Espace V automaat issue

Plaats reactie

Topic author
espace_V_2016
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2020 18:55
Actief als: particulier

Espace V automaat issue

Bericht door espace_V_2016 »

Hoi, ik heb een Espace V automaat uit 2016. Nu hoor ik dat er veel problemen zijn met de automaat van dit model.

Iemand hier ook al mee te maken gehad?
Is dat vooraf onder garantie op te lossen, heb nog 2 jaar fabrieksgarantie.

Bedankt alvast.
gr Klaas
Espace V 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Espace V automaat issue

Bericht door rvdgaag »

De problemen treden op alleen bij de 200pk benzine variant. De diesel heeft een andere bak.

De fenomen die op kunnen treden zijn zeer hokkerige optrekken vanuit stilstand, gierend geluid in de bak of de bak stopt er gewoon mee. Let op dat de bak bij 70K km zijn olie vervanging heeft gekregen volgens fabrieksvoorschrift. Een automaat gaat ongeveer 160K km mee daarna is hij aan revisie toe.

Preventief de bak laten vervangen zal geen dealer doen, daar is de bak even te duur voor (ook veel werk) en ze gaan niet allemaal defect.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Espace V automaat issue

Bericht door TheSarge »

Mijn dealer heeft de gehele bak vervangen op eigen initiatief. Hoofd werkplaats reed met mij vanwege een Issue op een ander vlak. Ik had wel het idee dat de vervangende Senic EDC7 soepeler schakelde, maar bij terugkomst van de rit vertelde de aftersales manager dat de gehele versnellingsbak werd vervangen, omdat zijn collega tijdens rit iets had gemerkt wat hem niet beviel. Aangezien ik de auto (BJ 2015 met 31K kilometers) met een jaar garantie had gekocht was de factuur nul euro.

Echt netjes dat de dealer (Kempenaar in Alphen a/d Rijn dit uit eigen initiatief deed. Auto in totaal een week kwijt geweest (waarin ze ook andere dingen hebben opgelost). Vervangen van de bak duurde 2 dagen incl. Inlezen en inregelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Espace V automaat issue

Bericht door rvdgaag »

Een Scenic bak is totaal anders dan de bak van een Espace dus ik begrijp deze aanvulling niet.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Espace V automaat issue

Bericht door TheSarge »

Volgens de dealer was het dezelfde bak.

Mijn aanvulling gaat over het feit dat ik wel merkte dat de bak niet altijd soepel schakelde en dat ik in de Senic merkte dat dit heel soepel verliep.

Blijkbaar merkte de chef werkplaats dit ook en zodoende de bak vervangen. Hij schakelt nu net zo soepel als die van de Senic.

Doe met de aanvulling wat je wilt. Mij maakt het niet uit. Het schijnt een redelijk veel voorkomend euvel te zijn in BJ2015 en 2016.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Geert S
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:52
Actief als: particulier
Locatie: Hoogezand

Re: Espace V automaat issue

Bericht door Geert S »

Heejjj moet de bak tegenwoordig olieverversen? Dat was eerst toch niet zo? Heb er in 2016 naar gezocht toen ik net mn 200TCE had. Heb ook bij 30k een andere bak gekregen en op eigen initiatief bij 60k (bakkilometers) de olie laten verversen. Heb heel enkel nog en giertje bij schakelen van 2 naar 3 en heb nu twee keer een klap gehad bij terugschakelen in de 1. Bak heeft 100k gelopen (de auto dus 130k) en ik dacht om maar weer de olie te laten vervangen. ZIt er overigens een vervangbaar filter in de bak? Ik doe in mn 3.5V6 bij de ATF lubeguard (red), deze is er ook voor gerobotiseerde bakken die wil ik erbij gaan doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht