centrale vergrendeling + dieselpomp Kangoo bestelwagen

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
melkbus
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 3
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2021 22:38
Actief als: professional

centrale vergrendeling + dieselpomp Kangoo bestelwagen

Bericht door melkbus »

Beste, ik ben hier nieuw. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik heb recent voor de tweede keer een tweedehands Kangoo gekocht. De eerste was een model van rond 2010. En de huidige tweede is het meest recente model met inschrijving in 2014. In tegenstelling tot mijn eerste tweedehands (euronorm 4) ondervind ik behoorlijk wat problemen na aankoop met mijn tweede tweedehands (euronorm 5). Ze zijn beide aangekocht met zo'n 100.000 km op de teller. En hebben allebei telkens dienst gedaan voor de Belgische post, met name BPost. Het zijn beide modellen 1461cc en 55PK.

Bij mijn eerste van 2010 waren er wat typische zaken van slijtage, zoals banden, versnellingspook, hier en daar een lichtje wat niet brandde. Niets bijzonder dus. Gewoon vervangen en klaar is Kees. Ook de oliepomp was na een tijdje kapot waardoor zo maar olie binnenkwam van onder het dashboard. Vond het allemaal wel meevallen voor de prijs wat ik er voor betaald had. En heeft uiteindelijk 250.000 km gedaan. Eigenlijk best geweldig content van geweest.

Bij de huidige tweede tweedehands ben ik helemaal niet tevreden. Heb er geen testrit mee gedaan omdat ik de garagist vertrouwde waar ik 'm aan kocht. Maar had dat beter gedaan. Hij had ook beloofd om de mankementen op te lossen, maar dat deed hij dus niet! En na 3 maanden hoeft het voor mij ook niet meer, ga ze wel zelf oplossen.

Ok, de mankementen dus! Je bent nog maar aangezet of daar gaat al het signaal dat er een deur nog open is, hetgeen niet het geval is. Een probleem met de centrale vergrendeling dus. Het zou gaan om een stukje in het slot aan de bestuurderskant. Maar ik vrees dat er meer gaande is, want als je de ruitenwissers aanzet of je raam naar beneden doet, durft het signaal van de CV ook op te lichten. En ook de lichten in de wagen gaan aan. Iemand die meer weet over dit probleem?

Wat me meteen al opviel van de eerste keer toen ik er mee reed, is het geluid van de dieselpomp achteraan in de wagen. Maakt behoorlijk wat lawaai, maar de garagist zei dat dit normaal is. Hetgeen ik niet geloof. Vermoedelijk is de pomp versleten en gaat ze straks stuk.

In tegenstelling tot mijn eerste Kangoo vind ik dat bij het aanzetten de wagen nogal veel gas nodig heeft om soepel te vertrekken anders is het in schokkende bewegingen.

En bij de eerste kou was het al prijs. Kreeg hem niet meer aan de gang. Batterij 6 jaar oud. En inmiddels vervangen. Pure slijtage dus, niets aan te doen, neem ik vrede mee, is een tweedehands. Waar ik geen vrede mee neem, is dat de garagist zijn beloftes niet nakomt en dat vooral het mankement met de CV me stoort. Zal het probleem met de CV opgelost zijn met een ander stuk in het slot?

Er zijn vast mensen hier op het forum die deskundig commentaar kunnen geven.

Mijn volgende bestelwagen wordt vermoedelijk een nieuwe Kangoo en dus geen tweedehands meer. Ben de mankementen kotsbeu, vooral wanneer de garagist zijn beloftes niet nakomt.

Groeten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: centrale vergrendeling + dieselpomp Kangoo bestelwagen

Bericht door de mon »

Is dat de pomp in de tank, versleten denk ik dan met zoveel geluid.
Voorts heb je die kabelbundel die naar je deur gaat en x aantal keren plooit tot het stuk is, onderling kontakt maakt, kan je kopen.
Neem er nog bij evtl (of eerst nazien) een slecht werkende microswitch ingebouwd in het kofferslot die de binnenverlichting aanstuurt. Die draden kan je evtl losmaken van de switch en kijken of je melding hebt van portier open, cv werkt dan niet en binnenlicht blijft branden bij rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
melkbus
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 3
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2021 22:38
Actief als: professional

Re: centrale vergrendeling + dieselpomp Kangoo bestelwagen

Bericht door melkbus »

Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik vrees ook dat de dieselpomp versleten is. Van het moment dat je de wagen start hoor je die pomp best wel luid. Bij het rijden verdwijnt het geluid op de achtergrond. Is niet meer zo storend. Bovendien start de bestelwagen, zelfs met nieuwe batterij niet zo goed, maakt schokkende bewegingen bij start in de motor, vermoedelijk door een niet goed werkende dieselpomp. En wat de CV betreft, zal inderdaad slijtage zijn in de bestuurdersdeur, die gaat bij BPost heel veel open en dicht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht