Schakelmomenten DCI160EDC6 van 1 naar 2
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 02 dec 2019
- Laatste bezoek: 28 apr 2025 16:33
- Actief als: particulier
Schakelmomenten DCI160EDC6 van 1 naar 2
Tijdens rijden in de bergen viel het me op de de Talisman heel snel van 1 naar 2 schakelt, ook bij volgas en zelfs ook in stand M. Boven de 3500 toeren komen lukt eigenlijk niet in de 1. In andere versnellingen kun je makkelijk boven de 4000 toeren komen. Nu is het normaliter niet de bedoeling veel in de 1 te rijden, laat staan met veel toeren, maar het ging hier om zeer steile en bochtige italiaanse bergweggetjes bij de meren, waar ik af en toe iets minder enthousiast naar 2 schakelen wenselijker had gevonden. Iemand dit ook eerder geconstateerd? En een reden hiervoor weet?
Talisman ph2 Grandtour Initiale Paris TCE160EDC Bleu Cosmos 
Napa Gris interieur, Panoramadak, Traffic Assistant, Trekhaak

Napa Gris interieur, Panoramadak, Traffic Assistant, Trekhaak
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 20 mar 2020
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 16:27
- Actief als: particulier
- Locatie: Hollandscheveld Drenthe
Re: Schakelmomenten DCI160EDC6 van 1 naar 2
Sommige (robot) bakken passen de schakelmomenten aan in de bergen. Omhoog en omlaag.
Soms doen ze dat zelf, soms moet je dat aanzetten.
Bij mijn camper robot- automaat is er een knopje voor.
Dan zal er ook een toeren begrenzer op zitten op de 1 en 2.
Groet, Ron.
Soms doen ze dat zelf, soms moet je dat aanzetten.
Bij mijn camper robot- automaat is er een knopje voor.
Dan zal er ook een toeren begrenzer op zitten op de 1 en 2.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
________________________________
Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 02 dec 2019
- Laatste bezoek: 28 apr 2025 16:33
- Actief als: particulier
Re: Schakelmomenten DCI160EDC6 van 1 naar 2
Talisman heeft geen bergstand voor zover ik weet, wel een sportstand (voor motor en bak - onderdeel van Multisense)
In de bergen wordt je geacht de M stand te gebruiken, maar ook dan blijft de automaat schakelen. Op zich niet zo gek, maar wel opvallend dat dat in de 1 dus veel sneller gebeurt.
In de bergen wordt je geacht de M stand te gebruiken, maar ook dan blijft de automaat schakelen. Op zich niet zo gek, maar wel opvallend dat dat in de 1 dus veel sneller gebeurt.
Talisman ph2 Grandtour Initiale Paris TCE160EDC Bleu Cosmos 
Napa Gris interieur, Panoramadak, Traffic Assistant, Trekhaak

Napa Gris interieur, Panoramadak, Traffic Assistant, Trekhaak
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 25 jan 2013
- Laatste bezoek: 22 jan 2022 01:16
- Actief als: particulier
Re: Schakelmomenten DCI160EDC6 van 1 naar 2
Het is voor een diesel vrij logisch dat de 1 eigenlijk snel doorschakelt, het maximum koppel wordt eerder bereikt
dan bij een benzine.
Berg op bij 3000 toeren vind ik behoorlijk, zelf vind ik tussen de 2 en 2,5 duizend mooi qua koppel
dan bij een benzine.
Berg op bij 3000 toeren vind ik behoorlijk, zelf vind ik tussen de 2 en 2,5 duizend mooi qua koppel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 02 dec 2019
- Laatste bezoek: 28 apr 2025 16:33
- Actief als: particulier
Re: Schakelmomenten DCI160EDC6 van 1 naar 2
Normaal is dat ook zo, maar als het steil is val je bij het schakelen naar 2 net onder het turbogat terug. Zeker bij een vol beladen wagen wil je net wat meer toeren. En dan zet je hem in M dan trekt ie wel net genoeg door maar dusdanig snel dat je hem alsnog als automaat gebruikt. Op zich niet eens onhandig, maar het viel gewoon op. In de 2e kun je gewoon veel verder doortrekken in M.
Ook bij afdalen en remmen op de motor, gaat de auto veel sneller van 1 naar 2 als van 2 naar 3 in M.
Er lijkt dus een soort toeren bescherming op de 1e versnelling te zitten.
Ook bij afdalen en remmen op de motor, gaat de auto veel sneller van 1 naar 2 als van 2 naar 3 in M.
Er lijkt dus een soort toeren bescherming op de 1e versnelling te zitten.
Talisman ph2 Grandtour Initiale Paris TCE160EDC Bleu Cosmos 
Napa Gris interieur, Panoramadak, Traffic Assistant, Trekhaak

Napa Gris interieur, Panoramadak, Traffic Assistant, Trekhaak
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 25 jan 2013
- Laatste bezoek: 22 jan 2022 01:16
- Actief als: particulier
Re: Schakelmomenten DCI160EDC6 van 1 naar 2
Is deze ervaring er ook in de sportstand?
De diverse standen geven een verandering in doorschakelen.
Zelf merk ik dat in de neutraal stand de motor soms terug schakeld in de bergen als je net wat meer vraagt.
Gebeurt niet altijd, dus wat de exacte parameters zijn is moeilijk vast te stellen
De diverse standen geven een verandering in doorschakelen.
Zelf merk ik dat in de neutraal stand de motor soms terug schakeld in de bergen als je net wat meer vraagt.
Gebeurt niet altijd, dus wat de exacte parameters zijn is moeilijk vast te stellen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht