Reanult 20 ts op gas

Plaats reactie

Topic author
Tim20ts
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 06 aug 2011 10:45

Reanult 20 ts op gas

Bericht door Tim20ts »

Beste mensen,

Graag zou ik mijn Renault 20 ts uit 83 van een gasinstallatie willen voorzien, alleen weet ik niet of de motor geschikt is hiervoor. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? En toevallig ook een goed adresje rondom Utrecht weet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

G12
lid
lid
Laatste bezoek: 22 nov 2017 09:33
Actief als: particulier

Bericht door G12 »

Tim,

de 20 TS met de 2.0 liter motor doet het prima op lpg.
Deze motoren halen en haalden extreme km standen in de r25 , 500.000km is geen uitzondering mits natuurlijk vertroeteld en niet bezuinigen op onderhoud aan de motor. Dit geld tevens voor de 2.2 maar deze motoren zijn praktisch gelijk aan elkaar.

In en om Utrecht ben ik niet bekend maar in brabant zit een bekende en tevens heb ik goede ervaringen met een bedrijf in Hoogeveen. Wellicht dat anderen meer ervaring hebben met bedrijven bij jou in de buurt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ron737
Lid
Lid
Laatste bezoek: 19 mei 2019 01:47

Bericht door Ron737 »

Tim

Ik weet dat bij de levende 20's 30's in het forum de 07-GFL-6 (goudkleurige R20 TS) op LPG gezet is vlak na invoer.Deze rijdt in Haarlem waar iemand anders em op de foto heeft gezet. Via via ken ik de bestuurder en die rijdt voor zover ik weet naar alle tevredenheid op LPG. Volgens zeggen kan het wel eens gebeuren dat je koppakking er uit komt als de auto laat naar LPG gaat maar dat hoeft niet.

Zelf rij ik met mijn 30 TX ook op LPG maar dat is geen vergelijking als je het voor de 2 liter 20 motor wilt weten natuurlijk. De LPG installatie van mij zat er al in toen ik em kocht, en die 20 TS is ingebouwd bij Van Ommeren in Haarlem. Goed adres en dus ervaring met 20's op gas kan je wel zeggen.

Kom er zelf ook altijd met mijn andere auto een Honda Accord en hoewel die auto ook al LPG er in had kan je daar altijd binnen komen en wordt je goed geholpen zonder dan je meteen altijd een rekening krijgt. Vaak iets resetten en dan zegt ie "karren maar weer, ga eerst maar proberen weer"

Een collega van mij heeft daar een Import duitse Swift van LPG naar LPG G3 laten ombouwen. Hij had wat onderzoek gedaan in omgeving Leiden-Haarlem-Alphen a/d Rijn en deze van Ommeren kwam ook nog als goedkoopste uit de bus. Door mijn ervaring met hun service was de keuze snel gemaakt dus.

http://www.ommeren-autogas.nl/

Succes met je keuze.

Heb je een leuke foto van je auto in het forum 20-30 misschien ook nog? Ben nieuwschierig naar de nog levenden 20's en 30's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut