Opinie elektrische auto

Plaats reactie

Topic author
Bente1168
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2021 13:41
Actief als: particulier

Opinie elektrische auto

Bericht door Bente1168 »

Hey, iedereen,

Ik denk erover om een elektrische auto als tweede auto aan te schaffen, waarmee ik dan alleen kleine Strekcne in de stad rijd. Nu zijn er al talrijke berichten over. Ik zou nog steeds graag van u willen weten hoe tevreden u in het algemeen bent met een elektrische auto en hoe u de Zoe vindt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Opinie elektrische auto

Bericht door Riesbak »

Ik heb nu mijn 2e Zoe, wil niet anders meer rijden dan elektrisch. Lees hier e.a. vergeet niet dat het lijkt alsof er voornamelijk over problemen geschreven wordt. Zou een saai forum worden als iedereen schrijft hoe tevreden ze zijn. Bekijk op youtube de kanalen van Jan-Bart Spang: https://www.youtube.com/c/janbartspang en Nicolas Raimo: https://www.youtube.com/channel/UCA5Bxq ... l61NvRTLjQ die hebben mij over de streep getrokken bij mijn eerste Zoe.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ZoeKees
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2019 19:57
Actief als: particulier

Re: Opinie elektrische auto

Bericht door ZoeKees »

Ik ben er ook erg tevreden over. Rijdt heerlijk en goedkoop per km.

Wij hebben de Zoe ook als tweede auto. Of nou ja, eigenlijk als eerste auto. 85% van onze kilometers doen we met de Zoe. We gebruiken de andere (grote) benzine auto alleen als we ver weg gaan, of veel mee moeten nemen op vakantie, of op de momenten dat we twee auto's nodig hebben. Eigenlijk alle ritten binnen 100 km enkele reis doen we met de Zoe (22 kWh accu). 3 jonge kinderen op de achterbank (middelste hoofdsteun laten plaatsen) past ook prima en de kofferbak is ook heel ruim. Ben er heel blij mee.

Als je de Zoe alleen voor de korte ritten in de stad wil gebruiken, dan doe je de Zoe echt tekort. Het is geschikt voor vrijwel alle ritten.
Renault Zoe R240 Intens Bleu Foudre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Bente1168
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2021 13:41
Actief als: particulier

Re: Opinie elektrische auto

Bericht door Bente1168 »

Hartelijk dank voor uw info. Ik had gisteren het geluk dat ik een proefrit mocht maken in een VW Corsa. Ik moet zeggen wow! Ik vind de rijervaring (niet gerelateerd aan VW maar aan elektrische aandrijving) zo ongelooflijk goed.

Dit heeft me zeker gesterkt in mijn mening om een Zoe te kopen als 2e auto voor in de stad of korte trips. :)

Hoe doe je dat met het opladen? Heeft u thuis een eigen box of laat u uw auto's altijd bij openbare benzinestations tanken?

Als mijn Nederlands soms niet optimaal is, vergeef me. Ik woon aan de grens met Duitsland en meng soms beide talen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Opinie elektrische auto

Bericht door Riesbak »

Ik woon in een flat en laad op straat (in mijn gemeente promoten de elektrisch rijden, dus de laadpaalaanvraag werd direct goedgekeurd, de laadpaal staat direct naast de flat. En 6 palen, dus 12 laadmogelijkheden) staan tussen de 200-300 meter van mijn huis). En ik kan op mijn werk ook opladen, alleen rekenen ze helaas de openbare oplaadprijs.

Mij zie je niet meer bij Fastned of Allego, met een range van bijna 400 kilometer (mijn verbruik is gemiddeld 13,6) en ons kleine landje met een berg laadpalen is dat totaal niet meer relevant voor me om duur te "tanken" langs de snelweg.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Bente1168
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2021 13:41
Actief als: particulier

Re: Opinie elektrische auto

Bericht door Bente1168 »

Dat is echt geweldig! Ik zal er zeker meer over vragen. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Aboriginal
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 487
Lid geworden op: 02 okt 2016 00:19
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Opinie elektrische auto

Bericht door Aboriginal »

Wij rijden ondertussen in onze 3e Zoe,super tevreden.
Zoë Intens R240/R110/R135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



SeaView
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2021 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Goes

Re: Opinie elektrische auto

Bericht door SeaView »

Heb sinds 7 weken een Zoe R240 uit 2016. Gekocht als tweede auto en een batterijhuur contract voor 7500km per jaar afgesloten. Dit contract ga ik over een tijdje aanpassen want heb nu al 2200km met de Zoe gereden: de auto rijdt heerlijk relaxed en de huidige bezineprijzen zijn fors.

Opladen aan huis met een tweedehands Telsa Wall connector.

Fijne auto en, door de €2000 subsidie, zeer betaalbaar.

Geen problemen tot dusver. Laden wil af en toe niet starten, maar daarvoor krijgt de auto binnenkort een software update bij de dealer.
Renault Zoe R240 maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Opinie elektrische auto

Bericht door zoe2goe »

[mention]SeaView[/mention] Ik zou het contract zeker niet aanpassen. Wees verstandig en zet het bedrag dat je meer zou gaan betalen weg. Er zit geen enkel voordeel aan een hoog km contract (kosten per km zijn gelijk af aftikken)

Voor wat betreft de auto: ik durf te beweren dat een heleboel rijders een ZOE hebben aangeschaft als 2e auto. Dat duurde gemiddels net iets onder de 3 maanden ;-) Nuff said?
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht