Beperkte prestaties door temperatuur batterij

Plaats reactie

Topic author
sybrenromer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2016 19:34
Actief als: particulier

Beperkte prestaties door temperatuur batterij

Bericht door sybrenromer »

Na in het verleden al aardig wat problemen met onze Q210 te hebben getrotseerd is er sinds gister een nieuw probleem opgetreden.

De ZOE zit constant in een 'Beperkte Prestaties' modus met een symbooltje van de accu met een thermometer erbij.
Vreemd genoeg zegt CanZE hier niks over en lijken alle cellen netjes rond de 20 graden te zitten.

Ook opladen gaat niet harder dan ~5.5kW en de auto is behoorlijk aan het blazen.

Mijn eerste gevoel zegt foutieve sensor ergens, maar dan had ik stiekem verwacht dit ergens terug te kunnen vinden in CanZE. Sterker nog, die geeft gewoon aan dat de batterij zonder problemen sneller zou kunnen laden.

Vanmiddag maar eens een belletje naar de garage. Maar als iemand suggesties heeft of vergelijkbare problemen al heeft gehad dan kunnen we dat mooi meegeven aan de monteur :-)

We zijn behoorlijk tevreden over de auto maar de laatste tijd gebeuren er steeds meer van dit soort onverklaarbare dingen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Aboriginal
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 487
Lid geworden op: 02 okt 2016 00:19
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Beperkte prestaties door temperatuur batterij

Bericht door Aboriginal »

Heb ik nog nooit meegemaakt.Hoop voor je dat het snel is opgelost.
Zoë Intens R240/R110/R135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Beperkte prestaties door temperatuur batterij

Bericht door Sordone »

Ik herken dit ook niet. Heb je al een "reset" gedaan van de "boordcomputers" door van de 12 volt accu de plus aansluiting los te halen (sleutel 10), 10 minuten wachten en dan weer aan te sluiten. Dit kan allerlei rare problemen oplossen. Let op: elektrisch voorzichtig zijn en je moet wel de motorklep open laten in verband met de elektronische sloten.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
sybrenromer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2016 19:34
Actief als: particulier

Re: Beperkte prestaties door temperatuur batterij

Bericht door sybrenromer »

Goede tip, de reset kan ik zo nog even proberen. Ben benieuwd. Zal naderhand wel even een update plaatsen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Beperkte prestaties door temperatuur batterij

Bericht door Knarf93 »

Het zou ook een te hoge temperatuur van de motor kunnen zijn. Aangezien de motor een deel van het laadsysteem is zou dat de langzame laadsnelheid kunnen verklaren.

De E-guide zegt het volgende:

Waarschuwingslampje temperatuur elektronisch systeem
Wanneer het waarschuwingslampje gaat branden, heeft de tractiebatterij een te lage temperatuur of de motor of de tractiebatterij een te hoge temperatuur. Neem een soepeler rijgedrag aan.

Het branden van het waarschuwingslampje kan een vermindering van de prestaties van de auto met zich meebrengen.

Als het gaat branden tijdens het starten, geeft dit een defect aan van de 12 V-hulpaccu.

Bron: https://nl.e-guide.renault.com/nld/Zoe
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



fvanunen
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2021 13:15
Actief als: particulier
Locatie: Amersfoort

Re: Beperkte prestaties door temperatuur batterij

Bericht door fvanunen »

Ik had dit vandaag ook: Vanmorgen onze ICE hybrid ingeruild voor een Zen Q210, rij je vanmiddag een tijdje prima op de snelweg, tunnel uit, geen probleem, wil een vrachtwagen gaan inhalen, Beperkte Prestaties...snelweg af, rood stoplicht springt op groen: STOP elekt. motor storing. Uit/wachten/aan... 20m verder naar een vluchthaven kunnen uitrollen. Afgesleept, vervangend vervoer. Niet wat je verwacht op dag 1. 🙃
Eerder vanmorgen deed ie hetzelfde toen ik in de parkeergarage stukje achteruit reed en naar D schakelde, ook toen meteen door naar STOP elekt. motor storing. Uit/wachten/aan en ik kon vooruit wegrijden. Uur later bij Fastned geladen 36%>98%, hele tijd geen ventilator gehoord. Volgens mij had ik 'm niet op eco staan ook.
Had helaas geen canze dongle bij me.
Wat ik denk is dat ofwel het hele ventilator circuit lam lag ofwel er geen koelstof rondpompte. Hoor maandag wel van de chef Renault werkplaats wat de conclusie is...
Zoe Zen Q210 22kWh 2013 Gris Givre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
sybrenromer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2016 19:34
Actief als: particulier

Re: Beperkte prestaties door temperatuur batterij

Bericht door sybrenromer »

Oei dat klinkt bijzonder onprettig.
Wij hebben een week rondgereden met af en aan beperkte prestaties en zodra ik hem bij de garage gebracht had is het probleem niet meer opgetreden natuurlijk.
Ze hebben er meerdere dagen mee gereden zonder het te zien en sinds dien hebben we er zelf ook geen last meer van gehad. Heel vaag allemaal.

Ben wel erg benieuwd of er bij jullie wél iets nuttigs gezegd kan worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



fvanunen
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2021 13:15
Actief als: particulier
Locatie: Amersfoort

Re: Beperkte prestaties door temperatuur batterij

Bericht door fvanunen »

Diagnose is: defecte tractiemotor (8 jaar oud). Wordt in de komende twee weken een nieuwe in gezet.
Zoe Zen Q210 22kWh 2013 Gris Givre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Beperkte prestaties door temperatuur batterij

Bericht door Andere Peter »

Wow, dat word een duur autootje voor de verkoper 😬
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
sybrenromer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2016 19:34
Actief als: particulier

Re: Beperkte prestaties door temperatuur batterij

Bericht door sybrenromer »

Het verhaal krijgt nog een staartje!

Nadat het probleem zichzelf eerst magischerwijs had opgelost, was het vandaag weer terug. Mijn vriendin was vanuit Amersfoort helemaal naar Zeeland gereden en kreeg hetzelfde probleem. ZOE wilde nog maar opladen met ongeveer 0,6 kW.

Gelukkig was er een behulpzame Renault garage in de buurt die heeft geconcludeerd dat de pomp die ervoor zorgt dat de batterij gekoeld wordt de geest heeft gegeven. Daardoor blaast de auto zo hard. Blijkbaar is het mogelijk dat deze het spontaan weer even gaat doen en later alsnog (weer) kapot gaat.

Ik ben nog niet 100% overtuigd van deze diagnose, maar het zou opzich de waarschuwingen en problemen wel kunnen verklaren. En als de geschiedenis enige voorspellende waarde heeft zullen we over een paar maanden weer stilstaan met hetzelfde probleem..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Beperkte prestaties door temperatuur batterij

Bericht door zoe2goe »

"De pomp die er voor zorgt dat de batterij gekoeld wordt" is een vreemde omschrijving. Hij bedoelt denk ik één van...
- de airco pomp. Dat is de enige pomp die iets met de batterij van doen heeft. Maar dan zou je ook een Airco probleem hebben.
- de klep die de het AC circuit naar de batterij omleidt. OK, het is GEEN pomp, maar het klinkt redelijker
- de ventilator bij de batterij (zit er net boven). Ook niet ECHT een pomp, of je moet het een lucht-pomp willen noemen.
Ik durf niet te zeggen welke hij bedoelt!!!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
sybrenromer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2016 19:34
Actief als: particulier

Re: Beperkte prestaties door temperatuur batterij

Bericht door sybrenromer »

Ik was er zelf niet bij helaas, alleen achteraf het verhaal gehoord. Er zal in de dubbele vertaalslag wel een en ander veranderd zijn.
Airco doet het prima, dus die zal het niet zijn. Ik gok de laatste optie die je noemt.
Zodra we hem ophalen zal ik eens vragen wat het precies was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht