Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb op mijn Scenic II van 2005 1.9 d een keyless systeem. Mijn vraag is, horen de deuren automatisch op slot te gaan als ik me van de auto verwijder?
Ik heb ook zo'n Scenic met een keyless-entry systeem, maar ze gaan niet op slot als je wegloopt. Daarvoor kun je de knopjes op de handgrepen gebruiken, of natuurlijk de key-card.
Wellicht zit de mogelijkheid dat hij dichtgaat als je wegloopt op de Scenic III (vanaf 2009).
Succes!
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Bedankt voor je snelle reactie. Ik kwam er op omdat de buurman een Megane heeft waar dit wel op zit.
Helaas werkt bij de voor portieren de vergrendeling van buiten af niet (meer). Ze gaan wel netjes open als ik de deurgreep pak maar vergrendelen moet ik met de key-card doen. Geen ramp natuurlijk maar wel jammer.
mechanic schreef:dan laat je er 2 nieuwe druk knopjes inzetten, en dan werken ze wel weer!
mechanic weer bedankt voor je reactie
Aha, is het zo simpel? Weet je toevallig wat de kosten daar ongeveer van zijn? Is dit zelf te doen of moet ik daarvoor naar de garage.
Zou dit ook het geval kunnen zijn bij mijn mijn linker achterportier die van buitenaf niet te openen is? Hij gaat ook niet open als ik de deuren via de key-card van het slot afhaal. Ik las in het instructieboekje dat er boven het slot een soort schroef zit die je iets kan verdraaien om de deur te blokkeren/deblokkeren voor openen van buitenaf. Helaas helpt het niet als ik hier aan draai.
Ik moet deze deur dus altijd van binnenuit openen. Ook hier werkt de vergrendeling van het "knopje" trouwens niet.
mechanic schreef:dan laat je er 2 nieuwe druk knopjes inzetten, en dan werken ze wel weer!
mechanic weer bedankt voor je reactie
Aha, is het zo simpel? Weet je toevallig wat de kosten daar ongeveer van zijn? Is dit zelf te doen of moet ik daarvoor naar de garage.
Zou dit ook het geval kunnen zijn bij mijn mijn linker achterportier die van buitenaf niet te openen is? Hij gaat ook niet open als ik de deuren via de key-card van het slot afhaal. Ik las in het instructieboekje dat er boven het slot een soort schroef zit die je iets kan verdraaien om de deur te blokkeren/deblokkeren voor openen van buitenaf. Helaas helpt het niet als ik hier aan draai.
Ik moet deze deur dus altijd van binnenuit openen. Ook hier werkt de vergrendeling van het "knopje" trouwens niet.
Dat die knopjes niet werken komt vaak voor. Bijna altijd is het knopje van de desbetreffende deur dan defect. Als het er meerdere niet doen, is het wel aan te raden dmv deur doorvoerstekkers los te nemen vast te stellen dat het knopje ook daadwerkelijk kapot is.
De kosten weet ik zo niet, wel dat het bij de scenic aan de voorkant ong 15min werk is, en aan de achterkant iets meer gezien je er iets minder fijn bij kunt.
Wat betreft je achterdeur die niet opengaat: wordt het slot wel aangestuurd, ik bedoel kan je het slot horen als je het bedient? De deur zit niet toevallig op het kinderslot hè? Heb ik mezelf ook al wat keren mee gefopt
mechanic schreef:Wat betreft je achterdeur die niet opengaat: wordt het slot wel aangestuurd, ik bedoel kan je het slot horen als je het bedient? De deur zit niet toevallig op het kinderslot hè? Heb ik mezelf ook al wat keren mee gefopt
Dat heb ik ook al gehad toen ik aan het proberen was waarom die achterdeur niet open ging. Ineens ging hij ook van binnenuit niet meer open. Paniek, want hoe krijg je dan bv. de deurbekleding er af om hem eventueel te kunnen repareren. Bleek dus op kinderslot te zitten
Maar dat is het dus niet. De knop van de betreffende deur werkt gewoon, de portieren ontgrendelen en ik hoor in de deur een klik maar hij ontgrendelt niet. De klik lijkt trouwens wel zachter als bij de andere deuren. Misschien een los stangetje waardoor niet alles wordt meegenomen?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Een paar dagen geleden viel het knipperlicht en centrale deurvergrendeling uit of dat gelijktijdig ging weet ik niet.
Als ik in de auto zit en bedien de sleutel hoor ik wel een klik bij het openen en sluiten maar geen beweging in de deuren....
Ik ben in het bezit van een Renault Clio 4. Het valt me sinds de aanschaf al op dat wanneer ik de motor afzet en vervolgens van de bestuurderskant naar bv. de passagierskant loop, de deuren automatisch worden vergrendeld. Dit is...
Hallo,
Ik heb een grand scenic uit 2009 met een 2.0 liter en automaat. Nu krijg ik soms kort na het starten de melding controleer automatische transmissie en de auto valt dan stil. Als ik dan weer start werkt alles weer normaal. Wat kat het euvel...
weet iemand of de spiegels automatisch inklapen als ik op de afstandsbediening druk ?
we hebben de auto pas bijna drie weken.
ik wist eerst niet dat je met de knop aan de binnen deur de spiegels automaitsch kon inklapen nu wel.
dus ik klapte de...
Hallo
Ben in bezit van een Grand Scenic Initiale diesel met automatische versnellingsbak van 2017, de laatste 2 jaren al enkele keren en dit telkens bij het goed optrekken op autosnelweg een rode pop-up op dashboard met melding controle automatische...
Bij het automatische inschakelen van de Parkeerrem geeft hij regelmatig de melding “storing remsysteem” daarna de melding “Controleer TPW” gevolgd door “controleer radar”
Iemand enig idee wat de oorzaak is?