Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zondag op de weg terug naar huis zijn wij met de Captur van mijn vrouw gestrand op de snelweg
We kregen de melding dat we moesten stoppen omdat er anders motorschade kon optreden.
Verder de melding dat het inspuitsysteem gecontroleerd moet worden.
De auto reageerde totaal niet meer op het gaspedaal.
Gelukkig hebben we hem van de linker baan vrij snel op de vluchtstrook kunnen krijgen.
We hebben Renault route service gebeld en die hebben een bedrijf ingeschakeld om de auto van de snelweg te halen.
Gisteren is de auto naar de dichtstbijzijnde Renault dealer gebracht.
Nu maar afwachten of hij gerepareerd kan worden
2023 Renault Captur TCe 160 EDC, Iconic, Rouge Flamme/Noir Etoilé
Na een paar ritjes is het waarschuwingslampje (steeksleutel) en het motorbloklampje gaan branden.
Verder het bericht "controleer luchtverontreiniging".
Morgen gaat hij weer naar de garage en wordt er een onderdeel van de katalysator vervangen
Dat heeft met het roetfilter te maken. Melding gaat ook vaak weer na een stevige rit weg. Het kan zijn dat de regeneratie (dacht dat het zo heette) afgebroken is.
Zou inderdaad kunnen, zoiets had ik ook al in het instructieboekje gelezen.
Ik weet niet precies wat er vervangen is, maar ik kan mij voorstellen dat het het gasoline particle filter (GPF) is.
Hij doet het in ieder geval weer en binnenkort gaan we ermee op vakantie
Probeer in de vakantie V Power benzine eens uit. Daar zit een reinigingsmiddel in de alles schoonmaakt, zelfs de motor van binnen.
Daar helpt 1 keer V Power tanken niet mee natuurlijk.
Ik tank niet anders, en rijdt er beter mee.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut