Boordcomputer R.I.P.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Boordcomputer R.I.P.

Bericht door Riesbak »

Vanmorgen Zoe naar de dealer gebracht voor de A service en software updates. Dat ging soepel, maar....... uurtje geleden belde de dealer niet om te melden dat Zoe klaar is, maar (heel voorzichtig) werd me verteld dat tijdens het updaten hun computer was vastgelopen op 90% update.

Hun computer doet het nu weer, maar mijn boordcomputer niet meer, techneuten van Renault hebben over de schouder meegekeken, helaas is mijn boordcomputer gesneuveld. Er moet een nieuwe in, uiteraard garantie, maar er is wel een ding nu met chips (nee, geen paprika) voor auto's. Ze hebben begin dit jaar 2 maanden op een nieuwe computer bij een andere klant moeten wachten.

Mijn grote "angst" was dat ze een leenauto op dino urine zouden meegeven, nee, pak van mijn hart: een Zoe! Dus net ff parkeerbeheer gemaild dat ze het kenteken toevoegen, en voorlopig rij ik ook in een witte Zoe, maar nu met Bochane stickers erop. Werkplaatsman was blij dat ik het goed oppik. Voor mij logisch, ze doen het niet expres, en ik kan er niets aan veranderen, al wordt ik boos.

Duur grapje voor Renault, de computer, de arbeid en de vele kilometers die ik nu op hun leenauto ga zetten, normaal 1400 tot 2000 kilometer per maand :D Als Zoetje weer thuis is of andere meldingen van Renault: ik ga het hieronder schrijven.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Boordcomputer R.I.P.

Bericht door Riesbak »

Zoe is gereanimeerd! Er is een nieuwe unit, iets met een "u" in de naam erin gezet, alles opnieuw geprogrammeerd en geupdate, Zoetje doet het weer.

Wel direct gemald dat het energiescherm (waar je auto, accu, alle verbruik ziet) het nog steeds niet doet. Monteur werd erbij gehaald, heb mijn printje in zijn mapje laten zien met de foto's + de Actis nummers, hij gaat erin duiken en ik hoor er nader van. Gemeld dat hun leen Zoe ook een BMS update nodig had te zien aan de range kilometers met een 2 pedalen reset. Hij wist niet van het bestaan van de 2 pedalen reset, tja dit forum, Engelse forum heeft zo zijn voordelen.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Boordcomputer R.I.P.

Bericht door Mastah »

@Riesbak zou ik het Actis nummer mogen voor de update van het energiescherm?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Boordcomputer R.I.P.

Bericht door Riesbak »

Dealer Update for Energy Screen Solution Numbers: 64756 and 64273

Zie ook:
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Boordcomputer R.I.P.

Bericht door Mastah »

Hartelijk dank!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Boordcomputer R.I.P.

Bericht door Riesbak »

Zoe staat nu bij de garage, alles werkt goed dacht ik, maar vanmorgen was het was koud. Kachel aan.... hoger..... nog hoger....maximaal....ECO uit en maximaal.... niet echt heel warme lucht helaas. En dat de ZE 50 normaal zelfs op ECO stand (in maart gemerkt) prima Zoetje warm houd. De nieuwste software was wel in de computer gezet, maar misschien ook een bugje in die software. Ik hoor het wel, en jullie ook.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Boordcomputer R.I.P.

Bericht door Andere Peter »

Software kan rare dingen doen.
Ik rijd voor werk in groot elektrisch en we vroegen of de airco begin deze zomer kouder kon
Wat denk je?
Cruisecontrol werkte niet meer na de update hahaha echt te leip voor worden....
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Boordcomputer R.I.P.

Bericht door Riesbak »

Zoetje is weer thuis, alles werkt weer behalve...... het energie info scherm. Na mijn vakantie gaan ze (kan zijn dat ze de auto hiervoor van de hoogspanning moeten loskoppelen) die software update doen, de werkplaats chef had ik de actis nummers gegeven. Ze hadden er vandaag geen tijd voor.

Nog steeds ben ik zeer tevreden hoe Bochane in Veenendaal met alles en mij omgaat, de A beurt heb ik nog niet hoeven betalen, komt in september als alle punten opgelost zijn. En deze punten vallen buiten de A beurt, is garantie.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Boordcomputer R.I.P.

Bericht door Riesbak »

Het even wat moeite gekost: Alles is geüpdatete, zou moeten werken. Toen: Zal niet in Nederland erbij zitten.
Maar: Actis nummers hebben gewerkt, vandaag is Zoetje van de hoogspanning afgehaald en hebben ze de juiste software erin gezet, ziehier het resultaat, het kan dus toch :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Boordcomputer R.I.P.

Bericht door Andere Peter »

Eind goed al goed zal maar zeggen ;-)
Zal er niet bijzitten in Nederland maar de taal lijkt mij toch juist.
Ziet er goed uit, ook leuk om het verbruik van de kachel te zien en wat er is teruggewonnen.
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Boordcomputer R.I.P.

Bericht door Kata »

Verhaal met een goede afloop. :dance:

Als het goed loopt mag dat ook gezegd, :thumb:
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Boordcomputer R.I.P.

Bericht door Riesbak »

Fijn om nu deze informatie te zien, was aangenaam verrast door de teruggewonnen energie, ik rij altijd in de "B" mode. Met toch een heel groot aandeel snelwegverkeer erbij.


Afbeelding
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bernice
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 sep 2013 20:37
Actief als: particulier

Re: Boordcomputer R.I.P.

Bericht door Bernice »

Mijn boordcomputer is volgens mij ook stervende, de ene dag werkt alles perfect, de andere dag heb ik bv.géén navigatie info, dan geen poi info, dan geen geluid uit de speakers, dan doet de radio stuurbediening het spontaan niet meer, enz.
Zelfs enkele keren tijdens het rijden valt gehele scherm uit en start weer op, waarna mij persoonlijke tellerscherm op fabrieks instelling staat.
Een keer gehad dat mijn autobreak niets meer deed, en op de rem kon trappen wat ik wilde, maar niks autobreak !
Het is zelfs voorgekomen dat mijn automatische handrem weigerde, en ik bij het uitstappen mijn auto achterna kon lopen !
En oplossingen ? No way,….. dealer vraagt mij om mijn iphone niet te koppelen en mijn dashcam niet in de aansteker plug te steken, want beide apparaten zouden kunnen storen op mijn systeem en fouten kunnen veroorzaken,… 🤣😂😅 daar zakte mij de broek van af, wat een kul !
Zoë edition one 2020.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Boordcomputer R.I.P.

Bericht door zoe2goe »

@Bernice

Stap één: andere dealer. Er is iets mis met je auto en je dealer is kennelijk niet in staat / onwillig om dit op te lossen. Vote with feet.

Stap twee: contact opnemen met Renault Nederland. Natuurlijk zullen ze je naar een dealerbedrijf sturen, maar zij willen geen lemmons op de weg. Ik heb gemerkt dat als het er echt op aankomt ze richting de dealerbedrijven prima in staat zijn een wortel-en-stok strategie aan te houden.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bernice
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 sep 2013 20:37
Actief als: particulier

Re: Boordcomputer R.I.P.

Bericht door Bernice »

Stap een, tja mijn dealer verontschuldig zich met de woorden, we gaan het zeker proberen te verhelpen, het was de afgelopen tijd zo gigantisch druk, weing personeel, veel reparaties en onderdelen waar chips e.d. In zitten duren ook lang.
Heb hem alle foto’s en filmpjes doorgemaild van alle storingen en hij ging ze bekijken en overleggen met Renault.

Stap 2 had ik in eerste instantie ook al gedaan, maar ik wacht nog op contact met iemand van Renault die mij gaat bij staan…..

Wordt vervolgd, ik vraag mij alleen af of ik de enige ben met die problemen, mijn Zoe edition one is van april 2020
Zoë edition one 2020.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bernice
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 sep 2013 20:37
Actief als: particulier

Re: Boordcomputer R.I.P.

Bericht door Bernice »

Nu nog steeds geen oplossing bij de dealer,…. Ik ga bij diverse dealers een kijkje nemen wat daar nog wel werkt van de boordcomputer, en zie dat in de nieuwe zoe’s alles functioneerd.
Terug bij de dealer kreeg ik te horen dat er een nieuwe zoe geüpdatet was, en daar ook van alles uit easylink optie’s verdwenen was zoals b.v. die verbruik informatie !
Het schijnt dus dat ze bij de dealer het woord opdate niet begrijpen en meer verprutst dan verbeterd !

En ik zie sinds eergisteren weer een nieuwe huiveringwekkende melding op mijn scherm,…Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoë edition one 2020.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht