Vraagjes over de R-link (2)

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
splitter
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2021 19:14
Actief als: particulier

Vraagjes over de R-link (2)

Bericht door splitter »

Eerst en vooral : hoi, want ik ben nieuw hier :)
En de reden dat ik me tot jullie wil wenden is zo'n beetje het "bos door de bomen niet meer zien" verhaal,
dus ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen.

Ik heb namelijk recent een 2dehands scenic gekocht, met r-link (kleine scherm) 3.3.x software.
Nu heb ik AA al kunnen activeren (ja, ook dankzij zoeken in dit forum natuurlijk!) maar zit ik nog met een aantal vragen,
die o.a. te maken hebben met het feit dat de wagen vanuit luxemburg geimporteerd blijkt te zijn...

- geregeld krijg ik een melding a la "geen dekking voor deze locatie". eerst dacht ik dat het van een coyote app zonder abbo kwam, dus die eraf gegooid,
maar de melding komt nog steeds.
blijkt dat er een luxemburgse simkaart inzit (nogal logisch als hij uit luxemburg komt natuurlijk), en de status zegt wel "verbonden", maar bv de data delen kan ik niet actief zetten (blijft gewoon hangen op het scherm dat zegt even te wachten)
maakt dit effectief uit, en if so, kan ik gewoon bij een renault dealer de simkaart laten wijzigen ? (wagen is gekocht bij een nissan dealer)

- ik kan wel vinden hoe je eventueel het opstartscherm kan wijzigen (althans voor een megane), maar kan je ook die (toch een beetje vervelende) disclaimers bij het starten van de wagen en navigatie uitschakelen?

- wat is het grote verschil tussen de 3.3.x, v7, v8,v 9 versie dat ik tegenkom?
met andere woorden: is het de moeite om een dealer te overtuigen een hogere versie dan de 3.3 te laten installeren?
(ik ben niet veel speciaals van plan, enkel AA moet vlot werken)

alvast bedankt voor de hulp die jullie kunnen bieden! (en dat meen ik oprecht, want zonder dit forum had ik AA nooit in orde gekregen op mijn wagen!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Edwin dCi
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 sep 2021 11:04
Actief als: particulier

Re: Vraagjes over de R-link (2)

Bericht door Edwin dCi »

Hoi Splitter. Ik heb ook net een Talisman gekocht uit juni 2016. En ben ook het bos aan het zoeken. Ik heb nu "dus" nog geen antwoorden. Maar ga dit onderwerp zeker volgen. Kijk nu naar youtube filmpjes. En heb net gevonden dat Android Auto niet werkt op Talisman 2016. Kan het helaas niet checken want de auto is met mijn partner op stap.
Renault 16TL (bj 1980), Renault Laguna Break RXE 1.9 dTi (bj 1999), Renault Laguna Grandtour dCi Tech Road (bj 2004), Renault Clio 90TCe hatchback Expression (bj 2014), Renault Talisman Estate Intens (bj 2016).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht