Aankooptips Kadjar ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 39233

Aankooptips Kadjar ?

Bericht door Verwijderde gebruiker 39233 »

Goedemorgen,

Ik zal me eerst kort voorstellen incl. mijn autoverleden. Ik ben Hans, getrouwd, 2 kinderen (6 en 10 jaar). Zelf ben ik 41 en heb al een paar auto's gehad inmiddels. Ik wil mezelf wel bestempelen als liefhebber; mijn eerste auto was een opel Kadett 1.3 (1985), waarna ik al snel meer wou, dus kwam er een kadett GSi, die ik ook een jaar gereden heb. Ik kwam er achter dat opel toch niet echt mijn auto was in verband met het roesten waar de kadett-e toch wel om bekend stond. In die eerste 2 jaar heb ik goed om me heen gekeken en besloten dat ik iets wou rijden, wat een ander niet had en je ook niet vaak tegenkwam op straat. Het werd een VW Corrado G60, waar ik 6 jaar met enorm veel plezier mee heb gereden. Achteraf had ik hem nooit weg moeten doen, maar gedane zaken nemen geen ommekeer. Omdat ik net getrouwd was en er dus ook tijd in huis en tuin besteed moest worden, werd het werk aan de Corrado mij te veel en was op zoek naar een Mitsubishi Eclipse. Een hele mooie auto, maar een goed exemplaar vinden was toen al erg moeilijk, dus heb ik een zijstraat genomen die niet echt voor de hand lag, een Seat Leon 1m (2001) 1.8 20v. Ook weer een enorm fijne auto, met zijn eigenaardigheden (veel, echt heel veel last van condens gehad), maar verder dan dat, was het een heerlijk soepele auto om in te rijden (ruim 6 jaar). Mijn keus viel daarom op zijn nieuwere broertje, de Seat Leon 1.4 tsi type 1p. Ik heb een poos gezocht, want ik wou zoveel mogelijk luxe er op, het werd een businessline high. Deze auto rijd ik inmiddels met veel plezier, maar alweer ruim 9 jaar. Ik kom er achter dat voor ons gezin boodschappen doen (op de manier zoals ik dat doe) de kofferbak net wat krap is en ik wil gewoon graag iets nieuwer, luxer, royaler rijden.
Mijn huidige leon heeft me in die 9 jaar maar 1 keer in de steek gelaten met een rem bekrachtiger, voor de rest regulier onderhoud gepleegd en -helaas- heb ik zoal bij de meeste TSi's een nieuwe distributieketting moeten laten plaatsen, zo'n anderhalf jaar geleden. gelukkig was ik er op tijd bij en was er geen schade aan de motor of omliggende onderdelen.

Tot zover mijn intro, nu mijn vragen / wensen.
Ik heb echt al een tijdje gedacht over een andere auto, ik vind de nieuwste leon station erg mooi, maar voor mij te duur op dit moment.
De Ford Focus station vanaf 2017 - 2018 ? (met die mooie snuit) vind ik ook mooi, maar het motortje lijkt me toch wat te licht om comfortabel mee te rijden.
De Renault Kadjar 1.2 TCe, daar ligt mijn visie nu, ik heb nog nooit in zo'n auto gereden, dus het zou me nog enorm kunnen tegenvallen, maar daar ga ik niet van uit. Ik mag graag een keer vlot optrekken en ik begrijp dat dat ietsje minder snel zal zijn dan bij mijn huidige leon. Ik ben op zoek naar een luxe uitvoering, dingen die ik belangrijk vind zijn: regensensor, climate control, automatische verlichting, navigatie. Dit zijn de minimale vereisten, daarnaast heb ik uiteraard wensen, adaptive cruise control, led koplampen, trekhaak met 13 polige stekker, lane assist, panoramadak.
De wensen, zijn niet per se noodzaak. De trekhaak kan makkelijk achteraf gemonteerd worden (kan ik bij een kameraad op de brug, samen met hem doen), misschien zou er iets geprogrammeerd moeten worden voor de kabelboom wat nog twijfelachtig is.

Nog iets belangrijks, mijn voorkeur is een rode, niet te veel km (max. 65.000), benzine en zo rond de 15.000 euro max.

Hebben jullie nog ervaringen van dingen die vaak haperen en prijzig zijn, waar ik op moet letten bij aankoop etc. ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door RichTrip »

Volgens mij is een Kadjar over het algemeen een goede auto.
Maar....de 1.2 tce motor staat wel bekend om olie verbruik en een oprekkende ketting, met name door de erg lange onderhoudstermijn van 30.000 km.
Zorg je goed voor de motor door veel eerder de olie te wisselen, dan voorkom je veel problemen.
Dus goed onderzoeken wat de onderhoudshistorie is van de gewenste Kadjar. En natuurlijk de garantie termijn bij aankoop, dat geeft net wat meer zekerheid op de korte termijn ;)

Succes!
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 39233

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door Verwijderde gebruiker 39233 »

dus de 1.2 tce heeft het zelfde als de vag 1.4tsi begrijp ik ? ook daar rekt de ketting op en moet deze vaak rond de 100.000 km vervangen worden (bij mij was het 118 duizend meen ik) het probleem zat hem daar in de spanner, die met olie gevuld moet worden, de olie gaat er uit zodra de motor uit is.... ik begrijp dat renault dus de fout ook heeft gemaakt ?
Distributie ketting zal ook wel rond de 1000 euro zijn bij vervangen gok ik ?

Olie wisselen doe ik ieder jaar, bij mij is dat 10 tot 12 duizend km, dus mooi op tijd. ik begrijp alleen niet wat voor invloed dat heeft op de distributie ketting, deze zit toch droog denk ik ?

Wat me opvalt is dat er bijzonder veel import kadjar's tekoop staan. Soms met verbazend weinig km's en geen papieren (die sla ik dan op voorhand al over) soms ook met een hoop papieren er bij.
Er is geen terugroepactie geweest voor de ketting ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door GTMart »

Als eerste welkom, heb zelf ook de 1.2 Tce maar dan in een GSIII met net 40 K aan km. Een erg fijne motor om mee te rijden en het blijkt dat genoemde problemen achterweg kunnen blijven als je iedere 10K km olie vervangt en dus niet de interval van Renault aanhoudt. Daarbij liever niet net nieuwe rijden toepassen en de motor onderin belasten om rek d ketting te voorkomen.

Ik zou een Kadjar zoeken met weinig km, ieder merk heeft zo wel zijn problemen ook motorisch.

succes met zoeken.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 39233

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door Verwijderde gebruiker 39233 »

Heeft de kadjar van 2015 trouwens r-link of r-link 2 ? Wat zijn de verschillen?

Verstuurd vanaf mijn ZUK Z2121 met Tapatalk


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 39233

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door Verwijderde gebruiker 39233 »

Vanmiddag ben ik een proefrit wezen maken in een Kadjar 1.2 tce 130. Het was een fijne auto, maar had toch zo zijn eigenaardigheden.
De kleur vond mijn vrouw lelijk, ik kon er wel mee leven, maar het wordt nog even door zoeken dus.
Wat mij opviel en de verkoper (dealer) geen echt verhaal bij had; hij herkende geen enkel verkeersbord in de teller, volgens de verkoper lag dat aan het type verkeersbord, maar in Nederland heb je toch geen verschillende types verkeersborden ? Ik vond het een beetje een raar verhaal. Voor de rest viel het mij reuze mee hoe zo'n 1.2 trekt op zo'n ruime auto. Ik had serieus minder verwacht.
Volgens mij zijn er echt heel vreselijk veel dingen mogelijk met het dashboard en de instellingen daar van. Heeft iemand misschien een adres van een site van dingen die je er allemaal mee kan ? Uitgaande van een 2015 model, Helaas had de dealer bijzonder weinig belangstelling voor mijn huidige auto (seat leon 1.4 tsi business line high, met veel opties) dus denk ik dat ik daar geen zaken ga doen, tenzij ik mijn auto particulier goed kan verkopen.

er zijn nu wel een paar vraagjes van mij, opties die ik gezien heb, wat me niet helemaal duidelijk zijn.

middenarmsteun achter = dit altijd optioneel of standaard op bepaalde uitvoeringen
usb connectors in de middenconsole achter = optie pakket of is dit later in te bouwen ?
verkeersbord herkenning = hoe hoort dit te werken ?
cruise control = deze is niet adaptive ? dat zou ik wel erg prettig vinden, is dat bij de bose uitvoering wel standaard ??

ik vermoed dat ik zo nog wel meer vragen ga hebben, maar dit is 't voorlopig ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Nobodie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 okt 2018 22:35
Actief als: particulier

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door Nobodie »

Ik heb een 1.2 TCe Bose van eind 2018. Daar zit Rlink 2 in. Geen adaptive cruise control. De verkeersborden herkenning beperkt zich tot snelheidsaanduidingen. Maar dan nog ervaar ik het als zeer beperkt. Als na een paar minuten geen nieuw bord, of een herhaling is gezien, verdwijnt de snelheidsaanduiding. Omdat het systeem alleen grote borden herkent ( geen kleine herhalingsbordjes ) is het voor mij te beperkt, sla er geen acht op, gebruik liever Flitsmeister icm Apple CarPlay voor dat doel. Mijn uitvoering heeft standaard een middenarmsteun voor en achter. Het antwoord op de USB achter moet ik schuldig blijven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

dmenace
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 jan 2013 16:33
Actief als: particulier

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door dmenace »

Ik heb een 1.6 dci uit eind 2015, Volgens mij zit er op alle Kadjars R-link2, maar versies vanaf half 2017 hebben wat meer mogelijkheden qua interieurverlichting en Apple carplay. Verkeersbordherkenning idd alleen max snelheden en er niet altijd zin in. De mijne is Intense uitvoering en ook met armsteun achter. Ik heb een importauto uit Spanje en daar zit geen Dab+ op, omdat dat daar niet gevoerd werd en heb gelezen dat dat in meerdere landen het geval was (voor mij was de lage km stand van 33000 interessanter), uit Duitsland zijn dan wel weer versies met extended grip geimporteerd. Heb em nu 2 jaar en 45000 km later heb ik nog steeds geen spijt van aankoop, geen rare reparaties nodig gehad en ongeveer 4 keer dat rlink een tiental minuten op zwart bleef, maar na 5 Renaults kijk je niet meer op van een enkele electronica hickup..
Laguna 2.0i RT => Megane Scenic 1.6i RT => Grand Scenic II 2.0 16v Dynamic => Grand Scenic III 1.6 dci Dynamic => Kadjar 1.6 dci Intens & Captur TCe 120 Signature wave...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 39233

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door Verwijderde gebruiker 39233 »

Goed te horen!

Die verkeersbord herkenning moet ik me dus niet veel bij voorstellen en ik moet even in de gaten houden of er Dab op de radio zit, al zal dat geen dealbreaker zijn voor mij. Het valt me wel tegen dat ze niet standaard adaptieve cruise control hebben, bij deze bouwjaren had ik dat eigenlijk wel verwacht. De meesten die in mijn prijs categorie vallen, zullen import zijn, dus bedankt voor de tip om dat even in de gaten te houden met dab. Die ik nu op het oog heb, komt uit Duitsland.

Verstuurd vanaf mijn ZUK Z2121 met Tapatalk


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 39233

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door Verwijderde gebruiker 39233 »

met welke km stand verwachten jullie dat een stuur er zo uit ziet ?

https://cdn.autowereld.nl/I467431583/12 ... camera.jpg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door RichTrip »

Die foto is too much close-up om daar iets zinnigs over te zeggen. Kan 10.000km zijn, maar ook 150.000km
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 39233

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door Verwijderde gebruiker 39233 »

Ik heb een kadjar gekocht afgelopen zaterdag :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door RichTrip »

Gefeliciteerd!
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door nikk »

Gefeliciteerd! Details?
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 39233

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door Verwijderde gebruiker 39233 »

Een 1.2 tce, rood... En ik kan de traction control knop nog niet vinden tot grote ergernis. Voor de rest heb ik nog weinig kans gehad om dingen te proberen in die laag sneeuw die er nu ligt, ik ga er vanuit dat ik ook kan instellen dat hij vanzelf op slot gaat als ik weg loop. Ik moet er nog even aan wennen want hij is toch echt een behoorlijk stuk groter dan de leon die ik hadAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn ZUK Z2121 met Tapatalk


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door larsdijkstra 16v »

Ik denk.dat je bij deze nog op het knopje op de handgreep moet drukken om te openen en te sluiten
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 39233

Re: Aankooptips Kadjar ?

Bericht door Verwijderde gebruiker 39233 »

dat klopt inderdaad, die knop zit er. dus dat kan dan niet automatisch ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht