Renault Estafette pickup 71

Plaats reactie

Topic author
estafette friesland
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2022 21:41
Actief als: particulier

Renault Estafette pickup 71

Bericht door estafette friesland »

Maar even een apart topic van gemaakt .
Aangezien deze auto niet helemaal compleet is en al uit elkaar lag toen ik hem kocht zijn er toch zo al een aantal dingen die ik niet kan vinden of niet weet .
Zoals ,voor velen misschien een domme vraag maar waar hoort de accu te zitten ,zelf zou ik denken rechts voor onder de cabine vloer, daar zat hij ook bij de Goelette en wat voor tankje zit er rechts voor in de hoek onder de vloer , ik dacht zelf aan een extra vacuum tank .
Ook zoek ik nog de nodige gebruikte onderdelen zoals grille , compleet luchtfilterhuis en eventueel een gebruikte carburateur , is vrijwel zeker met 1300 motor .als iemand delen heeft in het noorden van het land dan zou dat leuk zijn al is het geen probleem om er een keer voor te moeten rijden.
Verder heb ik via de normale onderdelen sites wel al wat nieuwe delen gezien die heel betaalbaar zijn en nog te verkrijgen.
Bak zal een platte bak worden en schotjes er op en van hout in een stalen frame maar zo ver is het nog lang niet .
Zal kijken of ik er vandaag nog wat foto,s bij krijg dat leest altijd leuker en een beter beeld van het oude beestje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1402
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Renault Estafette pickup 71

Bericht door Pepone »

Zou inderdaad leuk zijn om het te volgen ja.
En af en toe met raad en daad.

De motor is dat Renault of een kloon van een ander merk.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
estafette friesland
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2022 21:41
Actief als: particulier

Re: Renault Estafette pickup 71

Bericht door estafette friesland »

Motor is een originele ,heb het type zo niet bij de hand maar staat Renault op het plaatje.
Nog niet meer foto,s gemaakt ,was een aantal dagen ziek dus dan gebeurd er niet meer dan een beetje op de computer kijken uiteraard ook naar missende onderdelen voor deze auto.
Waterpomp in Frankrijk besteld die zal er deze week wel zijn en gebruikte grille en luchtfilterhuis gekocht op lebon ,ben benieuwd wanneer die hier zijn .
Hoop dat we binnenkort wel weer naar een beurs toe kunnen liefst natuurlijk in Frankrijk ,Reims is zo het nu lijkt de eerste maar ben niet gevacsineerd dus zal er waarschijnlijk niet heen mogen helaas.
De rem onderdelen bestel ik wel bij autodoc die heeft alles wat ik nodig heb wel en gelijk nog wat andere delen voor de motor er bij .
Ik verzamel liefst al vast de onderdelen bij elkaar alvorens aan de auto te beginnen , remmen wil ik voor werkend hebben en ook de koeling ,als hij naar de rdw gaat wil ik gewoon goed rijdend de hal in kunnen ,er naar toe dan zet ik hem op de Citroen u 23 , daar zal ik uiteraard wel een foto van maken ,zal mooi staan al is de Estafette wel 16 jaar jonger dan de Citroen.
Ik doe dit tegelijk met andere projecten dat zorgt voor een beetje afwisseling wat ik altijd wel prettig vind.
Ben nog bezig met de Peugeot 304 coupe waar ik het grootste deel van de voorkant onderhuids van een 206 in gezet heb met subframe en veerpoten en motor en bak en achteras is dan met een 1600 16 v motor een heel project maar wel erg leuk om te doen en begint echt een stoere auto te worden ,breder op spoor ,krijgt een beetje een rally look al ga ik er geen rally mee rijden.
Dit was ook een auto die denk ik als ik hem niet gekocht had op de sloop beland was ,de speciale onderdelen hadden al ruimschoots de aankoop prijs en verder oogde hij niet best al valt dat nu best nog wel mee .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in