Na in 2011 een jaar in een Clio gereden te hebben, is het nu gelukkig weer tijd om aan een nieuwe Franse dame te denken. Ik zou heel graag electrisch willen gaan rijden en ik wil een 2e hands Zoe kopen. Mijn budget is echt 15.000 maar als ik dat ga uitgeven, dan wil ik echt het onderste uit de kan halen en dat betekent dat ik dus ook enige zekerheid over de SOH van de batterij wil hebben. Daarnaast twijfel ik over welke modellen het beste passen bij mijn behoeften.
Graag zou ik jullie als ervaringsdeskundige dus om advies willen vragen.
1) Welk model zou het beste zijn?
Ik wil geen huur-accu, maar een koop accu. Ik wil meer dan 22KWH, dus een oude geupgrade 40KWH zou kunnen, maar een nieuwere 41KWH wekt mijn interesse meer. Dit komt vooral omdat de 40KWH modellen weinig online te vinden zijn.
Ik ben nu vooral naar R90 en Q90 modellen aan het kijken. (02-2017 - 08-2018). Klopt het dat het grote verschil de FastCharge functie van de Q90 is? Of zijn er aan de R90 andere voordelen te benoemen?
Is de Fastcharger van de Q90 de zogenoemde Cameleon lader?
Nieuw in dit wereldje

Hoe kom ik er op een eerlijke manier achter wat de SOH is?
Kan dit via het menu in de auto of moet je iets met CanZE gaan doen?
Is er iemand in de buurt van Arnhem/Nijmegen die een CanZE geschikte dongle voor me te leen heeft tbv een proefrit-analyse?
Niet geschoten zeker mis

@moderators: Als dit bericht hier niet op zijn plaats is, dan hoor ik het graag en bij voorbaat mijn welgemeende excuses.