Renault VelSatis 3.0 D

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
johanketelaars
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Renault VelSatis 3.0 D

Bericht door johanketelaars »

Graag zou ik contact komen met eigenaren van genoemde auto. Ik rijd deze nu ca 2,5 jaar. Ruim een jaar geleden kreeg de auto nde storingsmelding"storing inspuiting". De garage is hierop gaan zoeken en heeft uiteindelijk een klep vervangen onderin de motor kosten ca € 2000,-. Dezelfde storing duikt nu weer op en men zoekt weer andere wegen. Inmiddels is er een sensor vervangen, die de turbodruk meet. Resultaat 0 1 dag later dezelfde melding. Ik ben ook in contact geweest met Renault Nederland, maar de reactie daar was verre van klantvriendelijk. Het vervelende van de klacht is dat deze soms 1 keer per dag voorkomt en soms 1 keer per week. De auto reset zich na het uitzetten en rijdt vervolgens weer normaal. Zowel mijn garage als Renault Nederland weten het niet. Ik heb inmiddels van een bezitter van dezelfde auto begrepen dat hij dezelfde klacht heeft en er gewoon mee doorrijdt.
Graag zou ik in contact komen met mensen, die deze klacht herkennen en mogelijk al wel een oplossing hebben.

In afwachting van de reacties een verder uitermate tevreden VelSatis rijder. Ook dit heb ik Renault NL gemeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mariton
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 19 aug 2021 12:50

VelSatis

Bericht door mariton »

€ 2000 voor een gokje van de garage is bedrog !
Elke nitwit kan zo"n schot hagel afvuren. Met wat geluk raak je het goede onderdeel....
Wanneer zijn garages eens bereid om echte electronici/ITers in te huren.
Let wel, dit geldt voor vrijwel alle garagebedrijven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Actief als: particulier

Re: VelSatis

Bericht door mechanic »

mariton schreef:€ 2000 voor een gokje van de garage is bedrog !
Elke nitwit kan zo"n schot hagel afvuren. Met wat geluk raak je het goede onderdeel....
Wanneer zijn garages eens bereid om echte electronici/ITers in te huren.
Let wel, dit geldt voor vrijwel alle garagebedrijven.
Wat een onzin.
De klep die bedoelt wordt zit in de brandstofpomp, en hiervoor moet de motor eruit. Vandaar de hoge kosten. Deze foutmelding is heel makkelijk uit te lezen.
Dat dit oorspronkelijk probleem niet de gehele oplossing was, is van te voren door niemand uit te sluiten.
Ga eens naar een fatsoenlijke dealer met je auto, waar monteurs werken die ook echt verstand hebben van deze electronica. En die zijn er voldoende!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut