Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Let op: registratieproblemen
Er zijn op dit moment registratieproblemen bekend, na verzenden van de gegevens is de pagina soms erg traag met verversen.
Neem contact met ons op via het contact formulier zodat wij uw account handmatig kunnen activeren als u geen mail met activatielink ontvangen heeft.
Indien u foutmeldingen heeft gezien, zou het ons zeer helpen deze te vermelden.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---
Mijn Kadjar 1.2 TCE 130 blijft niet helemaal lekker lopen ondanks nieuwe bougies en veel E5 EURO98 tanken. Bij 20.000 km is destijds de motor al eens gereinigd door de Renault dealer (2019) maar inmiddels staat er 72.000 km op de teller. Is het verstandig om een adjectief met voor het brandstofsysteem toe te voegen aan de benzine? Of is het beter om de motor te laten reinigen bij de garage (kost uiteraard weer de nodige centjes )
Probleem doet zich vooral voor bij 60-70 km/u met optrekken of steady in de cruise control.
Ja ik rijd niet op eco stand en maak voldoende toeren.
De auto verbruikt geen olie en geen ratels of zo (kettingspanners).
Een direct ingespoten benzine motor heeft permanent last van inwendige vervuiling, daar het benzinemengsel niet over de kleppen komt om deze te reinigen.
Het reinigen is dus een altijd terugkerend onderhoudsitem.
Het nieuwe rijden draagt indereaad niet bij aan een gezonde motor, maar is zeker niet de oorzaak van vervuilde kleppen.
Zoals gezegd is dit inherent bij een direct ingespoten benzine motor. Olie dampen en andere vervuiling worden niet door de brandstof gereinigd, daar deze niet over de kleppen komt maar 'direct wordt ingespoten' in de verbrandingsruimte.
Het is een constructie die permanent onderhoud vereist. Een additief helpt wellicht iets op een onderhoudsdosis, echter de zware vervuiling zal op andere manieren verwijderd moeten worden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik ben vrij lang en rij al mijn hele leven met een maatstoel. Ik vertel het merk van de stoel niet vanwege eventuele reclame, plus dat de NL werkplaats van dit merk sub-optimale diensten en producten levert.
Dag vrienden!
Ik heb vandaag mijn buurman geholpen met zijn Renault Kadjar die niet goed loopt, en de code scanner (goedkoop Chinees ding) gaf een code voor de nokkenas sensor. Die heb ik nu vervangen en start nu ook al beter, maar krijg nog steeds...
Ik heb me al even op dit forum ingelezen over het 1.2 TCe compressie probleem.
Betreft de 1.2 TCe Bose 2016 met 115000 km op de teller. Het is een keurig nette auto.
Deze pas 1,5 jaar in bezit en pas na aanschaf gelezen over het...
Beste allemaal
Ik heb een Renault Master 2017 euro 6 en die start voor 2 a3 seconden en slaat af.
Ik heb hogedrukpomp vervangen en het filter.
Hij geeft geen fout code .. kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Vroeger was ik lid van dit forum, en na een lange tijd en veel omwentelingen ben ik weer terug, dit keer met een nieuwe gebruikersnaam: enfin.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een probleem dat ik ondervind met mijn auto.