Diverse elektrische problemen

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
ColetteB
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2020 16:22
Actief als: particulier
Locatie: Leidschendam

Diverse elektrische problemen

Bericht door ColetteB »

Goedendag,

Ik ben nieuw hier, maar kon "mijn probleem" nog niet op het forum vinden..

Ik heb een Renault Megane Grand Tour uit 2007 en heb diverse elektronische problemen:
1. Linker voorraam gaat niet meer open (zelfde soort probleem enkele jaren terug gehad, maar toen ging ie niet meer omhoog; bleek een los stekkertje achter de deur bekleding te zijn)
2. Ventilatiesyteem compleet dood. Display is leeg, niets werkt
3. Radio gaat niet meer vanzelf uit als je de motor afzet en het linker portier opent, dat was tot voor kort wel zo
4. Al een hele tijd werkten de knopjes aan de buitenkant van de portieren niet meer om daarmee de auto op slot te kunnen doen (behalve die van de achterklep, die werkte nog wel) en deze doen het (in ieder geval aan de bestuurderskant voor en achter) ineens WEL weer..

Allemaal, voor mij als leek, elektronica die ineens kuren heeft.
Ik ben zelf niet handig genoeg/ durf niet om de boel open te halen en zelf te bekijken/sleutelen.

Wie kan mij helpen, of in ieder geval een hint in de juiste richting geven zodat de garage vast in de juiste richting gaat zoeken.

PS raden jullie aan om juist wél of juist niet hiermee naar een Renault garage te gaan, of is een "garage om de hoek" ook prima.
Renault Megan Grand Tour, 2007

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 644
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Diverse elektrische problemen

Bericht door scarface450 »

Tja, de Renault garage zal iig deze problemen al meer gehoord hebben dan die om de hoek.
Wie weet doen ze extra hun best voor een nieuwe klant... En vragen ze niet de hoofdprijs, al kan je dat niet op voorhand weten.
Meestal hangen de uurprijzen zichtbaar en weet je al wat je kan verwachten.
Vraag bvb een diagnose en een offerte om alles te laten maken, al hebben hun ook geen glazen bol om te weten hoe lang het kan duren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ColetteB
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2020 16:22
Actief als: particulier
Locatie: Leidschendam

Re: Diverse elektrische problemen

Bericht door ColetteB »

Dank je voor je reactie. Ik had ondertussen toch maar naar de Renault garage gebeld en hoewel ze eigenlijk vol zaten hebben ze een gaatje voor me gemaakt. Onderzoekskosten zouden ca 150-160 euro zijn.
Het bleek uiteindelijk om 2 problemen te gaan:
1. Een van de hoofdzekeringen was kapot waardoor ventilatie en radio problemen waren ontstaan. Zekering vervangen. Ze konden echter niet achterhalen waardoor de zekering 't begeven had, dus hopen dat dit niet nog een keer gebeurd.
2. De stekker achter de deur bekleding van de bestuurder was niet jofel meer. Stekker en draden vervangen en daarmee het probleem van m'n raam opgelost. En de knopjes aan de buitenkant waarmee je de auto op slot kan doen, doen 't ook weer 😀
Totale kosten wel ruim 400 euro...
Renault Megan Grand Tour, 2007

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 644
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Diverse elektrische problemen

Bericht door scarface450 »

Tja, als het een troost kan zijn :
Bij de aankoop van mijn 1e 2dehandse renault hield ik er rekening mee dat er wat extra kosten gingen zijn... 400€ voor een nieuwe voorruit en 1200€ voor de rest.. Zijnde distributieriem, ophangblokken motor, nieuwe rubber rond antenne, en nog wat kleinigheden.
De auto was zelfs nog in garantie en bij een 1e ruit die spontaan naar beneden donderde was dit 100 % garantie.
Een 2e raam was echter nog 50 %, en een 3e was niks meer van tussenkomst... Ik rij ondertussen al mijn 3e Renault en weet uit ervaring dat je met elk merk wel iets kan voorhebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Diverse elektrische problemen

Bericht door mechanic »

Fijn dat de euvels zijn verholpen!
De electrische ramen zijn een gekend zwak punt.
Hopelijk blijven deze storingen verder uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht