CCS altijd nodig op een ZE 50? Nee!

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

CCS altijd nodig op een ZE 50? Nee!

Bericht door Riesbak »

IK heb nu ruim 5500 kilometer erop zitten met mijn Zoe ZE 50 zonder CCS aansluiting. Heb ik met die kilometers aan een 22kW lader bij Allego of Fastned gestaan? Nee nog nooit.

Door de heerlijke range ons kleine landje, goed asfalt en de vele openbare laadpalen heb ik 0 laadstress, mijn woon-werkverkeer heen en weer is 80 kilometer per dag, daarnaast heb ik regelmatig afspraken.

Vandaar dat ik mijn mijn geval roep: ik heb CCS niet nodig. Ik ga met mijn Zoe ook geen vakantierit maken naar Zuid Spanje, om in een laadpaal file te komen staan en vervolgens met de relatief (volgens moderne begrippen) lage Zoe CCS snelheid te laden.

Ik heb het idee dat een flink aantal kopers (je wordt nu wel gedwongen door Renault, het zit er nu standaard op) in aanvang "voor de zekerheid" een CCS aansluiting genomen hebben, waarom ga je zoveel geld spenderen bij Fastned terwijl je Zoe daarna op je bezoek adres een paar uur stil staat, in die paar uur kan je ergens aan een openbare laadpaal veel goedkoper volladen.

Heb hiervoor een 22kW Zoe gehad, dus wel geleerd om economisch te rijden en indien nodig wat te plannen, niet met een EV rijden alsof je in een herriebak rijdend op Dino urine bezig bent, relax, rij heerlijk relaxed stil in je EV. (behalve bij een verkeerslicht met een gestreste Polo naast je, die rij je natuurlijk helemaal zoek) :mrgreen:
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 290
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: CCS altijd nodig op een ZE 50? Nee!

Bericht door Andere Peter »

Het zit er op dus het kan denk ik dan maar,
Bij de Lidl gratis snelladen is toch wel leuk 😁
Ik zou niet weten wat het snellaad systeem los moet kosten maar had het er wel bij gekozen voor de ritjes naar het buitenland,
3 kwartier stilstaan is toch handiger dan 2 uur. Verder ook heel content met het 22 kwh laden natuurlijk al zijn de palen van total volgens mij naar 11 kwh gegaan. ( moet dat nog verifiëren met de canze maar mijn gevoel zegt wel)
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht