Startblokkering Clio GT keyless probleem
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 04 jan 2022 19:30
- Actief als: particulier
Startblokkering Clio GT keyless probleem
Goede avond leden!
Normaliter niet zo'n Renault rijder, maar dit karretje bevalt beter dan verwacht.
Nou zit ik met het volgende:
Ik heb een Renault Clio GT uit 2010 met Keyless Entry.
Nou heb ik de laatste paar weken zo nu en dan een start probleem.
De kaart werd niet altijd gelezen, en er kwam een melding: 'vervang kaart batterij'. Dus de batterij is vervangen. Het probleem bleef, dus de reserve kaart gepakt. Batterij nogmaals vervangen. Auto startte prima, keyless werkte weer super.
Nou heb ik zo nu en dan heel random dat de auto niet van zijn startonderbreking wilt.
Dit is voornamelijk bij koude motor, dus voordat ik naar het werk rijd. Of 's nachts, voor ik naar huis wil gaan. Dit gebeurd dus niet iedere dag.
Na enig research las ik dat de startonderbreking mogelijk moeilijk gaat doen bij een slechte kaart, of bij een slechte accu. (er is niet heel veel te vinden over dit type, vaker Clio 2)
De kaart is prima, de lezer doet ook zijn werk wanneer ik deze gebruik. Dus de accu is een mogelijk probleem.
Vandaag kwam ik aan bij mijn auto. Stond de accu op 12.08 Volt. Dus aan de lage kant.
Auto startte prima, direct weer de multimeter er aan gehad en deze gaf aan dat de laadspanning 14.9 Volt was.
Rondje met de auto gereden, laadspanning was gezakt naar 14.36/14.4 Volt.
Motor toen uitgezet en de accu spanning stond op +- 12.8 Volt, en zakte snel wat terug naar ongeveer 12.5 Volt.
Kortom: Is het mogelijk dat de accu overleden is, en dat deze nu problemen veroorzaakt voor de startonderbreking i.c.m. keyless entry?
Startmotor draaid overigens wel, maar de blokkering blijft dan rood knipperen.
Eenmaal lopend is er niets op aan te merken, er zijn geen storingen gevonden en voorheen stond de laadspanning op +- 14.3/4 Volt.
Alvast bedankt!
Normaliter niet zo'n Renault rijder, maar dit karretje bevalt beter dan verwacht.
Nou zit ik met het volgende:
Ik heb een Renault Clio GT uit 2010 met Keyless Entry.
Nou heb ik de laatste paar weken zo nu en dan een start probleem.
De kaart werd niet altijd gelezen, en er kwam een melding: 'vervang kaart batterij'. Dus de batterij is vervangen. Het probleem bleef, dus de reserve kaart gepakt. Batterij nogmaals vervangen. Auto startte prima, keyless werkte weer super.
Nou heb ik zo nu en dan heel random dat de auto niet van zijn startonderbreking wilt.
Dit is voornamelijk bij koude motor, dus voordat ik naar het werk rijd. Of 's nachts, voor ik naar huis wil gaan. Dit gebeurd dus niet iedere dag.
Na enig research las ik dat de startonderbreking mogelijk moeilijk gaat doen bij een slechte kaart, of bij een slechte accu. (er is niet heel veel te vinden over dit type, vaker Clio 2)
De kaart is prima, de lezer doet ook zijn werk wanneer ik deze gebruik. Dus de accu is een mogelijk probleem.
Vandaag kwam ik aan bij mijn auto. Stond de accu op 12.08 Volt. Dus aan de lage kant.
Auto startte prima, direct weer de multimeter er aan gehad en deze gaf aan dat de laadspanning 14.9 Volt was.
Rondje met de auto gereden, laadspanning was gezakt naar 14.36/14.4 Volt.
Motor toen uitgezet en de accu spanning stond op +- 12.8 Volt, en zakte snel wat terug naar ongeveer 12.5 Volt.
Kortom: Is het mogelijk dat de accu overleden is, en dat deze nu problemen veroorzaakt voor de startonderbreking i.c.m. keyless entry?
Startmotor draaid overigens wel, maar de blokkering blijft dan rood knipperen.
Eenmaal lopend is er niets op aan te merken, er zijn geen storingen gevonden en voorheen stond de laadspanning op +- 14.3/4 Volt.
Alvast bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 mei 2025 20:07
Re: Startblokkering Clio GT keyless probleem
Klusje voor [mention]mr.Chip[/mention] misschien?
Groet, Ron.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
Hide post links |
-
Update 3-1
Goedemorgen,
Vanmorgen had ik dus weer het probleem. Voor het starten de multimeter er op gehad. Waarde was 12.5 Volt.
De auto ging niet van zijn startblokkering. Dus de betrouwbare japanner gepakt vandaag.
Iemand bekend met dit euvel? Het is aardig vervelend dat je een auto hebt die blijkbaar niet betrouwbaar is. Het ene moment start hij prima, het andere moment laat het je in de kou.
Goedemorgen,
Vanmorgen had ik dus weer het probleem. Voor het starten de multimeter er op gehad. Waarde was 12.5 Volt.
De auto ging niet van zijn startblokkering. Dus de betrouwbare japanner gepakt vandaag.
Iemand bekend met dit euvel? Het is aardig vervelend dat je een auto hebt die blijkbaar niet betrouwbaar is. Het ene moment start hij prima, het andere moment laat het je in de kou.
Hide post links |
-
Auto start helemaal niet meer. Gaat rond, immobilizer knippert. Alle kaarten openen en sluiten. Worden gelezen. Maar slaat niet aan.
Iemand tips? Alle zekeringen zijn bekeken en goed.
Iemand tips? Alle zekeringen zijn bekeken en goed.
Hide post links |
-
Update: accu opgeladen. Massa punten gecontroleerd en nee hoor. Het zelfde probleem. Met mijn uitlees apparaat geen storing te vinden.
Er valt ook amper iets over de clio 3 te vinden wat dit soort problemen betreft. Naar de garage brengen is geen optie, geen trekhaak. En geen sleepdienst hier.
Er valt ook amper iets over de clio 3 te vinden wat dit soort problemen betreft. Naar de garage brengen is geen optie, geen trekhaak. En geen sleepdienst hier.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-