achterop geplakt (de wielophanging is ontworpen in Dieppe bij Alpinefabriek).

De eerste 3 items kun je on-line kopen op een Duitse website: http://www.ministromer.com/

Ik heb in 4 weken er al bijna 500 pret-kilometers opzitten. Ik gebruik hem ook alleen voor de lol, dus niet woon-werk e.d.

Hoor graag van anderen wat ze met de Twizy zoal doen of beleven.
20200805_181348.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ben Struijk
Voorzitter Alpine Renault Club Nederland
In bezit van: Alpine A310 V6 Pack GT en een Renault Twizy Color 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LLPlug
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2020 13:42
Actief als: particulier

Re: Twizy eigenaren

Bericht door LLPlug »

NewDink2012 schreef: 05 feb 2014 21:31 Ik kan me hierbij melden als Twizy eigenaar!

Nog meer mensen die er 1 hebben en geregeld gebruiken in Nederland?
Ik heb via tweedehands en Twizy van 2018 gekocht. Tot nu is het een waardeloos autootje. Elke keer ik opladen die batterij krijg ik een storing en die Renault service center moet hem brengen naar Veenendaal en een reset doet. Maar dat kost mij €106 ELKE KEER! Tot nu ben ik geen fan van die Twizy. Eerlijk gezegd ik heb spijt ik heb hem gekocht. Sterker nog er is niemand dat verkocht Twizy in Nederlands (behalve tweedehands) wij moet naar Frankrijk of België inruilen voor een nieuwe. Tja wat een gedoe allemaal!

Toegevoegd in 11 minuten 52 secondes:
Ik kocht twee weken geleden een Twizy tweedehands uit 2018. Ik heb er alleen maar hoge kosten en problemen mee gehad. Elke keer als ik de batterij oplaad, werkt de auto niet meer en moet ik hem naar het Renault-servicecentrum sturen voor een herstart op het computerbord. Ze brengen me elke keer €106 in rekening, maar lossen het probleem nooit echt op. Dus zoals het er nu uitziet, ben ik GEEN Twizy-fan of een fan van Renault. Met 100% elektrische auto's hebben ze nog geen goed of betrouwbaar product op de markt gebracht. En toch moet ik €60 per maand betalen voor een accu van een auto die niet werkt. En als ik hem wil inruilen voor een nieuwe moet ik naar Frankrijk of België. Wat is dit allemaal niet zinvol.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ben A310
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 nov 2011 13:25
Actief als: particulier

Re: Twizy eigenaren

Bericht door Ben A310 »

Er rijden heel veel mensen met veel plezier rond in een Twizy, Zoe en noem maar op. Dat jij nu slechte ervaringen hebt is heel triest en jammer, maar om nu gelijk te zeggen dat Renault met 100% elektrische auto's nog geen goed of betrouwbaar product op de markt hebben gebracht gaat wat ver. Dat wilde ik wel even gezegd hebben.

Er zijn speciale ZE-dealers die je toch moeten kunnen helpen lijkt mij. En inruilen kan natuurlijk altijd, op een jong gebruikte bijvoorbeeld, welke door de dealer helemaal is nagekeken en waar je garantie op krijgt.

Maar Renault moet eerst netjes de probleem oplossen en je niet steeds met een factuur en een paardenmiddel weer de weg op sturen. Dat hoort niet zo. Je gaat naar Bochane in Veenendaal begrijp is. Nu is Bochane in Apeldoorn een speciale Z.E. dealer. Dan zou je Bochane moeten vragen of ze 'm in Apeldoorn willen nakijken. Die zijn ervoor getraind.
Ben Struijk
Voorzitter Alpine Renault Club Nederland
In bezit van: Alpine A310 V6 Pack GT en een Renault Twizy Color 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1398
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Twizy eigenaren

Bericht door Pepone »

[mention]LLPlug[/mention]

Ik kan mij voorstellen dat je teleurgesteld bent over de Twizy.
Maar twee keer in één bijdrage, maar in andere bewoordingen, je frustraties van je afschrijven voegt niet veel toe.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

pac-50
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2022 23:14
Actief als: particulier

Re: Twizy eigenaren

Bericht door pac-50 »

Beste Twizy rijders,

Ik zal me even voor stellen, ik heet Peter en ben 49, kom uit ijmuiden Noordholland.
Ik heb me net geregistreerd hier op het forum, rij nu ruim een jaar met mijn Twizy en vind het helemaal geweldig.
Ik heb veel gedaan om goed te zitten, ben 2 meter 5 lang en zit nu nog beter dan in mijn andere auto.
De Twizy komt uit Seb 2015 en heeft nu iets meer dan 11.000km gereden.
Ik stel gelijk maar een vraag, weet iemand een trekhaak voor mijn Twizy? en zo ja waar kan ik die kopen? nieuw of gebruikt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Renault Twizy accu
    door Wout-Seuren » » in Twizy
    0 Reacties
    308 Weergaves
    Laatste bericht door Wout-Seuren
  • 2e hands Twizy model 2012 of model 2017?
    door volrob » » in Twizy
    4 Reacties
    525 Weergaves
    Laatste bericht door volrob