Captur II kaarten

Plaats reactie

Topic author
stefboreel
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2020 10:46
Actief als: particulier

Captur II kaarten

Bericht door stefboreel »

In maart besteld en 23 juli vertraagd afgeleverd door corona perikelen. Hiervoor hadden wij een Nissan Quashqai; geen misselijke auto dus. Wilden iets compacter en moderner qua (digitale) techniek. Geen enkele spijt van deze TCe 130 EDC GPF Edition One automaat. Fijne auto, typisch Frans, rijdt geweldig. Er is echter altijd een maar .... en dat zijn de verouderde navigatiekaarten. Kan nergens vinden wat de geïnstalleerde kaartversie is. Als je op de site het VIN invult zegt hij alleen dat de kaarten up-to-date zijn. Is dus niet zo, maar de nieuwe situatie bijv. rond Almere staat er nog niet op. Had dezelfde ervaring met de Nissan en heb daar behoorlijk over 'gezeurd' bij Nissan en de dealer. Hielp niets.
Weet iemand waar ik kan zien welke versie is geïnstalleerd?
Inmiddels ben ik teruggevallen naar mijn oude 'liefde': Sygic dat meer dan uitstekend werkt met Apple Carplay. Ook de presentatie en opties zijn beduidend meer dan TOMTOM heeft. Ik had al een Life Membership op mijn iPhone en heb er een paar aardige optie bij gekocht, ook Life Member! Kan TOMTOM absoluut niet tegen op, vind ik. Kaarten zijn actueel, ook rond Almere kloppen ze.
Kan niet anders concluderen dat de grote leveranciers tegen een spotprijsje hun navigatie kopen en ons dan/dus 'zooi' aanbieden. Kun je beter je eigen weg volgen.
Heb ik iets over het hoofd gezien dom gedaan? Laat het me weten!
Dank alvast en blijf gezond!!
Renault Captur II TCe 130 EDC GPF Edition One

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Captur II kaarten

Bericht door Marguerite »

In de auto zichtbaar als versie. Zowel de Rlink versie als de TomTom kaart. Deze moet 1045 zijn.

En welkom en felicitaties met je heerlijke karretje.

Uit mijn grijze bol: Systeem. Status en info. Versie.
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Captur II kaarten

Bericht door amvih »

Marguerite schreef: 02 aug 2020 20:57 In de auto zichtbaar als versie. Zowel de Rlink versie als de TomTom kaart. Deze moet 1045 zijn.

En welkom en felicitaties met je heerlijke karretje.

Uit mijn grijze bol: Systeem. Status en info. Versie.
De Captur 2 heeft easylink, geen rlink, dus bovenstaand verhaal klopt volgens mij niet.
In het easylink systeem is niet te zien welke kaartversie erop staat, de nederlandse kaart wordt via OTA geupdate. Ik moet wel zeggen dat ik zelf een Clio heb met easylink maar helaas nog nooit een kaartupdate heb gezien. Wel onlangs een OTA update van easylink zelf.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Captur II kaarten

Bericht door puccini »

De hele boel wordt hier vaak door elkaar gehaald RLink, RLink2, Easylink, etc.
Er moet een duidelijke map komen met Captur 2020/II.

Heb trouwens het idee dat de boel hier op het forum niet echt wordt bijgehouden/gecorrigeerd !
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
stefboreel
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2020 10:46
Actief als: particulier

Re: Captur II kaarten

Bericht door stefboreel »

Inderdaad, Puccini heeft gelijk. Als je een beetje rondneust op de diverse sites dan zie je al gauw waar die verwarring vandaan komt. Ik heb mijn vraag inmiddels voorgelegd aan zowel Renault als aan TOMTOM. Ben benieuwd welke (ontwijkende?) reacties ik zal krijgen.
Iemand ervaring met een andere goede/uitstekende navigatie app voor Apple Carplay want ik verwacht niet veel van de genoemde leveranciers.
Tot nu toe iedereen bedankt voor hun/haar reacties!
Blijf gezond :dance: :dance:
Renault Captur II TCe 130 EDC GPF Edition One

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Captur II kaarten

Bericht door puccini »

stefboreel schreef: 03 aug 2020 11:51 Inderdaad, Puccini heeft gelijk. Als je een beetje rondneust op de diverse sites dan zie je al gauw waar die verwarring vandaan komt. Ik heb mijn vraag inmiddels voorgelegd aan zowel Renault als aan TOMTOM. Ben benieuwd welke (ontwijkende?) reacties ik zal krijgen.
Iemand ervaring met een andere goede/uitstekende navigatie app voor Apple Carplay want ik verwacht niet veel van de genoemde leveranciers.
Tot nu toe iedereen bedankt voor hun/haar reacties!
Blijf gezond :dance: :dance:
Bij mij weten gebruikt de Captur II (2020) Easylink en geen Rlink en dus ook geen Tomtom kaarten, dus daar zul je geen antwoord op krijgen van TomTom en deze zullen je verwijzen naar Renault.
En navigatie kaarten die lopen ca. 1 jaar achter, en dat is niet alleen bij Renault het geval, maar ik ben het met je eens het zou niet mogen.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
stefboreel
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2020 10:46
Actief als: particulier

Re: Captur II kaarten

Bericht door stefboreel »

Volgens de brochure van de Captur II is de navigatie van TOMTOM en die zullen er toch wel eigen kaarten in gestopt hebben? Wel, we zullen zien. Nog geen reactie van Renault en/of TOMTOM gehad. Ik meld we als ik meer weet. Dank.
Renault Captur II TCe 130 EDC GPF Edition One

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



flatsix
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 mei 2020 18:31
Actief als: particulier
Locatie: Heist o/d Berg (B)

Re: Captur II kaarten

Bericht door flatsix »

Indien u een aangename en efficiënte routeplanner zoekt die werkt op CAPTUR 2 dan neemt u : WAZE.
VOORDEEL : deze berekent altijd 3 verschillende routes en toont die alle 3 tegelijk op de kaart maar in 3 verschillende kleuren. Geeft per kleur de afstand en tijd. Zo kun je zelf exact kiezen hoe je gaat rijden.

Flitslokaties , mobiele flitsers , trajektcontroles, werken, files enz. daar verwittigd die u van.

Ben er 100% tevreden van.
Renault Captur 130Tce -Intens - rood/zwart- 18" Pasadena- manueel - - interieur betongrijs -afn. trekhaak - alu sportpedalen + veel veel accessoires (opgeleverd dd. 17/07/2020 :lol: :lol: :lol: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Captur II kaarten

Bericht door puccini »

flatsix schreef: 03 aug 2020 18:16 Indien u een aangename en efficiënte routeplanner zoekt die werkt op CAPTUR 2 dan neemt u : WAZE.
VOORDEEL : deze berekent altijd 3 verschillende routes en toont die alle 3 tegelijk op de kaart maar in 3 verschillende kleuren. Geeft per kleur de afstand en tijd. Zo kun je zelf exact kiezen hoe je gaat rijden.

Flitslokaties , mobiele flitsers , trajektcontroles, werken, files enz. daar verwittigd die u van.

Ben er 100% tevreden van.
Hetzelfde doet easylink ook, dus waarom niet gebruiken?
Easylink laat ook 3 routes zien als je wilt, ook flitslocaties ook mobiele flitsers ook traject controles ook files, dus waar heb je het over?
Aandeelhouder van waze?
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
stefboreel
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2020 10:46
Actief als: particulier

Re: Captur II kaarten

Bericht door stefboreel »

Wat mij betreft s het ook een kwestie van de gebruikers interface ofwel de presentatie op het scherm. Dat heeft te maken met een persoonlijke smaak. Ik was 'vroeger' al gecharmeerd van Sygic en nu deze met Apple Carplay weer in het vizier komt, heeft deze, na vele andere (ook Waze) te hebben getest, toch weer mijn voorkeur.
Wat wel een minpunt blijft is dat de kaarten van de standaard navigatie verouderd zijn en dat vind ik niet meer van deze tijd. Vermoed dat de autofabrikanten op deze manier een 'koopje' krijgen van de navigatie leveranciers en dat de klant iets moois wordt voorgespiegeld wat er niet helemaal is.
Renault Captur II TCe 130 EDC GPF Edition One

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



flatsix
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 mei 2020 18:31
Actief als: particulier
Locatie: Heist o/d Berg (B)

Re: Captur II kaarten

Bericht door flatsix »

Vandaag voor de 1e maal de navigatie van Renault eens gebruikt om de app "My Renault" eens te testen.

De app is een plezier : je hebt de kilometerstand en resterende km. te rijden op je telefoon, tevens zie je waar de auto staat (misschien interessant moest die ooit gestolen worden, ik weet het niet...) Verder gebprobeerd om via telefoon een route naar Captuurke te sturen, en zowaar dat werkt prima!

De navigatiesoftware van Renault dan gereden : het is te doen, echter geeft geen gesproken waarschuwing bij flitser of trajektcontrole , wel een nogal kleine aanduiding op het scherm. Ziet er goed uit, maar mijn voorkeur gaat uit naar WAZE. Maar dat moet eenieder voor zich bepalen.
Trouwens de getoonde brandstofprijzen kunnen interessant zijn als je ze kunt lezen - voor mij te klein (65 jaar...)

Al bij al vallen de mogelijkheden van het multimedia systeem in de Captur enorm mee - ik ben echt tevreden met mijn 1e Renault tot nu toe (2200km)

Als ze nu nog enkele bugs kunnen oplossen bij Renault - dan is het feest compleet.
Renault Captur 130Tce -Intens - rood/zwart- 18" Pasadena- manueel - - interieur betongrijs -afn. trekhaak - alu sportpedalen + veel veel accessoires (opgeleverd dd. 17/07/2020 :lol: :lol: :lol: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Captur II kaarten

Bericht door puccini »

flatsix schreef: 05 aug 2020 23:25 Vandaag voor de 1e maal de navigatie van Renault eens gebruikt om de app "My Renault" eens te testen.

De app is een plezier : je hebt de kilometerstand en resterende km. te rijden op je telefoon, tevens zie je waar de auto staat (misschien interessant moest die ooit gestolen worden, ik weet het niet...) Verder gebprobeerd om via telefoon een route naar Captuurke te sturen, en zowaar dat werkt prima!

De navigatiesoftware van Renault dan gereden : het is te doen, echter geeft geen gesproken waarschuwing bij flitser of trajektcontrole , wel een nogal kleine aanduiding op het scherm. Ziet er goed uit, maar mijn voorkeur gaat uit naar WAZE. Maar dat moet eenieder voor zich bepalen.
Trouwens de getoonde brandstofprijzen kunnen interessant zijn als je ze kunt lezen - voor mij te klein (65 jaar...)

Al bij al vallen de mogelijkheden van het multimedia systeem in de Captur enorm mee - ik ben echt tevreden met mijn 1e Renault tot nu toe (2200km)

Als ze nu nog enkele bugs kunnen oplossen bij Renault - dan is het feest compleet.
Da's dan raar want als ik een flitser tegenkom krijg ik een harde piep te horen, en geen gesproken waarschuwing weet ik niet want heb dat geluid altijd uit staan.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht