Beste Renault Specialisten,
Ik heb naar aanleiding van een lekke turbopakking omdat er 1 draadeind losgelopen was mijn motor zo goed als helemaal uitgebouwd gehad.
hier bij gelijk de distributie riem en waterpomp vervangen.
Allereerst wat is de sitiuatie nu:
Motor start netjes en loopt mooi regelmatig (iets te laag stationair vindt ik zelf maar Oke)
als ik onbelast optoer naar bij 5 a 6000 toeren niks geks en geen rare geluiden of iets dergelijks.
downpipe los gehad en er is flow in de turbo zowel vacuum als druk.
zodra ik ga rijden lijkt het alsof de motor met bolle wangen rijdt,druk niet kwijt kan of iets derdgelijks.
hij klinkt ook alsof je bijvoorbeeld zonder luchtfilter rijdt. kan maar tot 300 toeren rijden en beetje witte rook achtig uit de uitlaat (koppakking was gewoon in orde. en hooguit 2de versnelling,(automaat) 3e gaat net met handmatig overschakelen. max 49KMPH
slangen allemaal op juiste manier aangesloten en geen lekkage's.
wel maakt de uitlaat na het flexstuk richting aanhechting uitlaatpijp een sissend geluid (moet nog iets verder over elkaar heen geschoven worden)
dit lijkt mij voor dit geval niet zo'n probleem. wordt nog opgepakt.
ook heb ik met een slangetje op de wastegate actuator geblazen en die beweegt ietsje (0,3CM) maar dan moet je wel hard blazen.
ik kom er helaas even verder niet meer uit iemand sugesties???
Type Espace5 2004 2.0T Benzine.
na vervangen turbo pakking en vervangen distributie probleem met de motor.
-
Topic author - Nieuw lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 mar 2021 20:02
- Actief als: particulier
Re: na vervangen turbo pakking en vervangen distributie probleem met de motor.
fout ondekt 1 kapotte uitlaat klep....
ik hoor dat het kan komen door euro95 tanken ipv 98?
ik hoor dat het kan komen door euro95 tanken ipv 98?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 15972
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: na vervangen turbo pakking en vervangen distributie probleem met de motor.
Dit probleem ontstaat niet niet perse enkel door het tanken van e10 brandstof.
Wat is de kilometeratand van de auto, is bij het vervangen van de riem de correcte procedure gevolgd?
Dat het slechts 1 klep betreft doet vermoeden dat er een andere oorzaak is. Klepstoter defect bijvoorbeeld.
Wat is de kilometeratand van de auto, is bij het vervangen van de riem de correcte procedure gevolgd?
Dat het slechts 1 klep betreft doet vermoeden dat er een andere oorzaak is. Klepstoter defect bijvoorbeeld.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 772 Weergaves
-
Laatste bericht door Arnold711
-
- 21 Reacties
- 1022 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 23 Reacties
- 1828 Weergaves
-
Laatste bericht door stadium III
-
- 0 Reacties
- 226 Weergaves
-
Laatste bericht door JohnM
-
- 3 Reacties
- 268 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 314 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 260 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic