Clio achterruitverwarming gaat niet meer uit

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
jeroenf
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 mar 2014 11:49
Actief als: particulier

Clio achterruitverwarming gaat niet meer uit

Bericht door jeroenf »

Beste Kenners,

Van onze Clio (1.4 16V Aut 2002) gaat sinds kort bij starten de achterruit verwarming aan en wil niet meer uit.

Ik heb UCH/MultiTimer er al uit gehad en bekeken. Het relais voor de verwarming is goed. Ik meet ook spanning op de relaisspoel, dus de elektronica stuurt het relais ook echt aan. Bij gewoon contact met motor uit is de verwarming ook uit. Bij lopende motor gaat de verwarming aan.

Iemand een idee?

Alle reacties worden gewaardeerd!

Groet, Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jeroenf
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 mar 2014 11:49
Actief als: particulier

Re: Clio achterruitverwarming gaat niet meer uit

Bericht door jeroenf »

Update:

De achterruitverwarming werkt soms weer wel, dan weer niet. Het lijkt een slecht contact, of sluiting ergens.

Maar gisteren ineens storing op de ruitenwissers, de electrische ramen, de centrale vergrendeling en de richtingaanwijzers. Dit tesamen met een enorm geratel van relais onder het dashboard vandaan. Even later alles weer in orde, behalve de achterruitverwarming.

Ik zie in Haynes dat al deze zaken bestuurd worden vanuit de multitimer of UCH unit. Iemand een idee? Zelf denk ik dat misschien een slechte massa ergens al deze storingen tegelijkertijd wel zou kunnen veroorzaken.

Weet iemand te zeggen of bestaat er een tekening waarop alle massapunten van de clio te vinden zijn?

Met dank!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RoyP
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2021 00:06
Actief als: particulier

Re: Clio achterruitverwarming gaat niet meer uit

Bericht door RoyP »

Hoi Jeroen,
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn clio 1.4 16v uit 2004. Hetzelfde geratel onder mijn dashboard en het begon ook met de achterruitverwarming. Dat was op zich nog niet een groot probleem, soms een tik onder het dashboard waarna de verwarming uit of aan sprong maar sinds gisteren gaat die ineens vol berserk met geratel en andere problemen zoals de elektrische ramen enzovoorts. Aangezien het probleem dat jij omschrijft precies overeenkomt met wat ik meemaak nu zou ik het op prijs stellen wanneer jij mij misschien kunt vertellen of je erachter bent gekomen wat dit is? En wat de oplossing is? Laat het mij weten wanneer je kunt, het wordt zeer op prijs gesteld.

Groeten Roy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht