Melding transmissie inschakelen

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
HansJan1
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2021 16:14
Actief als: particulier

Melding transmissie inschakelen

Bericht door HansJan1 »

Renault Clio Estate 2008.
Ik heb de laatste maanden 3 x een probleem gehad op de snelweg.
1e keer: Bij een snelheid van ca. 90 km/uur plotseling een hard geluid/lichte schok uit de motor, afremmen en signaal transmissie gaat aan. Ik had de 1e keer de cruisecontrol aan. Ik heb de auto aan de kant gezet en de ANWB gebeld. Die heeft mij naar hun servicestation gebracht. Daar is e.e.a. onderzocht, o.a. de electronica uitgelezen, en konden niets bijzonders vinden. Ze hebben ook nog een proefritje gemaakt. Auto kon weer gewoon rijden. Kreeg wel het advies om de cruisecontrol niet meer te gebruiken.
Volgende dag naar de Renault-garage waar ze een inspectie hebben uitgevoerd, proefrit gemaakt. Niets gevonden. Had ook niets met de cruisecontrol te maken.
2e keer: enkele weken daarna weer hetzelfde. Kon na stoppen en herstarten weer verder. Er was inmiddels een grote beurt gepland en toen is er weer naar gekeken. NIets gevonden!
3e keer: vorige week weer! Met garage besproken en ze geven aan dat nader onderzoek noodzakelijk is wen wellicht vervangen van onderdelen van de transmissie. Gaat in de papieren lopen en is de auto dat nog waard!

Inmiddels div. berichtjes gelezen op het forum waar dit probleem vaker wordt gemeld. HIer en daar wordt gemeld dat het mogelijk de EDC is (wat het ook mogen zijn!) die "signalen" afgeeft waardoor de transmissie uitvalt. Waardoor dit komt is onduidelijk.

Vragen:
- wat zijn de ervaringen van andere gebruikers met dit probleem?;
- is er een oplossing voor?
- kan er meer aan de hand zijn?

Gezien de leeftijd van de auto wil ik niet veel kosten maken om dit te verhelpen.
Ik kan er natuurlijk mee doorrijden en af en toe een uitval hebben die makkelijk is te herstellen. Echter ik wil binnenkort naar Frankrijk en voel er weinig voor om het risico te lopen ergens met een kapotte transmissie te staan.

Graag nodig ik forumleden uit om te reageren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16005
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Melding transmissie inschakelen

Bericht door mechanic »

Betreft het een automatische transmissie?
Gezien de leeftijd zal het dan een dp0 automaat betreffen, daarvan is gekend dat de modulatiekleppen defect raken. Niet heel ingewikkeld, kosten plm 400-500euro. Echter dat levert gewoonlijk wel een foutmelding op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht