afstandsbediening en manual

Plaats reactie

Topic author
djeedjee
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

afstandsbediening en manual

Bericht door djeedjee »

hallo, sinds afgelopen maandag ben ik de trotse bezitter van een blauwe Espace 2.0 uit 1997. De handel;aar waar ik hem kocht wist mij niet te vertellen hoe de radio werkte. Inmiddels weet ik een beetje hoe de bediening van de pook aan het stuur werkt. Ik las ook dat je de afstandsbediening nodig hebt om de radio in te stellen. Deze zat er helaas niet bij, net zo min als een manual. Is er iemand die mij weet te vertellen waar ik deze vandaan kan halen of is er heel toevallig iemand wiens radio is stuk gegaan en zijn afstandsbediening wil verkopen ? Is er iemand die digitale informatie heeft over de radio ? Een stuk uit de manual of zo ? En laatste vraag: is er iemand die weet hoe de wisselaar uit de speler komt ? Het klepje gaat wel open en ik hoor hem wel maar hij komt niet omhoog. Of moet dit ook met de afstandsbediening ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Grand Pierre
lid
lid
Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
Actief als: particulier

Bericht door Grand Pierre »

je radio zit onder je rechtervoorstoel.
Even de stoel demonteren (hoeft er niet helemaal uit), typenummer noteren en Pioneer benaderen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kubic
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Laatste bezoek: 01 jun 2020 11:25

Bericht door Kubic »

Ik ben zelf ook al tijden op zoek naar een afstandbediening.
Om een of andere reden worden die vaak niet meegegeven als de auto verkocht wordt.
Ik hou me aanbevolen als iemand er een heeft of weet voor mij... :)
Huidige: Megane GT 1.6 2006 grijs
Vorige: Scenic 2.0 16v 2004 Beige, Scenic 1.8 RXT 2000 Blauw, Laguna 1.8 16v Initiale 2005 Zwart, Scenic 2.0 16v Dynamique 2001 Groen, Scenic 1.6 16v RXE 2000 Zilver, ESPACE 2.0 RXE 1998 Groen, Espace RN 2.2I U9 1993 Blauw, Espace 2000-1 QUADRA 1989 Groen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bor
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 22 dec 2010 22:04

Bericht door bor »

Hallo. Blijkbaar zijn er nog mensen die de afstandsbediening missen. :cry: Ik zoek er namelijk ook een. Van pioneer, in een Avantime. Het zou dezelfde zijn als van espace 3. Iemand een idee hoe ik daar aan kan geraken :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fgrooten
lid
lid
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Voor de liefhebbers: ik ben dit soort afstandsbedieningen wel eens tegen gekomen op http://www.ebay.fr
Dat is dus de franse versie van ebay, als je daar zoek op "espace" bij auto-onderdelen kun je het wellicht nog vinden.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bor
Lid
Lid

Bericht door bor »

bedankt, ik ga opzoek :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

Het verbaasd mij telkens weer dat mensen een 2e hands kopen zonder dat alle spullen erbij zitten, ik zou zo'n wagen lekker laten staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jawdewolf
Lid
Lid
Laatste bezoek: 21 nov 2011 11:18

Bericht door jawdewolf »

Hallo,

Voor het instellen van de voorkeuzezenders van de radio heb je inderdaad de afstandsbediening nodig. Voor het overige kan je met de stuurbediening alles bedienen, vooropgesteld dat hij werkt. Op marktplaats staan er ook wel eens te koop.
Als je het klepje van de cd wisselaar open doet hoor je hem inderdaad even de cd 'inslikken' maar daarna moet de casette met de 6 cd's een eindje naar boven 'springen' zodat je hem kan pakken. Daar heb je geen afstandsbediening voor nodig; dat moet vanzelf gaan. Als dat niet zo is, is er iets mis met de speler. Ik weet niet of hij ook (alle) cd's afspeelt maar de oorzaak zou kunnen zijn dat een cd uit het magazijn is geraakt en klem zit waardoor het magazijn er niet uitspringt. Geen kracht gebruiken maar gewoon de wisselaar in zijn geheel demonteren en uit elkaar schroeven om te kijken wat er mis is en wellicht kan je het zelf herstellen. Vaak is alleen de CD bekrast.
Bij aankoop van een Espace krijg je een uitgebreide (papier) handleiding erbij over de geluidsinstallatie. Wellicht ook via markplaats e-bay te pakken te krijgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RPS
lid
lid
Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28

alle onderdelen

Bericht door RPS »

Je hebt gedeeltelijk gelijk WillemS, natuurlijk hoort alles erbij te zitten. Bij mijn Espace zat de afstandabediening er gelukkig ook bij, maar bijvoorbeeld de hoedenplank/afdekrol niet. Vaak ben je blij een auto gevonden te hebben die aan je budget voldoet en vergeet je verder te kijken dan je neus lang is. Ook moet je maar weten dat er een losse afstandsbediening bij de auto hoort, is natuurlijk niet echt gebruikelijk. Pas als mensen dan bijvoorbeeld via een forum gaan informeren blijkt hun auto niet compleet te zijn maar zijn ze wel al eigenaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bor
Lid
Lid

Bericht door bor »

Hallo.
Inderdaad willem S. Maar als je opzoek bent naar een goede avantime,(er zijn véél slechte) en je vindt en vergelijkt , dan laat je de degene die je't beste vindt niet staan voor een "verdwene afstandsbediening". Het gaat niet om een ruit, een lamp of een deur die er niet in zit he. Maar ik wist inderdaad niet dat de afstandsbediening noodzakelijk was. Nu de garage is heel correct, ze heeft me gistere de kapotte cd wisselaar vervangen door een nieuwe, en ze zorgt voor de afstandsbediening. :D
R5TS-R18GTL-R19CHAMADE-ESPACE2000D-R5ALPINE-KANGOO1.5cdi-AVANTIME2.2dci

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

Gedeeltelijk gelijk ?!
Ik zie hier op het forum ook mensen die maar 1 sleutel vd auto meekrijgen!!
Ik begrijp het echt niet hoor. Je ziet een wagen je maakt een proefrit, je leest het instruktieboekje goed door, dan weet je vaak al wat erbij hoort. Je kijkt de wagen goed na of alles erbij zit. Zo niet, dan of een flink lagere prijs
(tenminste zoveel lager dat je de vaak dure ontbrekende spullen kan nabestellen) of niet kopen.
Er zijn auto's zat. En onthoud "haast kost altijd geld"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bor
Lid
Lid

Bericht door bor »

in slechts enkele gevallen zal je wel gelijk hebben willem, maar dat is enkel bij degene die te rap keuzes maken.
En inderdaad met een goede garage kan je compromises maken, maar wat heb je aan een betere prijs als je nog voor van alles op zoek moet. :wink: Misschien is ook niet iedereen zo allert als jij? :D
Trouwens staat in jouw instructieboekje iets over afstandsbediening van de autoradio? In dat van mij maar een heel klein stukje. Maar in elk geval niks over een afstandsbediening. :?
Maar zoals ik al zei, de garage lost het op, zonder kosten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut