Achterste zitrij eruit schroeven
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
Achterste zitrij eruit schroeven
Hallo Scenic fans,
Graag zou ik willen weten hoe je de achterste 2 stoelen (*nummer 6 en 7*) die in de bodem zitten verzonken eruit kunt halen.
Iemand daar ervaring mee?
Groet,
scenic
Graag zou ik willen weten hoe je de achterste 2 stoelen (*nummer 6 en 7*) die in de bodem zitten verzonken eruit kunt halen.
Iemand daar ervaring mee?
Groet,
scenic
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Jazeker,
Ik heb ze eruit gehaald.
Het is eigenlijk vrij eenvoudig. Met een torx verwijder je alle plastic bekleding rondom de derde rij.
Inclusief het bakje in het midden en het dekseltje waar de krik onder zit.
Er steken draadeinden uit de bodem en daar zitten de schroeven op vast. Die heb je zo los.
Het lastigste vond ik de bevestiging van de gordels (waar je ze in klikt) die zit met een behoorlijk grote moer vast.
Ik heb dus de stoelen en de gordelklikkers (waar je ze in klikt) helemaal verwijderd.
Daarna kun je de plastic bekleding weer terugbouwen. Ook het middelste bakje anders gaat je kofferbodem doorbuigen.
Het enige probleem daarna is dat op de plek waar de stoelen neergeklapt zaten er geen stevige bodem is. Alleen tapijt en dat zakt snel door. Ik heb dus een plaatje multiplex eronder gemaakt zodat ik weer een stevige vloer heb.
Het achterste deel kun je nu gewoon optillen om de onderste ruimte te bereiken en onder het achterste deel van de mat (de twee flappen) ligt nu multiplex.
Als je wilt kan ik wel een foto maken.
Let even op dat als je op LPG rijdt er een plaatje kan zitten waar de tank aanhangt. Maar die kun je gewoon losmaken. De tank hangt aan nog drie punten en zal niet zakken.
Ik heb ook het idee dat door het verminderde gewicht (derde rij is best zwaar) de auto iets springeriger is onbeladen. Maar goed, ik vond het de moeite waard. Het zijn best aardige vakken. Er kunnen ongeveer 10 flessen wijn per vak onder de vloer
Ik heb ze eruit gehaald.
Het is eigenlijk vrij eenvoudig. Met een torx verwijder je alle plastic bekleding rondom de derde rij.
Inclusief het bakje in het midden en het dekseltje waar de krik onder zit.
Er steken draadeinden uit de bodem en daar zitten de schroeven op vast. Die heb je zo los.
Het lastigste vond ik de bevestiging van de gordels (waar je ze in klikt) die zit met een behoorlijk grote moer vast.
Ik heb dus de stoelen en de gordelklikkers (waar je ze in klikt) helemaal verwijderd.
Daarna kun je de plastic bekleding weer terugbouwen. Ook het middelste bakje anders gaat je kofferbodem doorbuigen.
Het enige probleem daarna is dat op de plek waar de stoelen neergeklapt zaten er geen stevige bodem is. Alleen tapijt en dat zakt snel door. Ik heb dus een plaatje multiplex eronder gemaakt zodat ik weer een stevige vloer heb.
Het achterste deel kun je nu gewoon optillen om de onderste ruimte te bereiken en onder het achterste deel van de mat (de twee flappen) ligt nu multiplex.
Als je wilt kan ik wel een foto maken.
Let even op dat als je op LPG rijdt er een plaatje kan zitten waar de tank aanhangt. Maar die kun je gewoon losmaken. De tank hangt aan nog drie punten en zal niet zakken.
Ik heb ook het idee dat door het verminderde gewicht (derde rij is best zwaar) de auto iets springeriger is onbeladen. Maar goed, ik vond het de moeite waard. Het zijn best aardige vakken. Er kunnen ongeveer 10 flessen wijn per vak onder de vloer

Hide post links |
-
Topic author - lid
Hartelijk dank Socrates!
Dit gaat me alleen voor morgenavond niet meer lukken helaas. Zaterdagochtend vroeg gaan we op vakantie.
Ik heb wel een stevige plaat nodig om de bagage aan te kunnen.
Dus dat wordt tot het dak stapelen en de 2e zitrij platgooien
.
Wellicht iets voor volgend jaar, ik hou het in mijn achterhoofd. Nogmaals dank, groeten.
Dit gaat me alleen voor morgenavond niet meer lukken helaas. Zaterdagochtend vroeg gaan we op vakantie.
Ik heb wel een stevige plaat nodig om de bagage aan te kunnen.
Dus dat wordt tot het dak stapelen en de 2e zitrij platgooien

Wellicht iets voor volgend jaar, ik hou het in mijn achterhoofd. Nogmaals dank, groeten.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
- Contacteer:
Heb 3 kinderen, ben net 3 wkn terug van vakantie.
Voor het eerst in jaren had ik ruimte over!.
Wij gebruiken altijd stapelkratjes, dat gaat prima!
Had er trouwens ook nog een propaanfles en een weber babyQ bij
Voor het eerst in jaren had ik ruimte over!.
Wij gebruiken altijd stapelkratjes, dat gaat prima!
Had er trouwens ook nog een propaanfles en een weber babyQ bij

Hide post links |
-
Topic author - lid
Normaal gaat het ook wel, maar we zoeken familie op in Oost-Europe en dan moeten er ook veel "hulpgoederen" mee.
Ons oud tuin-meubilair krijgt daar een tweede leven bijvoorbeeld
.
Ons oud tuin-meubilair krijgt daar een tweede leven bijvoorbeeld

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut