Zagend geluid TCe 120

Zit het onder de motorkap, dan is dit je plekje
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
BenDH
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:23
Actief als: particulier

Zagend geluid TCe 120

Bericht door BenDH »

Onze Captur TCe 120 Dynamique (motortype H 5 FT / 412) heeft vanaf nieuw (april 2017), bij stationair lopen, een geluid bij de motor ter hoogte van distributie, aircopomp, dynamo enz.
Hij heeft nu bijna 17.000 km gelopen en het geluid is ongewijzigd. Het treedt op naast het normale motorgeluid; het klinkt als een ronddraaiende cirkel die op één punt aanloopt; zo van “hag hag hag of zo” Een wat “zagend” geluid.
Het is lastig te horen; als de motor koud is hoor je het niet; dan maakt de totale motor meer geluid.
Het beste hoor je het na een rit, zo ontdekte ik het ook.
Als ik thuiskom zet ik de auto voor de garage, loop om de auto heen om de deur open te doen en dan hoor je de motor eigenlijk niet eens, maar alleen dat geluid.
De garage heeft drie keer geluisterd, maar ik weet eigenlijk niet eens of zij het wel gehoord hebben. Buiten in een wat rumoerige omgeving hoor je het eigenlijk niet goed. Zij zeiden dat het niets was.

Maar ik heb inmiddels een heleboel motoren horen lopen en die hebben het niet. Mijn hele leven ben ik met motoren bezig, maar dit herken ik niet.

Ik hoop dat de mensen op dit forum het herkennen en mogelijk ervaringen kunnen delen.
Captur TCe 120 Dynamique, Gris Casiopée/Noir, Easy Life Pack, Armsteun, trekhaak 13p., Contiwintercontact TS 850 P op velgen "Adventure" (16"), kofferbakmat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark93
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 sep 2020 18:29
Actief als: particulier

Re: Zagend geluid TCe 120

Bericht door mark93 »

Een filmpje zou het heel wat makkelijker maken. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht