Vreemd 'pulse' geluid tijdens rijden

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
coolNL
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 mei 2017 00:29
Actief als: particulier

Vreemd 'pulse' geluid tijdens rijden

Bericht door coolNL »

In mijn Kadjar zit ook het 'Rijbaan alarm'. Deze functie waarschuwt de bestuurder bij onopzettelijke overschrijding van een doorgetrokken of onderbroken streep. Je hoort dan een geluidssignaal dat klinkt als het geluid van een weg met groeven. Zodra dit geluid klinkt, en de radio staat op dat moment aan, wordt het geluid van de radio gedempt en hoor je dat 'brommen'.

Hier ben ik aan gewend. (De een zal het waarderen en een ander vind het vreselijk......) Maar.... ik hoor heel af en toe nog een geluid. Ik kan het geen piep noemen of een toon. Het is meer een heel kort en zacht 'pulse' geluid, en tijdens dat moment wordt ook de radio gedempt.

Ik kan alleen nog niet achterhalen wat hiervan de oorzaak is, ook niet wanneer het zich precies voordoet. Het lijkt onregelmatig voor te komen en In ieder geval tijdens het rijden (het zijn zeker niet de parkeersensoren) Ik zie ook geen waarschuwingen in het dashboard.

Iemand met dezelfde ervaring? Of kennis wat dit kan zijn?
Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine | Full options | 01-06-2023 | TwoTone Bleu Iron / Noir Eoile | Harman Kardon geluidsysteem | 4control advanced | Head-up display | Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit | Trekhaak | Automatisch openende achterklep | Panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Vreemd 'pulse' geluid tijdens rijden

Bericht door puccini »

Waarschuwing snelheid ? (kun je uitschakelen)
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AAMBresser
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2019 12:53
Actief als: particulier

Re: Vreemd 'pulse' geluid tijdens rijden

Bericht door AAMBresser »

Sinds gister 12 dec 2019 hoor ik bij mijn Renault megane 2017 onregelmatig maar zo'n beetje om de kilometer een plop, als een kurk van de fles. Geen idee. Maar in elk geval niets van doen met snelheidsoverschreiding of toeren. Ik kan niet herleiden waar het vandaan komt… Bandenspanning niets mis mee. Geen waarschuwingslampjes….

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JohnHou
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2020 19:45
Actief als: particulier

Re: Vreemd 'pulse' geluid tijdens rijden

Bericht door JohnHou »

Hallo AAMBresser,
Heb jij op bovenstaande een reactie gekregen, of weet je inmiddels waar dit geluid door wordt veroorzaakt ?
Ik heb sinds paar dagen de fles van de kurk , plop geluid..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mrov
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2020 19:36
Actief als: particulier

Re: Vreemd 'pulse' geluid tijdens rijden

Bericht door Mrov »

Hoi,
Ik hoor sinds een paar weken ook dat plop geluid. Het wordt steeds harder en ik kan het niet herleiden. Telefoon al losgekoppeld, dat lijkt er niks mee te maken te hebben. Online is dit het enige dat ik erover kan vinden. Neem aan dat het bij jullie inmiddels wel opgelost is?
Iemand enig idee? Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
coolNL
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 mei 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Vreemd 'pulse' geluid tijdens rijden

Bericht door coolNL »

Hallo,
Het is heel vreemd, maar ik startte dit onderwerp in 2018 voor mijn vorige Kadjar Bose. Na verloop van tijd is dat uiteindelijk verholpen.
Maar sinds november 2019 heb ik een andere Kadjar Black Edition gekocht. Daar heb ik tot twee weken geleden probleemloos mee gereden, maar - het is niet te geloven - sindsdien heb ik ook in deze auto hetzelfde geluid. Heel irritant en niet op te lossen. (Telefoon ontkoppeld van Apple CarPlay, gekeken of het samenhing met de radardetectie van de verkeersborden, maar ik zie geen relatie. Het gebeurt ook als de radio uitstaat en er geen telefoon is gekoppeld)
Deze week bij de dealer langs geweest want ik zit nog in de garantie periode. Zij stelden voor om alle rijhulpen uit te schakelen en daarmee alle waarschuwingen uit te zetten.
Voordat ik vertrok bij de dealer heb ik alles uitgezet, maar binnen 300m hoorde ik het geluid alweer 2 keer terugkomen. Op de rit naar huis van 20 minuten nog zo’n 10 keer. Gelukkig heb ik er een geluidsopname van kunnen maken.
Over een week heb ik een afspraak bij de garage en zal er een monteur naar gaan luisteren. Ik heb al voorgesteld om dit bij Renault Nederland aan te kaarten, want ik verwacht toch dat dit probleem zich vaker heeft voorgedaan... Ben benieuwd!
Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine | Full options | 01-06-2023 | TwoTone Bleu Iron / Noir Eoile | Harman Kardon geluidsysteem | 4control advanced | Head-up display | Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit | Trekhaak | Automatisch openende achterklep | Panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Johnny49
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2020 15:11
Actief als: particulier

Re: Vreemd 'pulse' geluid tijdens rijden

Bericht door Johnny49 »

Dag coolNL e.a.,

Ik heb een Megane Bose van oktober 2017. Sinds vorige week heb ik exact hetzelfde plop/pulsegeluid. Vandaag in een ritje van 20 minuten 11 keer.
Voordat ik naar mijn dealer ga hoor ik graag even of dit probleem bij jullie inmiddels is opgelost en zo ja op welke wijze.
Dank en groet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stefan-kadjar
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: Vreemd 'pulse' geluid tijdens rijden

Bericht door stefan-kadjar »

Is het niet de instelling die een geluid geeft bij het overschrijden van de maximale snelheid?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Johnny49
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2020 15:11
Actief als: particulier

Re: Vreemd 'pulse' geluid tijdens rijden

Bericht door Johnny49 »

Nee dat is niet de oorzaak. Ik heb alle waarschuwingssignalen al uit gezet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
coolNL
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 mei 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Vreemd 'pulse' geluid tijdens rijden

Bericht door coolNL »

Nou Johnny49, het antwoord van stefan-kadjar lijkt toch wel correct.

Zoals ik in mijn laatste post aangaf had ik ook alle rijhulpen uitgezet en bleef het probleem. Maar toen ik afgelopen dinsdag mijn auto ophaalde bij de Renault dealer in Zoetermeer, was de monteur er van overtuigd dat het inderdaad met het overschrijden van een snelheidslimiet te maken heeft. Er schijnen 2 mogelijkheden te zijn om dit uit te zetten.
1) via de navigatie instellingen
2) via de R-link.
Ik heb niet exact de goede uitleg gekregen, maar volgens mij kom je er via Voertuig ==> Boordcomputer ==> omlaag scrollen naar Inst. waarschuwing snelheid ==> Waarschuwing voor snelheid. Ik denk dat die op 'Off' moet staan....

Het onverklaarbare blijft voor mij dat ik er zeker van ben dat ik dit niet op 'On' heb gezet. Dus hoe het ooit begonnen is.....? Geen idee.

Maar ik heb het geluid in ieder geval niet meer gehoord na dit bezoek aan de garage..... Weer lekker rustig in deze fantastische auto!
Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine | Full options | 01-06-2023 | TwoTone Bleu Iron / Noir Eoile | Harman Kardon geluidsysteem | 4control advanced | Head-up display | Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit | Trekhaak | Automatisch openende achterklep | Panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Johnny49
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2020 15:11
Actief als: particulier

Re: Vreemd 'pulse' geluid tijdens rijden

Bericht door Johnny49 »

Veel dank voor de uitgebreide uitleg coolNL. Ik ga er mee aan de slag!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stefan-kadjar
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: Vreemd 'pulse' geluid tijdens rijden

Bericht door stefan-kadjar »

coolNL schreef: 05 jul 2020 19:20 Nou Johnny49, het antwoord van stefan-kadjar lijkt toch wel correct.

Zoals ik in mijn laatste post aangaf had ik ook alle rijhulpen uitgezet en bleef het probleem. Maar toen ik afgelopen dinsdag mijn auto ophaalde bij de Renault dealer in Zoetermeer, was de monteur er van overtuigd dat het inderdaad met het overschrijden van een snelheidslimiet te maken heeft. Er schijnen 2 mogelijkheden te zijn om dit uit te zetten.
1) via de navigatie instellingen
2) via de R-link.
Ik heb niet exact de goede uitleg gekregen, maar volgens mij kom je er via Voertuig ==> Boordcomputer ==> omlaag scrollen naar Inst. waarschuwing snelheid ==> Waarschuwing voor snelheid. Ik denk dat die op 'Off' moet staan....

Het onverklaarbare blijft voor mij dat ik er zeker van ben dat ik dit niet op 'On' heb gezet. Dus hoe het ooit begonnen is.....? Geen idee.

Maar ik heb het geluid in ieder geval niet meer gehoord na dit bezoek aan de garage..... Weer lekker rustig in deze fantastische auto!
Fijn dat het opgelost is!
Bij mij is deze instelling ook 2x spontaan aan gegaan. Maar goed ik weet nu wat het is en waar ik het weer uit kan zetten dus geen ramp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Vreemd 'pulse' geluid tijdens rijden

Bericht door MaHeDu »

Ook ik heb (had) last van dit ploppend/pulse geluid bij de Espace. Spontaan gekomen en niet kunnen achterhalen wat het is.
Ik denk dat dit bij de laatste Rlink update van TT is meegekomen (november/december 2020).

Gelukkig hebben we een mooi forum waarbij we elkaar kunnen helpen.


Inmiddels de volgende stappen uitgevoerd.
Menu
-> Navigatie
-> Instllingen
-> Geluid en waarschuwingen
-> Instellingen Snelh. Waarsch. -> alles op Off gezet.

Afbeelding

Geluid Snelheidswaarsch. stond inderdaad op "On".

Tot op heden is het hinderlijke geluid niet meer teruggekomen. :dance:
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Vreemd 'pulse' geluid tijdens rijden

Bericht door MaHeDu »

Van de week was het geluid ineens weer terug.
Geluid Snelheidswaarsch. stond inderdaad ineesn spontaan weer op "On".
Eea weer aangepast en het geluid was weer weg.

Heel bijzonder allemaal.........
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht