start hij wel start hij niet ??

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

start hij wel start hij niet ??

Bericht door leo de groot »

Hallo . mijn 83 jarige moeder die in Spanje woont waar ik dus nu verblijft , heeft al jaren een 2007 Renault scenic diesel automaat . met het bekende start systeem automaat in P of N rempedaal intrappen en dan de start knop indrukken .dit werkt alle jaren feilloos . behalve de laatste 10 dagen , nu ik hier ben rijd ik met de auto mijn moeder zit dan achterin of blijft thuis . heb al een paar keer gehad dat de auto niet wilde starten , maar bij blijven proberen lukt het dan uiteindelijk wel . dacht toen al dat moet ik in de gaten houden . afgelopen zaterdag . weer het zelfde probleem .maar nu na 20 minuten en 20 pogingen nog steeds niks alleen een lichte klik ( relais ??? ) uiteindelijk na 30 minuten en 30 pogingen . deed hij het . ben direct naar de garage gereden waar de auto in onderhoud is . kwam er net voor sluitingstijd aan . de monteur /eigenaar zei zet hem maar uit . heeft toen de accu gecontroleerd en die was 100 % in orde . hij is zelf achter het stuur gaan zitten maar ook bij hem wilde hij niet starten . auto toen maar naar binnen geduwd hij heeft ons naar huis gebracht met de mededeling dat hij er maandag aan zou beginnen . auto is uitgelezen maar gaf geen storingen aan , op mijn verzoek de massa kabel laten controleren was volgens hem ook goed . . hij heeft de hele dag de auto gestart en uit gezet . en elke keer deed hij het .dus is er uiteindelijk niets aan gedaan . hij deed het immers . van de week geen last gehad tot gisteren ochtend wederom niet willen starten ergens wat wezen drinken en na ruim een uur deed hij het wel . aan het eind van de dag bij de supermarkt weer niet willen starten . na 6 a 7 pogingen deed hij het weer . ik gaat over een paar weken weer naar huis , dan gaat mijn moeder er weer zelf mee rijden . maar eigenlijk wil ik de auto zo niet achterlaten . het is net een loterij auto hij doet het wel of hij doet het niet . hoop dat er iemand suggesties of ideeën heeft want de monteur/garage weet het niet en ik dus ook niet . alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door mechanic »

De accu is dus in principe uitgesloten.
Je ( of de garage ) zou een testlamp kunnen aansluiten op de startmotor, dan zie je direct of de starter goed wordt aangestuurd. De klik doet zoiezo vermoeden dat dit het geval is, maar meten is weten.
Vermoedelijk een los contact op de startmotor, of een defect hieraan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door leo de groot »

Hallo . Krijg gewoon stroom op het relais. En dan start hij ook gewoon . Niks in de bedrading kunnen ontdekken . Maar eigenlijk moet het wel in de bedrading zitten want vadaag deed hij het weer niet . Uurtje gewacht boodschap gedaan en toen starte hi weer gewoon . Wat mij wel opgevallen was tijdens het blijven proberen dat hij af en toe wel rond ging maar heel kort dus niet willen doorstarten terwijl ik de startknop nog gewoon ingedrukt had . En als de startmotor maar 2 slagen rond gaat slaat hij natuurlijk niet aan . Dus probleem is dus nog niet opgelost . Hoop dus dat er nog forumleden zijn .die er iets van vinden .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door mechanic »

Krijg je op het moment dat de startmotor niet rond gaat wel spanning erop?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door Mathijs »

Ben ik óók benieuwd naar. Ooit ook zo'n loterij gehad, bleek dat bij automaten een tweede relais aanwezig was ivm de selecteurhandel. Dat relais was bij mij toen brak, na vervanging nooit meer dat probleem gehad.

Met een ander merk auto hielp het als ik de selecteurhandel even uit de P stand naar de D stand deed, en weer terug. Die had dus een soortgelijk en-toch-weer-anders probleem.

Beiden zouden van toepassing kunnen zijn hier.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door leo de groot »

Hallo . Of de start motor of relais stroom krijgt tijdens het starten op het moment dat de start motor niet rond gaat weet ik niet want dan moet er een op de startknop drukken en een ander onder de auto gaan liggen . Vast staat dat als hij niet rond gaat er wel elke keer een klik te horen is . Dat zou dan van het relais moeten zijn . Vandaag weer diversen keren gehad dat hij het niet deet . En dat is knap irritant als het 38 graden in de auto is . En je bent 5 a 10 minuten bezig om de auto aan de praat te krijgen . Wat mij wel opgevallen is dat hij het koud altijd doet . Het weigeren is meestal met warme motor . Heb ook het paneel met hoes van de selectie handel los gehad maar niks van relais of bedrading/stekkers kunnen ontdekken. Wat volgens mij het meest voor de hand ligt wat de oorzaak zou kunnen zijn is het start relais in combinatie met de bendix koppeling . Ik denkt er over na om met de auto naar een Renault dealer te rijden . Om door hun er na te laten kijken . Mogelijk is het een reeds bekend euvel . Maar mijn moeder is bang voor hoge kosten dus is het er eigenlijk niet mee eens . Maar dan betaal ik desnoods de rekening wel .gaat over 2 weken naar huis kan mijn moeder niet achterlaten met een onbetrouwbare auto . En volgens mij kan je ook gewoon het relais vervangen wat boven op de startmotor zit . Dus dan zullen de kosten wel mee vallen . .wordt vervolgt .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door mechanic »

Een startmotor kost je de kop niet, al zal deze bij een merkdealer aanzienlijk duurder zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door Mathijs »

leo de groot schreef: 05 aug 2020 20:53...Heb ook het paneel met hoes van de selectie handel los gehad maar niks van relais of bedrading/stekkers kunnen ontdekken. ...
ah nee, bij mij zat dat extra relais achter/naast de linker koplamp. Bedoel maar, kan overal zitten, ik vond hem door de draad van het startrelais te volgen, maar als je echt het startrelais van de startmotor hoort klikken, dan kan het daar in zitten.

Zag laatst een aflevering van 'Die Autodoktoren' die ook zoiets voorhadden, en na uitvoerig onderzoek van Bosch was er een diagnose.
"De contacten in het startrelais hadden door een te zwakke accu (waardoor relais met te weinig kracht aangetrokken werd wat teveel vonkvorming tot gevolg had) te zwaar geleden, en daardoor hadden ze soortgelijke problemen."

Zal eens zien of ik het stukje op youtube terug kan vinden, was zeker wel interessant.

edit: het betreffende stukje, er is een heel verhaal aan vooraf, maar dan moet je X-aantal video's terug gaan kijken.

Vanaf 13:10 ook de beelden van de contacten
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door leo de groot »

Heb de video gezien. Zeker is dat de accu goed is . Is 9 maanden oud . En getest was perfecto .. en als hi eenmaal start gaar de startmotor snel rond .vanmorgen ( koude motor ) deet hij het gewoon prima . Hier op de oprit heeft hij nog nooit geweigerd te starten .altijd ergens anders ..blijft een raadsel .. denk nog steeds dat het probleem in het start relais zit . Maar ?????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door mechanic »

Als je enkel de klik hoort, zet dan de auto in de 4e/5e verzet en rol de auto heen/weer. Start deze dan wel is er zeker een euvel met de startmotor. Vervang deze dan in zijn geheel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door Mathijs »

mechanic schreef: 07 aug 2020 12:45 Als je enkel de klik hoort, zet dan de auto in de 4e/5e verzet en rol de auto heen/weer. Start deze dan wel is er zeker een euvel met de startmotor. Vervang deze dan in zijn geheel.
Denk dat je vergeten bent dat het een automaat is :idea: :wink:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door mechanic »

Inderdaad.
Bij de 1.9dci automaat vernoed ik dat het best een klusje is overigens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door leo de groot »

gaat binnen kort weer naar Spanje . het probleem is er nog steeds . met als resultaat dat mijn moeder na een boodschap na ruim een uur elke keer weer opnieuw geprobeerd heeft de auto te starten de auto heeft achtergelaten en naar huis ging lopen wat niet gaat want 7 kilometer lopen als je 84 bent gaat niet lukken uiteindelijk heeft iemand haar naar huis gebracht . en de volgende dag heeft iemand ze naar de auto gebracht . en uiteraard dan is het starten en lopen . weet er eigenlijk ook geen raad mee . klakkeloos de start motor laten vervangen . lijkt mij ook niet logisch . ik vermoed bedrading/ startrelais . heb afgelopen jaar al een poging gedaan om de bedrading op de startmotor te controleren . auto opgekrikt plaat verwijderd maar nooit de startmotor gevonden ben 30 jaar geleden een paar jaar automonteur geweest en weet heus wel dat de startmotor op het vliegwiel huis zit . maar de moderne auto zitten zo volgebouwd dat ik hem niet gezien of gevoeld heeft het betreft de 150 pk dieselmotor met automaat . iemand suggesties of ideeën . mijn moeder gebruikt de auto 1 a 2 keer in de week altijd korte stukjes max 15 kilometer . koud ( thuis ) start hij altijd maar warm soms dus niet , volgens mijn moeder heeft hij de afgelopen 6 maanden ongeveer 8 x geweigerd te starten maar blijven proberen heeft op 2 x na altijd gewerkt soms na een uur blijven proberen .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door mechanic »

De 150pk is dan de 2.0dci m9r motor?
De 1.9dci f9q gaat tot 130pk.

Bij eersrtgenoemde zit de starter aan de voorkant, en bij laatsgenoemde huist de starter achterop de motor, thv r.v aandrijfas aansluiting op de transmissie.

Bekijk of de bekabeling op de starter nog netjes is, en goed vast zit.
En zoals gezegd al, sluit een testlampje aan met lange kabels zodat je deze in het interieur kunt leggen, aan op de aansturingsdraad van de starter.
Gaat de lamp branden en doet de starter het niet, is de diagnose compleet.

Eens, je komt er slecht bij, maar dan hoeft er niet gegokt te worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door leo de groot »

kan ik er van onder bij of van boven . ???

Toegevoegd in 1 minuut 34 secondes:
heb ook al op internet lopen spitten voor foto,s en/of plaatjes maar nog niks kunnen ontdekken .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door mechanic »

Meten, of een testlamp constructie aanbrengen gaat via de onderkant. Hoog opkrikken, ondersteunen, en de bodemplaat demonteren.
Vervangen (bout losdraaien) gaat ook deels via de bovenkant.

https://www.google.nl/search?q=f9q+star ... 2Kip4tEg7M

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door leo de groot »

en als het testlampje het niet doet tijdens het starten . dus geen spanning krijgt waar moet ik het dan zoeken ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door mechanic »

Dan is er een aansturings euvel. Dat is wat zoekwerk.
Maar begin bij de basis, controle of de startmotor wordt bekrachtigd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door leo de groot »

Ben sinds maandag in Spanje . En vanaf dinsdag de auto gebruikt . En al gelijk op dinsdag start problemen gehad , maar na enkele pogingen wel aan de praat gekregen . Behalve op de woensdag . Ben ruim 1 1/2 uur bezig geweest wel 100 startpogingen gedaan . Was al met de verzekering in Madrid aan het bellen om hem af te laten voeren . slepen mag in Spanje niet . Dacht nog 1 keer proberen . En toen starte hij . Bij elke startpoging hoor je een klik maar de bendix doet niks ? S,ochtends thuis . Doet hij het altijd . En als hij ongeveer 2 uur heeft stilgestaan doet hij het ook altijd . Gaat er niet meer onder liggen . Heb er geen zin meer in , ben het zat . Ben 63 . En heb een onderbeen prothese . Dus een hoop gedoe . Ben en bijna zeker van dat het in de Bendix zit in combinatie met het relais . Heb voor dinsdag een afspraak in de garage eerder was er geen leenauto beschikbaar . Heb gezegd zet er maar een nieuwe sttartmotor onder maar hij wilde eerst nog gaan kijken . Wordt vervolgt .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door mechanic »

Wat ik al schreef, het doet sterk vermoeden aan een slechte startmotor.

Reparatie zal een leuke cent kosten vermoedelijk, maar als de auto dan weer betrouwbaar is..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door leo de groot »

Precies en daar gaat het uiteindelijk om . Betrouwbaarheid . Maar het blijft een vreemde zaak dat hij het hier op de oprit altijd doet, dan heeft hij wel de hele nacht stilgestaan . Hij doet het trouwens altijd wel als hij maar minimaal 1 1/2 uur heeft stilgestaan . Heel appart . De startmotor zelf zal hier wel een stuk duurder zijn , ruil startmotoren en dynamo,s kennen ze hier nouwlijks daar in tegen is het arbeid loon een stuk lager . Dus zoveel zal het niet schelen met nederland . Ik gaat uit van 350 a 400 euro . . Morgen weet ik ( hopelijk , het blijft Spanje ) meer .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door larsdijkstra 16v »

Ik denk inderdaad dat het met de startmotor icm dat hij warm is te maken heeft.iets zet er uit zodat er geen /slecht contact is
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door leo de groot »

Zo juist de auto opgehaald
Gisteren om 9.00 uur gebracht . En om 16.30 er heen gereden met de geleende Seat arosa ( wat een drama ) de renault stond nog op de zelfde plek waar ik hem om 9.00 uur neer gezet had .startmotor was nog niet binnen . Kon elk momemt binnen komen , dan zou hij direct gemonteerd worden en zou dan rond 20.00 als nog klaar zijn ( niet dus ) maar nu dus opgehaald met de nieuwe startmotor gemonteerd . De startmotor was 150 euro ex + 2 1/2 uur arbeid a 30 euro !!!!!!!!!! Dus 75 euro arbeidsloon . Totaal 273.34 euro . Incl btw . En de leen auto was gratis . Heb er wel 10 euro brandstof ingegooid .kijk dat is Spanje ,het gaat allemaal wat moeizaam . Maar je gaat niet failliet aan garage rekeningen . Enigste minpuntje is dat alle 4 de ramen . Nu stukje bij beetje open en dicht gaan . Denk een relais dus daar moet ik wel even naar kijken . Ook hierover zijn sugesties welkom . Dacht eerst aan de schakelaar maar alle 4 de ramen doen het zo dus het moet wat anders zijn .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door mechanic »

Wat een lachertje dat uur tarief! Hopelijk is het startprobleem nu de wereld uit, en is de auto weer betrouwbaar.

Ben benieuwd of het opgelost is.

Aangaande de ramen, dat komt doordat de accu los is geweest.
Start de auto, en wanneer de ramen dicht zijn bedieningsknoppen een seconde of 5 in de omhoog stand vast houden. Daarmee zal dit opgelost zijn.

Normaliter doet/weet de garage dit, maargoed voor dit geld is een kleinigheidje nog te accepteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door leo de groot »

Ramen is ook opgelost . Kwam de oplossing tegen op dit forum . Gelijk de radicode er weer ingezet .. dus we kunnen weer toeren zonder zorgen .. de kosten met mijn moeder gedeelt dus iedereen happy . Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken .

Toegevoegd in 2 minuten 22 secondes:
Gaat er van uit dat het opgelost is . En nooooooiiiit meer terugkomt .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door Kata »

Prijzen qua arbeidsloon zijn idd verschillend en in sommige landen echt pakken goedkoper dan hier. :dance:

Maar wel even nuanceren -> Was dit in een "officiële" garage aan officiëel uurtarief of bij een plaatselijke garagist. En dan nog -> officiële factuur of gewoon een bonnetje?

Begrijp me niet verkeerd, er zijn (ook hier ter lande) heel wat automechaniekers die zelfs beter werk leveren dan sommige officiële en dat nog aan betere prijzen ook. Maar als je bij een merkvertegenwoordiger gaat en die doet alles volgens het boekje betaal je sowieso al hogere prijzen.

In elk geval blij voor u dat het is opgelost en aan een degelijke betaalbare prijs. :thumb:
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door leo de groot »

tot afgelopen vrijdag geen problemen meer gehad dus gaat er van uit dat het opgelost is , ben inmiddels weer thuis . en mijn moeder hoeft niet meer bang te zijn dat hij niet start . iedereen bedankt voor zijn reactie . wat mij betreft mag dit topic gesloten worden .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: start hij wel start hij niet ??

Bericht door mechanic »

Goed nieuws!
Fijn dat de auto weer bruikbaar is zoals voorheen, en dat het forum je heeft geholpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht