Cabine afsluiten terwijl de laadruimte open staat.

Plaats reactie

Topic author
Dennisbloem
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2021 06:26
Actief als: particulier

Cabine afsluiten terwijl de laadruimte open staat.

Bericht door Dennisbloem »

Bij mijn vorige bus (sprinter) kon ik de cabine afsluiten als ik de achterdeuren open had staan. Bij deze bus kan dat niet. Waar ik voor vreesde is van de week gebeurt, terwijl ik aan het werk was heeft er iemand de cabine bezocht. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



campergek
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2019 17:38
Actief als: particulier

Re: Cabine afsluiten terwijl de laadruimte open staat.

Bericht door campergek »

Drukschakelaartje in de deurstijl doorverbinden maar dan heb je geen signaal als je met open achterdeur aanrijdt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Cabine afsluiten terwijl de laadruimte open staat.

Bericht door Kata »

Erg voor je, hopelijk geen grote/dure zaken door de 'bezoeker' meegenomen?

Heb dat vergrendel probleem ook bij onze Peugeot Boxer. Eigenlijk heel vervelend dat je de cabine en laadruimte wél apart kan ontgrendelen maar niet apart vergrendelen.

De oplossing van campergek had ik ook al over nagedacht maar zoals hij zegt heb je dan idd geen aanduiding als je vertrekt met (half)open laadruimte.

Heb daarom het idee (maar nog niet uitgevoerd) om een extra schakelaar achter de laaddeuren te plaatsen die verbonden is met een zoemer. De doorgeluste originele schakelaar (zoals campergek voorstelt) zorgt ervoor dat je de cabine dan gewoon kan afsluiten en die zoemer zou dan van zodra ik het contact opzet moeten aangaan als 1 van de deuren van de laadruimte niet dicht is.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Dennisbloem
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2021 06:26
Actief als: particulier

Re: Cabine afsluiten terwijl de laadruimte open staat.

Bericht door Dennisbloem »

Bedankt voor jullie reacties. Ik had een erg kale demo bus gekocht en daar een achterrijcamera op laten zeten. Het losse beeldscherm is meegenomen ik denk dat ie dacht dat het een navigatiesysteem was. Want dit gaat echt niets opleveren. Verder stond het dashboardkastje open en zit je je rot te praktiseren wat er weg is. Moet snel gegaan zijn want bus stond in het zicht en ik liep heen en weer.
Maar goed die bezorgers die allemaal met deze busjes rijden moeten dit probleem toch ook hebben? Je ziet trouwens niet van buitenaf dat de cabine niet vergrendeld is. Maar dat weten die figuren die er op lopen dus ook wel. Als iemand dit leest uit de regio zuid Holland die dit probleem met wat geknutsel kan verhelpen hou ik me graag aanbevolen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Dennisbloem
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2021 06:26
Actief als: particulier

Re: Cabine afsluiten terwijl de laadruimte open staat.

Bericht door Dennisbloem »

Wat ik in eerst instantie zelf deed was alle deuren dicht en dan kan de achterdeur met de sleutel open. Alleen heeft er ook al weer ééntje een schroevendraaier in het achterslot gezet. Het is echt te hopen dat ik niemand betrap, ben bang dat er dan een beetje frustratie uikomt. Maar goed voor nu wel het volgende truckje geleerd. Bij de achterdeur het slotmechanisme naar achterduwen. Dan kan de cabine opslot. Wel eerst met de afstandsbediening van de sleutel ontgrendelen voor dicht gooien. Doe het zo maar even. Echt een misser bij deze bus vind ik zelf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht