automatische deurvergrendeling

Plaats reactie

Topic author
Lucky
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 02 aug 2011 16:36

automatische deurvergrendeling

Bericht door Lucky »

Ik heb op mijn Scenic II van 2005 1.9 d een keyless systeem. Mijn vraag is, horen de deuren automatisch op slot te gaan als ik me van de auto verwijder?

Dank voor jullie reactie :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
Actief als: particulier

Bericht door CPTR »

Hoi,

Ik heb ook zo'n Scenic met een keyless-entry systeem, maar ze gaan niet op slot als je wegloopt. Daarvoor kun je de knopjes op de handgrepen gebruiken, of natuurlijk de key-card.

Wellicht zit de mogelijkheid dat hij dichtgaat als je wegloopt op de Scenic III (vanaf 2009).

Succes!
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 04 mei 2025 19:37

Bericht door mechanic »

nee, bij een scenic niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32

Bericht door CPTR »

ook niet op Scenic III?
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Lucky
Lid
Lid

Bericht door Lucky »

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik kwam er op omdat de buurman een Megane heeft waar dit wel op zit.
Helaas werkt bij de voor portieren de vergrendeling van buiten af niet (meer). Ze gaan wel netjes open als ik de deurgreep pak maar vergrendelen moet ik met de key-card doen. Geen ramp natuurlijk maar wel jammer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Bericht door mechanic »

dan laat je er 2 nieuwe druk knopjes inzetten, en dan werken ze wel weer! 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Lucky
Lid
Lid

Bericht door Lucky »

mechanic schreef:dan laat je er 2 nieuwe druk knopjes inzetten, en dan werken ze wel weer! 8)
mechanic weer bedankt voor je reactie :)

Aha, is het zo simpel? Weet je toevallig wat de kosten daar ongeveer van zijn? Is dit zelf te doen of moet ik daarvoor naar de garage.

Zou dit ook het geval kunnen zijn bij mijn mijn linker achterportier die van buitenaf niet te openen is? Hij gaat ook niet open als ik de deuren via de key-card van het slot afhaal. Ik las in het instructieboekje dat er boven het slot een soort schroef zit die je iets kan verdraaien om de deur te blokkeren/deblokkeren voor openen van buitenaf. Helaas helpt het niet als ik hier aan draai.
Ik moet deze deur dus altijd van binnenuit openen. Ook hier werkt de vergrendeling van het "knopje" trouwens niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Bericht door mechanic »

Lucky schreef:
mechanic schreef:dan laat je er 2 nieuwe druk knopjes inzetten, en dan werken ze wel weer! 8)
mechanic weer bedankt voor je reactie :)

Aha, is het zo simpel? Weet je toevallig wat de kosten daar ongeveer van zijn? Is dit zelf te doen of moet ik daarvoor naar de garage.

Zou dit ook het geval kunnen zijn bij mijn mijn linker achterportier die van buitenaf niet te openen is? Hij gaat ook niet open als ik de deuren via de key-card van het slot afhaal. Ik las in het instructieboekje dat er boven het slot een soort schroef zit die je iets kan verdraaien om de deur te blokkeren/deblokkeren voor openen van buitenaf. Helaas helpt het niet als ik hier aan draai.
Ik moet deze deur dus altijd van binnenuit openen. Ook hier werkt de vergrendeling van het "knopje" trouwens niet.
Dat die knopjes niet werken komt vaak voor. Bijna altijd is het knopje van de desbetreffende deur dan defect. Als het er meerdere niet doen, is het wel aan te raden dmv deur doorvoerstekkers los te nemen vast te stellen dat het knopje ook daadwerkelijk kapot is.
De kosten weet ik zo niet, wel dat het bij de scenic aan de voorkant ong 15min werk is, en aan de achterkant iets meer gezien je er iets minder fijn bij kunt.
Wat betreft je achterdeur die niet opengaat: wordt het slot wel aangestuurd, ik bedoel kan je het slot horen als je het bedient? De deur zit niet toevallig op het kinderslot hè? Heb ik mezelf ook al wat keren mee gefopt :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Lucky
Lid
Lid

Bericht door Lucky »

mechanic schreef:Wat betreft je achterdeur die niet opengaat: wordt het slot wel aangestuurd, ik bedoel kan je het slot horen als je het bedient? De deur zit niet toevallig op het kinderslot hè? Heb ik mezelf ook al wat keren mee gefopt :D
Dat heb ik ook al gehad toen ik aan het proberen was waarom die achterdeur niet open ging. Ineens ging hij ook van binnenuit niet meer open. Paniek, want hoe krijg je dan bv. de deurbekleding er af om hem eventueel te kunnen repareren. Bleek dus op kinderslot te zitten :D

Maar dat is het dus niet. De knop van de betreffende deur werkt gewoon, de portieren ontgrendelen en ik hoor in de deur een klik maar hij ontgrendelt niet. De klik lijkt trouwens wel zachter als bij de andere deuren. Misschien een los stangetje waardoor niet alles wordt meegenomen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut