brandstof pomp en tank
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
brandstof pomp en tank
Wie o wie kan mij helpen aan een andere brandstof pomp voor mijn Espace uit 1999. Het schijnt dat ik wellicht ook een nieuwe tank daarvoor moet hebben omdat de bovenring meestal niet meer goed sluit (ik weet niet of dat waar is). Ik vind het een prima auto maar na net de boegies vervangen te hebben (das pas duur) gaat hij nu wel in de pepieren lopen dus vandaar dat ik even wil kijken of iemand deze onderdelen heeft of weet waar ik die vandaan kan halen
Ik hoor graag,
groet
Victor
Ik hoor graag,
groet
Victor
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
- Actief als: particulier
Dus je tank moet vervangen worden omdat de pakkingring van je brandstofpomp niet goed meer is?
Je kan als de tank gedemonteerd is gewoon de pomp vervangen met een nieuwe pakking. Lijkt me wat onzin om hiervoor ook een tank te moeten vervangen.
Je kan als de tank gedemonteerd is gewoon de pomp vervangen met een nieuwe pakking. Lijkt me wat onzin om hiervoor ook een tank te moeten vervangen.
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
nee. het tuutje waar de brandstofslang op klikt heeft een haarscheurtje, hiervoor schijnt de hele brandstof pomp vervangen te moeten worden. Verhaal van de dealer is dat 9 van de 10 keer de ring die de brandstofpomp fixeert op de tank niet meer helamaal rond is waardoor je dus ook de hele (kunststof) tank moet vervangen. vandaar
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
- Actief als: particulier
Daarvoor moet helaas wel je brandstofpomp vervangen worden.
Dat wat de dealer zegt, is niet helemaal waar. Als je een pomp vervangt, en je draait de plastic ring los, moet deze meteen na het demonteren van de pomp weer teruggedraaid worden. Anders vervormd de tank. Je kan gewoon prima een pomp+pakking vervangen zonder de tank te vervangen.
Dat wat de dealer zegt, is niet helemaal waar. Als je een pomp vervangt, en je draait de plastic ring los, moet deze meteen na het demonteren van de pomp weer teruggedraaid worden. Anders vervormd de tank. Je kan gewoon prima een pomp+pakking vervangen zonder de tank te vervangen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-