Update kaarten navigatie 2020


Topic author
Le Slurp
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2019 16:50
Actief als: particulier

Update kaarten navigatie 2020

Bericht door Le Slurp »

Vraag.
Weet iemand of er een mogelijkheid is om een resente versie van de navigatie kaarten van TomTom te installeren op de rlink2 buiten de rlinkstore om.
Laatste versie via rlink geupload .
V201906 :oops: versie van tomtom
Maar we leven bijna in 2021

Heb een talisman initIale van 2019.
Met Rlink2
n'oubliez jamais

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Le Slurp
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2019 16:50
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door Le Slurp »

Is het mogelijk om om zelf nieuwe tomtom fils op de USB te zetten en deze naar de rlink te uploaden.
n'oubliez jamais

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door exroosje »

Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Le Slurp
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2019 16:50
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door Le Slurp »

exroosje schreef: 06 nov 2020 14:57 Kijk hier eens:

r-link-2-patch-voor-eigen-kaarten-software-t30520.html
Thanks 👍
n'oubliez jamais

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door exroosje »

Zit overigens met smart te wachten op de officiële kaarten, mijn subscriptie loopt af in een maand en de laatste kaart was van Maart, dus ik had in September er weer eentje verwacht.
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilfriedc
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2021 15:47
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door wilfriedc »

niet al teveel hoop hebben. Kocht nieuwe Scenic in april dit jaar 2021, kaartversie is 2019 12!!
Na contact renault werd gezegd dat dit de laatste versie is!
Scenic intens TCE 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door exroosje »

Zie topic in rlink 2subforum , deze kaarten komen binnenkort uit (versie 2020-12)

Dat is dat de stand van zaken per 1 Januari 2021, dus 10 maanden oud.
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilfriedc
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2021 15:47
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door wilfriedc »

Heb vandaag nog een boos mailtje gestuurd naar de klantendienst. Ben curieus of ik reactie zal krijgen.
Heb ook even aangekaart dat er 3 j gratis updates worden gegeven, maar alles beschouwt is het eigenlijk een lege doos.
Daarbij stond er bij mijn gegevens plots maar 1 j updates. Heb hierop gereageerd en na veel vijven en zessen compromis van 2 j gekregen.
In eerste antwoord van Renault stond dat er "misschien" een update komt later dit jaar.
Scenic intens TCE 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door exroosje »

Was mij ook al opgevallen dat het 3jr abbo op kaarten opeens van de Rlink store is verdwenen. Alleen nog een 1jr abbo met de opmerking dat je daar 1 kaartupdate voor krijgt.

De Rlink wordt nu niet meer in nieuwe autos verkocht voor zover ik weet (tot vorig jaar nog in de Talisman) dus ze zullen de ondersteuning wel willen terugschroeven. Hoe is Renault met ondersteuning over het algemeen met de oudere systemen. Komen daar nog kaarten voor uit? Anders dan de ingebouwde tomtoms natuurlijk die werken met tomtom kaarten... Normaliter moet een fabrikant 10 jaar updates geven maar dat is vaak vanaf start. De eerste Rlink was van 2015? Of misschien zelfs al 2014? Dat zou betekenen dat er tot 2024 kaarten komen.... Daarna zul je toch echt moeten patchen en de user community kaarten gebruiken.
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilfriedc
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2021 15:47
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door wilfriedc »

Op hun website krijg je wel nog altijd te zien dat dit 3 j gratis updates is.
dit staat er letterlijk:
Elk jaar verandert 15% van de Europese wegen. Met de kaartupdates uit de R-LINK Store weet u altijd zeker dat u goed rijdt. Heeft u net een nieuwe Renault met R-LINK 2 gekocht? Dan kunt u voortaan 3 jaar lang profiteren van gratis updates.

En dat Renault voor deze "service" 85€/jaar rekent. Van het ganse jaar nog geen enkele update gezien. De kaart die nu in mijn nieuwe scenic zit is van december 2019!!. Wagen gekocht in maart 2021.
De beloofde, nog niet geziene, update zou versie 2020 augustus zijn. Dus ook meer dan een 1,5 jaar later!
En waren dit dan nog deftige kaarten. Je ziet niet altijd in welke straat je rijdt, welke de volgende straat is. Wel een straat die 300m aan de linker of de rechter kant ligt.

R link wordt nog altijd verkocht in de nieuwe Scenics.

Niks beter dan vorige Scenic. TomTom abonnement ,50€/j , 4 RECENTE updates.
Scenic intens TCE 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilfriedc
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2021 15:47
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door wilfriedc »

efkens de verkoopsvoorwaarden (21392767-83 opgemaakt 20/01/21) uitgepluist:
""Renault behoud zich het recht voor om het multimediasysteem na drie jaar na de verkoop van het laatste voertuig dat met dit systeem is uitgerust, niet langer te updaten.""
"" Voor connected service van het multim- systeem R link is de verlenging van een dienst of ingebouwde toepassing mogelijk tot einde geldigheidsduur van de service. Na deze is voor verlenging een aankoop TomTom connectiviteitspakket vereist.""
Scenic intens TCE 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door exroosje »

Dat de Rlink nog verkocht werd wist ik niet, dat botst wel met het terugbrengen nu al van de update frequentie.... ZIjn het uitloop modellen of kun je vandaaag nog een auto bestellen met Rlink er in? Dat zou betekenen dat de genoemde 3 jaar nog niet is ingegaan..
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilfriedc
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2021 15:47
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door wilfriedc »

De Scenic wordt bij ons nog altijd verkocht. Met de Rlink erin. Dus de drie jaar aftelling is nog niet begonnen. Maar het updatesysteem trekt ook op niks. Heb Renault hierover dus gemaild, maar nog geen deftig antwoord gekregen. De Supervisor zou er nog mee bezig zijn.
Misschien ter info, de mail die ik stuurde hieronder.

Hetgeen mij het meeste ergert, is dat ik mijn wagen gekocht heb in 2021, en er kaarten inzitten van december 2019 zo te zien. Vinden jullie dit niet een beetje raar?
Bij TomTom zit men voor de updates bij release juni 2021!
Toen ik dit najaar in Nederland was, reed ik op de kaart op drie plaatsen dwars door het veld!
En dat Renault daar ,als ik me niet vergis, 85€ per jaar voor vraagt voor dus géén enkele kaartupdate. Ik ken een klant die al 1.5j op een update wacht(heeft dus waarschijnlijk dezelfde versie als mezelf)Akkoord de kleinere , werken en snelheidsbeperkingen komen wel door, maar is dit dan niet via Traffic?
Bij mijn vorige Scenic was dit TomTom home, ook met een abonnement, maar bij TomTom zelf, wat mij +- 50€ per jaar kostte, en ik 4 kaartupdates per jaar kreeg! Waarbij de kaarten meer straatinfo gaven dan deze nu bij de R link.
Wat ik ook nog wil vermelden. Toen ik deze wagen kocht stond in alle brochures 3 jaar gratis updates, later op de site van R Link bij mijn auto bleek dit ineens maar 1 jaar meer. Heb dit dan ook gemeld, en prima er is een jaar bijgekomen als compromis, maar ja voor wat eigenlijk(lege doos).
Als ik nu op de site (zie hieronder)kijk staat daar ineens weer : bij aankoop nieuwe wagen krijgt U 3 jaar gratis kaartupdates. Sorry hoor, maar wat moet ik nu nog geloven.

https://renault-connect.renault.be/nl/s ... /no-update
Kaartupdates
Elk jaar verandert 15% van de Europese wegen. Met de kaartupdates uit de R-LINK Store weet u altijd zeker dat u goed rijdt. Heeft u net een nieuwe Renault met R-LINK 2 gekocht? Dan kunt u voortaan 3 jaar lang profiteren van gratis updates.

Gelukkig dat ik heel tevreden ben over de rest van de wagen en over de garage. Maar ivm technologie heeft Renault mij zeer teleurgesteld. Ik kan eigenlijk best een apart toestel of app aanschaffen en gebruiken ipv de ingebouwde als ik accurate kaarten wil. Als Renault dit niet wil onderhouden, laat de mensen dan zelf een systeem zoeken, en eventueel een abonnement bij (TomTom) betalen, want dit trekt eigenlijk nergens op. De mensen laten betalen voor iets dat men niet krijgt,…..?
Scenic intens TCE 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilfriedc
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2021 15:47
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door wilfriedc »

Telefonisch antwoord gehad van Renault klantendienst.
De update komt er binnenkort aan, er waren enkele technische problemen.
Verder geen reactie op de mail. Ik krijg een toegift dat mijn kaarten dan toch voor de volle drie jaar gratis upgedate worden.
De update die uitkomt is dan toch maar 2020 09, dus kaart september 2020. Ze kunnen geen recentere kaarten verkrijgen bij TomTom.
Die houdt Tomtom voor zichzelf.
Scenic intens TCE 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door exroosje »

Dat is niet helemaal waar, het kan wel recenter maar dan is het gewoon duurder. En daar heeft Renault geen zin in.

Ik verwacht overigens een 2020-12 . De release 2019-12 bevat overigens ook zaken die al wel klaar waren mee erna pas opgeleverd zijn, zoals de Gaasperdammer tunnel . Het is dus niet perse de situatie op die datum, maar ook een aantal geplande zekere wijzigingen.
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilfriedc
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2021 15:47
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door wilfriedc »

Bij de klantendienst meldde men dat het 2020-9 zou zijn.
Het liefst zou ik het syteem zoals bij mijn vorige Scenic hebben. Updates via Tomtom, met SD kaartje, je betaalt dan voor de LAATSTE kaarten, 4 x per jaar en dit voor +- 50€. Nu rekent Renault 85€ per jaar voor dus momenteel nog geen enkele update!! (door mijn mails en opmerkingen krijg ik de updates dan toch voor 3 j van Renault klantendienst Belgie).
Kaarten waren in vorige wagen beter. Niet van kwaliteit, maar van info. Je zag altijd in welke straat je reed, wat de naam van de volgende straat was. Nu zie je dit niet, maar dan wel bv een straat die 300m L of R ligt, waar je eigenlijk niks mee bent.
Heb getest met TomTom via Android, en dit werkt prima, en VEEL goedkoper dan Renault, 13€ per jaar, telefoon kosten niet inbegrepen(mijn abonnement is toch groot genoeg)
Scenic intens TCE 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rzijk86
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 dec 2021 22:44
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door Rzijk86 »

Ik heb vandaag bij Renault als ook bij Tom Tom een officiële klacht ingediend. Niet zo zeer voor het geld terug, dat gebeurd wanneer er inderdaad helemaal geen update meer komt. Ik heb mijn ongenoegen geuit over het feit dat klanten van Renault niet geinformeerd worden OF en vooral WANNEER er een update komt! Je rijd ( naast de Koleos ) in het top segment van Renault, maar naar updates voor kaarten kun je fluiten! Ik houd jullie op de hoogte wat er uit komt, al verwacht ik niets. De reden dat ik Tom Tom rechtstreeks heb benaderd is omdat Renault wijst naar TT, ze zijn afhankelijk van hun, omdat hun kaarten (die al uit zijn) aangepast moeten worden voor het R Link systeem...
Talisman estate Initiale Paris TCE200 (2016)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilfriedc
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2021 15:47
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door wilfriedc »

Heb ook al gezocht om TomTom te bereiken, maar nog geen mail adres gevonden. Ik kom telkens weer bij Renault terecht.
Het is eigenlijk ook geen goeie reclame voor TT. Wanneer je iemand hebt die voor de eerste keer de kaarten ziet, zal hij later zeker afzien om met TomTom in zee te gaan.

Als Renault de kaarten moet aanpassen , dan gaat er wel heel veel info verloren op de kaart.
Scenic intens TCE 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door exroosje »

Dat is wel heel gemakkelijk afgeschoven van Renault. Gezien de aanwezigheid van zelf geconverteerde kaarten van TomTom naar Rlink door de community zou het voor Renault geen enkel probleem moeten zijn. Dat ze deze aanpassing door Tomtom laten uitvoeren en hebben uitbesteed is een kwestie van goed opdrachtgeverschap (wederom bij Renault dus) . Het is uiteindelijk een zaak hoeveel moeite en geld Renault hier in wil steken....
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilfriedc
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2021 15:47
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door wilfriedc »

Heb eind december nog eens een mail gestuurd naar de klantendienst. Maar ze blijven tot op heden in stomheid verharden. Geen enkele reactie.
verstuurde mail:
Beste,

Is er nu eigenlijk al een datum bekend wanneer de update zal uitkomen?
Bij mijn laatste telefoontje werd mij verteld dat dit voor het eind van het jaar in orde zou komen.
We rijden ondertussen rond met kaarten die 2 jaar oud zijn, en op vele plaatsen niet meer accuraat zijn.
Wij, als Scenic rijders, hebben hier eigenlijk wel (onrechtstreeks, en sommigen dik)voor betaald.
Ik lees op forums dat meerdere mensen uit frustratie al bezig zijn met zelf kaarten (via,via) in het systeem in te brengen.
Maar eigenlijk is dit geen manier van werken en een merk als Renault onwaardig.

Mvg Wilfried
Scenic intens TCE 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilfriedc
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2021 15:47
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door wilfriedc »

Hoera, hoera, daar is dan eindelijk, na vele mails naar Renault. Update v2020.12(release store 2021Q4).
Hopelijk zijn de heikele puntjes aangepast, fingers crossed.
Ik hou jullie op de hoogte.
Scenic intens TCE 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rzijk86
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 dec 2021 22:44
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door Rzijk86 »

D90E5BD8-47B9-4B5D-AEA7-DACAE628C093.jpeg
Jaaa eindelijk!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Talisman estate Initiale Paris TCE200 (2016)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilfriedc
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2021 15:47
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door wilfriedc »

Je zult wel een beetje geduld moeten hebben. Ben al een klein 1h30 bezig.
De download stopt wel elke +- 300mb. Je kunt hem wel gewoon terug laten voortdoen.
opvaller, jou kaart is 7590mb groot, de mijne 6600mb.
Scenic intens TCE 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rzijk86
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 dec 2021 22:44
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door Rzijk86 »

We zijn 2 uur verder, 95%….

Toegevoegd in 42 minuten 38 secondes:
wilfriedc schreef: 14 jan 2022 16:35 Je zult wel een beetje geduld moeten hebben. Ben al een klein 1h30 bezig.
De download stopt wel elke +- 300mb. Je kunt hem wel gewoon terug laten voortdoen.
opvaller, jou kaart is 7590mb groot, de mijne 6600mb.
Dat 2 onderdeeltje lukt niet bij mij, bij jou wel?

Toegevoegd in 2 uren 35 minuten 21 secondes:
2 uur downlaoden en 30 minuten installeren, klaar!
A308CBC8-78E1-4B9E-A83D-2A59E6956907.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Talisman estate Initiale Paris TCE200 (2016)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilfriedc
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2021 15:47
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door wilfriedc »

Nee , volledig mislukt, zal opnieuw moeten proberen. Zal iets voor morgenzijn.
Scenic intens TCE 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilfriedc
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2021 15:47
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door wilfriedc »

man, man, miserie. Terug opgestart, en elke 200mb(5minuten!) gaat de download in halt, en moet opnieuw gestart worden. Hij gaat wel voort waar de download gestopt is. Hopelijk zal het er allemaal op staan en moet ik niet nog eens herbeginnen.
Scenic intens TCE 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilfriedc
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2021 15:47
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door wilfriedc »

Wil dus niet lukken.
Heb dit dus nogmaals geprobeert in de vroege uurtjes deze morgen(1h30). Gaat merkelijk sneller, maar de errors komen nog altijd na ongeveer 300mb download. Ik kan het deels omzeilen door zelf efkens te pauzeren en dan verder te doen.
gaat na veel stops tot 100%, maar blijft draaien, en errors geven.
Op de usb zijn er 4 grote files: allen " 20210518-113711-LGe_Radnav_TT2012_FEU_MID_REV- dan 3part1.sku/3part3.sku/3part2.sku en als laatste 3part4.sku.
De eerste 3 hebben allen +- 1 922 00KB, enkel de laatste maar 669.814KB, en deze file is altijd dezelfde grote.
Is hier iets tekort? of hoort dit zo?
Zijn er nog die dit probleem hebben?
Scenic intens TCE 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ReneBR58
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2021 13:27
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door ReneBR58 »

Na kaart update…toch nog de oude versie actief..!? (Zucht)
Vol goede moed begonnen aan het traject vd kaartupdate. Eerste keer na 1,5 uur downloaden ( dat gebeurd zeker vanaf een 54KB lijn? ) een foutmelding. Afijn USB geformatteerd. Nieuwe fingerprint uit auto opgehaald en weer geprobeerd. En jawel na 2,5 uur kwam DE groene vink in beeld met melding “download succesvol”! Vervolgens naar de auto, motor gestart en rit naar jarige schoondochter gemaakt. Ondertussen werd update uitgevoerd. De meldingen onderweg zagen er hoopvol uit. Kaartupdate / installatie wordt voorbereid / Bestanden worden gekopieerd / en jawel Bijwerken klaar. Ok
Vooraf een screenshot gemaakt vd navigatie-informatie. En nu dus weer. Wat blijkt…..zelfde ( vorige )versie staat erop 9.12.155.748456 ( HUID-info CAPSC8Ix1337331373 ). Ik ben er wel klaar mee! Volgende maand staat de grote beurt geplanned. Auto heeft nog garantie. Dealer zet de juiste versie er maar op anders gaat er een klacht richting Renault. Wat een gepruts.
De wagen bevalt me prima, maar dit gedoe geeft wel argumenten om naar een ander merk om te kijken. Er zijn vast betere, simpelere,betrouwbare manieren op (kaart) updates uit te laten voeren.
A9433B6E-3F07-4EF8-AFCB-869603CDB2CF.jpeg
C6C4DD25-8771-457C-A773-108527918901.jpeg
BBC0648D-8CC8-4431-92A4-41E786D03655.jpeg
94E57088-A96C-4FD9-8544-800EB1E9FD33.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Talisman Grand Tour, Initiale Paris 225 pk (2019)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door Pepone »

Auto heeft nog garantie. Dealer zet de juiste versie er maar op
Is daar het probleem mee opgelost dan?

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ReneBR58
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2021 13:27
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door ReneBR58 »

Ik mag het toch wel hopen/verwachten ja.
Heb intussen al een mail met meer foto’s van het download en update proces aan Renault Nederland gestuurd. Had in de afgelopen maanden al contact met hun over het uitblijven vd navigatie kaart update.
Ik meld me nog over een maand of 2, na de service beurt.
Grt
René
Renault Talisman Grand Tour, Initiale Paris 225 pk (2019)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door exroosje »

Volgens mij zit je naar het verkeerde scherm te kijken, Met update 2020.12 wordt de navigatie software niet geupdate , maar de alleen kaarten, Dus moet je in het menu bij informatie over de kaart kijken, niet bij systeem informatie.

De navigatie software kun je nog iets verhogen door systeemupdate 9.35 te downloaden & laden, dan wordt de navi 9.12.178.766236
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ReneBR58
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2021 13:27
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door ReneBR58 »

Ok, dank voor je reactie. Ik check morgen het apparaat nog eens. Die systeemupdate 9.35 stond niet in m’n auto pagina vd R link Toolkit. Kan/moet ik die ergens anders vandaan halen?
Bvd
Renault Talisman Grand Tour, Initiale Paris 225 pk (2019)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rzijk86
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 dec 2021 22:44
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door Rzijk86 »

ReneBR58 schreef: 16 jan 2022 14:51 Na kaart update…toch nog de oude versie actief..!? (Zucht)
Vol goede moed begonnen aan het traject vd kaartupdate. Eerste keer na 1,5 uur downloaden ( dat gebeurd zeker vanaf een 54KB lijn? ) een foutmelding. Afijn USB geformatteerd. Nieuwe fingerprint uit auto opgehaald en weer geprobeerd. En jawel na 2,5 uur kwam DE groene vink in beeld met melding “download succesvol”! Vervolgens naar de auto, motor gestart en rit naar jarige schoondochter gemaakt. Ondertussen werd update uitgevoerd. De meldingen onderweg zagen er hoopvol uit. Kaartupdate / installatie wordt voorbereid / Bestanden worden gekopieerd / en jawel Bijwerken klaar. Ok
Vooraf een screenshot gemaakt vd navigatie-informatie. En nu dus weer. Wat blijkt…..zelfde ( vorige )versie staat erop 9.12.155.748456 ( HUID-info CAPSC8Ix1337331373 ). Ik ben er wel klaar mee! Volgende maand staat de grote beurt geplanned. Auto heeft nog garantie. Dealer zet de juiste versie er maar op anders gaat er een klacht richting Renault. Wat een gepruts.
De wagen bevalt me prima, maar dit gedoe geeft wel argumenten om naar een ander merk om te kijken. Er zijn vast betere, simpelere,betrouwbare manieren op (kaart) updates uit te laten voeren.A9433B6E-3F07-4EF8-AFCB-869603CDB2CF.jpegC6C4DD25-8771-457C-A773-108527918901.jpegBBC0648D-8CC8-4431-92A4-41E786D03655.jpeg94E57088-A96C-4FD9-8544-800EB1E9FD33.jpeg
Je kijkt naar het verkeerde versie nr. Dit is de navigatie software, die wordt alleen vernieuwd (als ze daarvoor kiezen) in een nieuwe versie van RLink software. Als je gaat kijken naar de kaarten en dan versies zie je dat de meeste landen geupdate zijn naar 2020.12. Zal morgen een foto maken.
Talisman estate Initiale Paris TCE200 (2016)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door exroosje »

Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ReneBR58
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2021 13:27
Actief als: particulier

Re: Update kaarten navigatie 2020

Bericht door ReneBR58 »

Voor de volledigheid een update over mn bericht dat RLink dezelfde (oude) nav kaart zou hebben geladen.
Die veronderstelling blijkt (gelukkig) niet juist. Ik ging ervan uit dat de getoonde navigatie-informatie (zoals zichtbaar in de Rlink2 display) de actuele navigatie kaart zou zijn. Dat was niet correct zoals andere forumleden me melden, waarvoor dank.
Er is een nieuwe navigatiekaart geïnstalleerd! Recent rijdend op de snelweg werd me dat duidelijk.👍
Maar waar staat dan de juiste kaart info in de Rlink2? Heb in alle rust alles doorgesnuffeld, ook de gebruiksaanwijzing. Kon niets vinden.
Vond wel op de USB stick een bestand in map Rlink. Tekstbestand geopend en daar staan de gegevens wat er recent is geïnstalleerd op het systeem. ( zie screenshot)
Wel vreemd dat in de toolbox (met fingerprint USB geladen) de nav kaart 2020 (q4 2021) nog steeds zichtbaar is als te downloaden.
En dat downloaden duurt echt belachelijk lang trouwens zoals al eerder opgemerkt.
Afijn, de nieuwe kaart staat erop en werkt.
Ik “verheug” me nu al om het over een jaar wederom te mogen doen.
52BB7DDC-5923-4FE7-A3B0-C4C8F2F72F0E.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Talisman Grand Tour, Initiale Paris 225 pk (2019)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht