Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Vooropgesteld...ik ben echt een techniekkneus. Dus als ik niet de juiste termen gebruik dan hoop ik dat jullie wel snappen wat ik bedoel
In mijn Scenic 2010 heb ik in de rechterdeur voor een speaker zitten. Deze " trilt/ resoneert" behoorlijk bij bepaalde toerentallen. Het helpt als er wat druk op wordt gezet. Bijvoorbeeld dat de bijrijder er met voet er tegenaan zit......maar om nou standaard een bijrijder mee te nemen gaat me te ver.
Ik zit eraan te denken om rondom ( tussen speaker en het kunstig van de binnendeur) wat kit toe te passen zodat deze wat trilling kan opvangen. Maar helpt dat en zo ja...wat zou een goede kit zijn?
Of hebben jullie wellicht nog een betere tip?
Komt de deurkleding tegen de luidspreker, of is het echt de luidspreker tegen de deur?
Het helpt uiteraard zeker om er wat tussen te doen, een kit of vilt.
Heb het even opgezocht, inderdaad een gehele behuizing. Zover ik zie is de luidspreker 1 geheel met de plaatic behuizing.
Als de behuizing rammelt tegen de deur lostte il.dat vaak op met kneedbare kit, tegen waterlekkage.
Een goed stuk vilt op maat knippen zou het ook op moeten lossen.
Hoi Sander, de deurbekleding zit vast geklikt op de deur met plastic drukkers zeg maar.
Onderaan de deurbekleding onder het grote vak, horen ook twee torx schroven te zitten.
Controleer eerst eens of de bekleding overal vast zit.
Even met de vuist langs de zijkanten naar beneden, en aan de onderkant slaan.
Controleer of de twee parkers er nog inzitten.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een scenic gekocht met keyless entree, Als ik weg loop bij de automaat hij keurig op slot, alleen de bestuurdersdeur blijft open. Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?
Hoi allemaal.
Recent heb ik een hele mooie Renault Megane GT-Line uit 2014 kunnen kopen.
Ik ben er erg blij mee maar vind de audio alleen wat magertjes, zeker bij de wat stevigere gitaar muziek mis ik wat body .
Ook na het spelen met de bass/trebble...
Laatste jaar heb ik problemen bij het overschakelmoment van benzine naar LPG. Zodra ik hier op de N weg zit loopt het vermogen terug. Krijg de melding: controleer regelaar. En het motorblok lampje brand. Ik zet de auto even stil, motor uit en weer...
Ik krijg melding bij opstarten: Band drukcensor afwezig.
Alle censoren zitten in bandenvelgen gemonteerd.
In display een tekening van auto zonder banden.
Er schijnt een centrale censor onder auto te zitten die alle 4 de censoren uitleest.
Bij...
Mijn koppelingspedaal is 'squeaky' geluiden is gaan maken.
Ik zie dat het omhulsel van de kabel enigszins geraffeld(niet tot op de kabel zelf) is tussen carosserie en pedaal.
Het gaat om een simpele kabel, geen cilinders en dergelijke....
Voor de twingo van mijn dochter had ik graag een extra kabel vanuit het motor gedeelte naar binnen gebracht ivm dagrijlichten te kunnen aan en uit te kunnen zetten.
Iemand ervaring hiermee of een ander idee hoe ik de lampjes zou kunnen...