Melding inspuiting en ESP defect
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 14
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 07 feb 2009
- Laatste bezoek: 27 apr 2011 00:22
- Actief als: particulier
Melding inspuiting en ESP defect
Hallo,
Ik heb een Renault Laguna Grand Tour uit 2002 en nu geeft het controle systeem bij een stationair draaiende motor ineens inspuiting en ESP defect aan. In wil dan wegrijden maar mis al het vermogen van de auto. Dan wanneer ik de motor uit en weer aan zet en gelijk weg rij dan is er niks meer aan de hand totdat de motor weer stationair gaat draaien. Ik kan de storing wel voorkomen door bij stilstaan (voor bv een verkeerslicht) de motor wat hoger in zijn toeren te houden en de storing blijft dan weg.
Ik heb een Renault Laguna Grand Tour uit 2002 en nu geeft het controle systeem bij een stationair draaiende motor ineens inspuiting en ESP defect aan. In wil dan wegrijden maar mis al het vermogen van de auto. Dan wanneer ik de motor uit en weer aan zet en gelijk weg rij dan is er niks meer aan de hand totdat de motor weer stationair gaat draaien. Ik kan de storing wel voorkomen door bij stilstaan (voor bv een verkeerslicht) de motor wat hoger in zijn toeren te houden en de storing blijft dan weg.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 14
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 07 feb 2009
- Laatste bezoek: 27 apr 2011 00:22
- Actief als: particulier
Hallo,
Ik ben vandaag bij de dealer geweest, auto uit laten lezen en zegt dat het mijn brandstofdrukregelklep is.
Deze wordt van de week vervangen. We zullen zien.
Van de ESP defect komt door de inspuit defect melding, die 2 schijnen met elkaar in verband te staan.
Ik ben vandaag bij de dealer geweest, auto uit laten lezen en zegt dat het mijn brandstofdrukregelklep is.
Deze wordt van de week vervangen. We zullen zien.
Van de ESP defect komt door de inspuit defect melding, die 2 schijnen met elkaar in verband te staan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 14
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 07 feb 2009
- Laatste bezoek: 27 apr 2011 00:22
- Actief als: particulier
Hallo,
Vandaag heeft de dealer het onderdeel vervangen.
Totale kosten: €210,- incl. arbeid.
Storing is verholpen en kan nu weer met een gerust hart verder rijden.
Vandaag heeft de dealer het onderdeel vervangen.
Totale kosten: €210,- incl. arbeid.
Storing is verholpen en kan nu weer met een gerust hart verder rijden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 14
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 07 feb 2009
- Laatste bezoek: 27 apr 2011 00:22
- Actief als: particulier
Hallo,
Deze week is het euvel weer terug gekomen. Direct naar de dealer gegaan en te horen gekregen dat het vervangen onderdeel (brandstofdruk regelklep) weer het probleem is. Gelukkig valt dit onder garantie aangezien hij in februari dit jaar vervangen is.
Nu mijn vraag: Zijn er die dit ook hebben of hebben gehad en kan ik op een bepaalde manier voorkomen dat dit weer terug komt?
Mvg,
Ruben.
Deze week is het euvel weer terug gekomen. Direct naar de dealer gegaan en te horen gekregen dat het vervangen onderdeel (brandstofdruk regelklep) weer het probleem is. Gelukkig valt dit onder garantie aangezien hij in februari dit jaar vervangen is.
Nu mijn vraag: Zijn er die dit ook hebben of hebben gehad en kan ik op een bepaalde manier voorkomen dat dit weer terug komt?
Mvg,
Ruben.
Renault Laguna Grand Tour 2,0l 16v IDE Privilege 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 aug 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
Hoi,
Kan het zijn dat je auto voorzien is van een schuifdak?
In dat geval kan het ook zijn dat het dak lekt. Via de interieurbekleding vindt het water de ideale weg, recht je motorbesturing in.
Kijk het desnoods es na, meestal volstaat het om de afvoerkanalen door te blazen met de compressor.
Kan het zijn dat je auto voorzien is van een schuifdak?
In dat geval kan het ook zijn dat het dak lekt. Via de interieurbekleding vindt het water de ideale weg, recht je motorbesturing in.
Kijk het desnoods es na, meestal volstaat het om de afvoerkanalen door te blazen met de compressor.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 14
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 07 feb 2009
- Laatste bezoek: 27 apr 2011 00:22
- Actief als: particulier
Nee ik heb geen schuifdak.
Waar zit de motorbesturing precies dan ga ik kijken of water op een andere manier zijn weg vind.
Mvg,
Ruben
Waar zit de motorbesturing precies dan ga ik kijken of water op een andere manier zijn weg vind.
Mvg,
Ruben
Renault Laguna Grand Tour 2,0l 16v IDE Privilege 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 25 aug 2008
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 12:22
Hallo,
Ook ik heb een Laguna II uit 2002, IDE en 2 liter 16V. Tijdens de vakantie in Frankrijk, was bloed heet kreeg ik ook de melding van een storing in het ESP en Brandstof inspuit systeem. Vooral op de terug weg in de file. stilstaan en het was weer raak. Motor afzetten, kaart er uit en weer starten en hopen dat we konden blijven rijden want dan was het inderdaad goed. Nu een week terug en afgelopen weekend weer dezelfde meldingen
De Dealer kon een week geleden niets vinden bij het uitlezen, waarschijnlijk omdat het systeem een reset uitvoerd op het moment je de kaart verwijderd en weer plaatst. Ook ik heb geen open dak
en daarbij was het alle keren erg warm tot heet dus daarom dacht ik dat het eerst een warmte probleem was geweest. Maar zal nu eens naar de dealer terug gaan. Neem aan dat het niet zelf te vervangen is?
Groeten Henry
Ook ik heb een Laguna II uit 2002, IDE en 2 liter 16V. Tijdens de vakantie in Frankrijk, was bloed heet kreeg ik ook de melding van een storing in het ESP en Brandstof inspuit systeem. Vooral op de terug weg in de file. stilstaan en het was weer raak. Motor afzetten, kaart er uit en weer starten en hopen dat we konden blijven rijden want dan was het inderdaad goed. Nu een week terug en afgelopen weekend weer dezelfde meldingen


Groeten Henry
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 25 aug 2008
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 12:22
Hallo,
Net gebeld met mijn dealer, had nog twee ander laguna's met een 2.0 liter motor staan met het zelfde euvel. Het onderdeel staat in backorder bij Renault omdat er problemen zijn met de huidige en er een nieuw vervangend type komt, maar daar is het dus even op wachten. (leverbaar binnen zeer korte termijn).
Groeten Henry
Net gebeld met mijn dealer, had nog twee ander laguna's met een 2.0 liter motor staan met het zelfde euvel. Het onderdeel staat in backorder bij Renault omdat er problemen zijn met de huidige en er een nieuw vervangend type komt, maar daar is het dus even op wachten. (leverbaar binnen zeer korte termijn).
Groeten Henry
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 14
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 07 feb 2009
- Laatste bezoek: 27 apr 2011 00:22
- Actief als: particulier
Hallo,
Ja mijn regelklep staat nu al 5 weken in back order. En heb ook ff rond gebeld naar andere dealers in de buurt en bij sommige dealers staan er voor 5 auto's al 2 maanden in back order. Niemand heeft er meer 1 in voorraad.
Ik hoop het echt dat ze snel leverbaar zijn en dat de nieuwe beter zijn en geen storingen meer geven.
Voor mij is het de tweede in een paar weken tijd en wil niet om de paar weken bij de dealer staan.
Mvg,
Ruben
Ja mijn regelklep staat nu al 5 weken in back order. En heb ook ff rond gebeld naar andere dealers in de buurt en bij sommige dealers staan er voor 5 auto's al 2 maanden in back order. Niemand heeft er meer 1 in voorraad.
Ik hoop het echt dat ze snel leverbaar zijn en dat de nieuwe beter zijn en geen storingen meer geven.
Voor mij is het de tweede in een paar weken tijd en wil niet om de paar weken bij de dealer staan.
Mvg,
Ruben
Renault Laguna Grand Tour 2,0l 16v IDE Privilege 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 10
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07 sep 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Beste Ruben,
Mijn Renault Laguna 2.0 IDE uit 2002 heeft exact hetzelfde probleem! Storingsmelding: "Inspuiting defect, ESP defect" op het moment dat de auto stationair draait (800 toeren). Als ik het gas licht inhoud (1200 toeren) is er niets aan de hand. Laat ik het gas los (stationair 800 toeren) springt de auto in noodloop met de storingsmelding. Ondertussen is de brandstofpomp en 2 sensoren (waaronder druksensor) vervangen en toen heb ik 2500 km kunnen rijden zonder problemen (vakantie). Nu zijn de problemen weer terug. Monteur zegt dat de motor ernstig is vervuild. Weet jij een oplossing?
Wat bedoel je met de backorder van de regelklep? (wat is die regelklep?)
Mvg
Mijn Renault Laguna 2.0 IDE uit 2002 heeft exact hetzelfde probleem! Storingsmelding: "Inspuiting defect, ESP defect" op het moment dat de auto stationair draait (800 toeren). Als ik het gas licht inhoud (1200 toeren) is er niets aan de hand. Laat ik het gas los (stationair 800 toeren) springt de auto in noodloop met de storingsmelding. Ondertussen is de brandstofpomp en 2 sensoren (waaronder druksensor) vervangen en toen heb ik 2500 km kunnen rijden zonder problemen (vakantie). Nu zijn de problemen weer terug. Monteur zegt dat de motor ernstig is vervuild. Weet jij een oplossing?
Wat bedoel je met de backorder van de regelklep? (wat is die regelklep?)
Mvg
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 14
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 07 feb 2009
- Laatste bezoek: 27 apr 2011 00:22
- Actief als: particulier
Hallo War,
Back order wilt zeggen dat iets in bestelling is en dat het direct geleverd wordt zodra het bij de leverancier binnen is.
Bij mij is het met de toeren precies hetzelfde. Nu even geen last omdat de airco aanstaat dan draai je toch net op iets hogere toeren.
De motoren van renault staan er om bekend dat vervuiling een probleem is. Dit zou wel opgelost zijn bij de nieuwe modellen.
Je hebt benzine toevoegingen die de vervuiling uit de motor zouden verwijderen. Ik heb dit na de eerste keer 2 a 3 keer bij mijn benzine toegevoegd. Maar het euvel is weer terug gekomen. Misschien dat ik het vaker had moeten doen.
Ik weet niet zo snel een oplossing, misschien wel een motor flush maar dat is meer voor het oliesysteem.
Mvg,
Ruben
Back order wilt zeggen dat iets in bestelling is en dat het direct geleverd wordt zodra het bij de leverancier binnen is.
Bij mij is het met de toeren precies hetzelfde. Nu even geen last omdat de airco aanstaat dan draai je toch net op iets hogere toeren.
De motoren van renault staan er om bekend dat vervuiling een probleem is. Dit zou wel opgelost zijn bij de nieuwe modellen.
Je hebt benzine toevoegingen die de vervuiling uit de motor zouden verwijderen. Ik heb dit na de eerste keer 2 a 3 keer bij mijn benzine toegevoegd. Maar het euvel is weer terug gekomen. Misschien dat ik het vaker had moeten doen.
Ik weet niet zo snel een oplossing, misschien wel een motor flush maar dat is meer voor het oliesysteem.
Mvg,
Ruben
Renault Laguna Grand Tour 2,0l 16v IDE Privilege 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 10
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07 sep 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hoi Ruben,
Bedankt voor je reactie.
Op dit moment heeft mijn laguna ook een behandeling van 2 flesjes forte (reinigers) gehad.
Nog geen effect. Paar keer herhalen maar.
Maar je had het over een regelklep. Wat is dat precies?
Mischien is een oplossing om het toerental op te schroeven. Heb je daar ervaring mee?
Ik zit nu op bijna 150.000 km, daarvoor eigenlijk nooit noemenswaardige problemen gehad. Reviseren is ook mogelijk maar dat gaat gelijk in de papieren lopen (> 1000 euro).
Ik begin er zo langzamerhand wel de balen van te krijgen. Niemand weet een passende oplossing...?
Mvg
WAR
Bedankt voor je reactie.
Op dit moment heeft mijn laguna ook een behandeling van 2 flesjes forte (reinigers) gehad.
Nog geen effect. Paar keer herhalen maar.
Maar je had het over een regelklep. Wat is dat precies?
Mischien is een oplossing om het toerental op te schroeven. Heb je daar ervaring mee?
Ik zit nu op bijna 150.000 km, daarvoor eigenlijk nooit noemenswaardige problemen gehad. Reviseren is ook mogelijk maar dat gaat gelijk in de papieren lopen (> 1000 euro).
Ik begin er zo langzamerhand wel de balen van te krijgen. Niemand weet een passende oplossing...?
Mvg
WAR
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 25 aug 2008
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 12:22
Hallo,
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de brandstofregelklep er voor zorgt dat er genoeg brandstofdruk op het systeem staat. Mocht dit niet goed werken komt er te weinig brandstof in de inspuiting waardoor het systeem in storing valt. Ik kan me voorstellen dat dan ook het ESP in storuing komt omdat een en ander met elkaar verband houd. Want als de ESP geactiveerd wordt zal hij het vermogen sterug nemen en gaan remmen op de wielen om de auto weer onder controle te krijgen. We moeten dus even wachten op de gemodificeerde nieuwe brandstofdrukregelaar. (of regelklep maar net hoe je het wil noemen
)Kan me voorstellen dat, en dat hoop ik dan eigenlijk, dat Renault nog met een coulance regeling komt, dit omdat dus alle 2.0 liter motoren met deze regelaar/klep het probleem vroeg of laat krijgen.
Met betrekking tot het vervuilende effect van de IDE motor heb ik ooit een gelezen dat je beter op de euro 98 of V-power (Shell) of Ultimate (BP) kunt rijden, dus de hoogwaardige schonere brandstoffen. Elke pomp heeft ze wel, al weet ik alleen maar de namen van die van Shell en BP.
Groeten Henry
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de brandstofregelklep er voor zorgt dat er genoeg brandstofdruk op het systeem staat. Mocht dit niet goed werken komt er te weinig brandstof in de inspuiting waardoor het systeem in storing valt. Ik kan me voorstellen dat dan ook het ESP in storuing komt omdat een en ander met elkaar verband houd. Want als de ESP geactiveerd wordt zal hij het vermogen sterug nemen en gaan remmen op de wielen om de auto weer onder controle te krijgen. We moeten dus even wachten op de gemodificeerde nieuwe brandstofdrukregelaar. (of regelklep maar net hoe je het wil noemen

Met betrekking tot het vervuilende effect van de IDE motor heb ik ooit een gelezen dat je beter op de euro 98 of V-power (Shell) of Ultimate (BP) kunt rijden, dus de hoogwaardige schonere brandstoffen. Elke pomp heeft ze wel, al weet ik alleen maar de namen van die van Shell en BP.
Groeten Henry
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 10
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07 sep 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hallo,
Momenteel tank ik ook V-power (ongeveer 4e tank nu). Zelfs met het reinigingsmiddel van Forte nog geen resultaat. De melding blijft zich herhalen wanneer de auto stationair draait.
Ik wil eigenlijk Renault om een coulance regeling vragen omdat dit probleem (vervuilde motor) zich bij meerdere Laguna's met IDE motoren voordoet. Alleen sta je natuurlijk niet sterk maar omdat ik opmaak uit het verhaal van Ruben dat er meer Laguna's met identieke problemen zijn hoop ik op versterking. Wie doet mee?
Ik zal eens uitzoeken wat de mogelijkheden zijn met Renault. Vervanging brandstofregelklep (gemodificeerde nieuwe brandstofdrukregelaar) wordt de inzet.
Kom er nog op terug.
Graag melding indien je mee wilt doen.
Groeten WAR
Momenteel tank ik ook V-power (ongeveer 4e tank nu). Zelfs met het reinigingsmiddel van Forte nog geen resultaat. De melding blijft zich herhalen wanneer de auto stationair draait.
Ik wil eigenlijk Renault om een coulance regeling vragen omdat dit probleem (vervuilde motor) zich bij meerdere Laguna's met IDE motoren voordoet. Alleen sta je natuurlijk niet sterk maar omdat ik opmaak uit het verhaal van Ruben dat er meer Laguna's met identieke problemen zijn hoop ik op versterking. Wie doet mee?
Ik zal eens uitzoeken wat de mogelijkheden zijn met Renault. Vervanging brandstofregelklep (gemodificeerde nieuwe brandstofdrukregelaar) wordt de inzet.
Kom er nog op terug.
Graag melding indien je mee wilt doen.
Groeten WAR
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 25 aug 2008
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 12:22
Om een coulance regeling vragen vind ik prima, maar ik denk dat ik dat eerst bespreek met mijn eigen dealer of is dat niet de weg? Ik weet verder niet of de klep/regelaar problematiek te maken heeft met de brandstof? Eerder is deze post wordt er namelijk gevraagd of er een schuifdak in zit omdat er dan water in het regelsysteem kan komen, dat zou dan ook inhouden dat er water in de brandstof komt en dat gaat niet werken in de motor
. En met betrekking tot de vervuilde motor, als het al zo erg is, dan denk ik dat alleen een revisie helpt. Ik heb mijn Laguna nu een jaar in bezit en de motor is al gereviseerd geweest geworden bij de vorige eigenaar. Er staan nu een kleine 86.000 kilometer op de teller en hij loopt en rijdt als een zonnetje, eerlijk waar. Ook als ik hem eens flink om zijn pin trap, hahaha. Wat een geweld komt er dan los, heerlijk.
Groeten Henry

Groeten Henry
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 10
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07 sep 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Nou, van alles geprobeerd bij Renault maar verder helpen homaar. Ik heb het hele verhaal uitgelegd en ze begrepen het probleem en wisten waarover het ging (!). Echt verder kom je hier dus niet zeker niet wanneer je alleen staat.
Ruben, heb je ondertussen de nieuwe brandstofdrukregelaar binnen? Heeft het effect?
Ik ga overmorgen naar een andere monteur (second opinion), kijken of hij nog iets weet.
De reiniger in de motor en benzinetank heeft overigens niet geholpen....
WAR
Ruben, heb je ondertussen de nieuwe brandstofdrukregelaar binnen? Heeft het effect?
Ik ga overmorgen naar een andere monteur (second opinion), kijken of hij nog iets weet.
De reiniger in de motor en benzinetank heeft overigens niet geholpen....
WAR
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 14
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 07 feb 2009
- Laatste bezoek: 27 apr 2011 00:22
- Actief als: particulier
Beste WAR,
De eerste keer dat ik die storing kreeg was begin februari dit jaar. Toen is de brandstofregelklep vervangen en ik heb geen last meer gehad tot eind juli. Dus ik heb welgeteld een half jaar lekker gereden. Ik heb nog steeds geen bericht gehad van mijn dealer dat het onderdeel binnen is.
Wat Beachbiker zegt is ook een dure mogelijkheid. Ik eet niet wat de kosten hier voor zijn. Maar eigenlijk ook wel bizar voor woorden dat een motor met minder dan 89000km gereviseerd moet worden. Dit zegt duidelijk wel wat over de kwaliteit van de renault motoren.
Mvg,
Ruben
De eerste keer dat ik die storing kreeg was begin februari dit jaar. Toen is de brandstofregelklep vervangen en ik heb geen last meer gehad tot eind juli. Dus ik heb welgeteld een half jaar lekker gereden. Ik heb nog steeds geen bericht gehad van mijn dealer dat het onderdeel binnen is.
Wat Beachbiker zegt is ook een dure mogelijkheid. Ik eet niet wat de kosten hier voor zijn. Maar eigenlijk ook wel bizar voor woorden dat een motor met minder dan 89000km gereviseerd moet worden. Dit zegt duidelijk wel wat over de kwaliteit van de renault motoren.
Mvg,
Ruben
Renault Laguna Grand Tour 2,0l 16v IDE Privilege 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Het zegt meer over de kwaliteit van DEZE motoren.
De IDE motoren zijn echt een ramp wat inwendige vervuiling aangaat.
Tenminste hier in NL.
Ik heb ook IDE motoren gezien waarbij nauwelijks sprake was van vervuiling maar die hadden veel meer gelopen (meer als 180.000 km) en die waren nog nooit open geweest.
Zeker als de auto veel voor kortere stukken wordt gebruikt en niet of nauwelijks op temperatuur komt.
Wanneer er vooral lange stukken mee gereden wordt, dan is het probleem een stuk minder aanwezig.
Een reiniger bij de brandstof helpt wel maar meestal niet genoeg.
Langere tijd een hoogwaardige brandstof gebruiken helpt wel, maar het beste werkt nog om gewoon lange afstanden te rijden met de auto en korte stukken van 10 kilometer en minder of veel stadsverkeer zoveel mogelijk zien te mijden.
De brandstofdruk regelaar is ook een zwak punt van deze motor maar dat heeft niks met de vervuiling te maken.
Het zou trouwens een keer tijd worden dat Renault hier een gemodificeerde versie voor ontwikkeld...
Hadden ze 10 jaar eerder moeten doen bij het bedenken van deze motor...
Antonio.
De IDE motoren zijn echt een ramp wat inwendige vervuiling aangaat.
Tenminste hier in NL.
Ik heb ook IDE motoren gezien waarbij nauwelijks sprake was van vervuiling maar die hadden veel meer gelopen (meer als 180.000 km) en die waren nog nooit open geweest.
Zeker als de auto veel voor kortere stukken wordt gebruikt en niet of nauwelijks op temperatuur komt.
Wanneer er vooral lange stukken mee gereden wordt, dan is het probleem een stuk minder aanwezig.
Een reiniger bij de brandstof helpt wel maar meestal niet genoeg.
Langere tijd een hoogwaardige brandstof gebruiken helpt wel, maar het beste werkt nog om gewoon lange afstanden te rijden met de auto en korte stukken van 10 kilometer en minder of veel stadsverkeer zoveel mogelijk zien te mijden.
De brandstofdruk regelaar is ook een zwak punt van deze motor maar dat heeft niks met de vervuiling te maken.
Het zou trouwens een keer tijd worden dat Renault hier een gemodificeerde versie voor ontwikkeld...
Hadden ze 10 jaar eerder moeten doen bij het bedenken van deze motor...
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 aug 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
Heren,
Excuses voor mijn zeer laattijdige reply.
Het elektronisch besturingssysteem zit links onder het dashboard. Onder/achter de zekeringkast.
Sinds gisteren heb ik nu ook weer een nieuwtje aan m'n wagen:
Vermogensverlies. Gevolgd door de melding "controleer injectiesysteem". (ORANJE melding)
's Avonds in de speciaalhandel om een spoel - en reinigingsmiddel gereden. Hiervoor dien je zowel de diesel toe-als terugvoer af te koppelen van de wagen en het spoelmiddel te laten aanzuigen en doorstromen tot alles verbruikt is.
Dit uitgevoerd zijnde, valt mijn motor dus stil. Mooi ontlucht, zowel op de pomp, CR-verdeler als injectoren.
Wou die ver**** bak niet starten...
Na veel moeite, ik was 'm bijna aan het afslepen, terug aan de praat gekregen...
Nu: Staat er een mooie RODE melding te branden die zegt "motor direct stilleggen, storing injectie"
Motor draait nochtans als een liertje, maar na 2 km rijden valt ie in noodprogramma...
Alles nogmaals ontlucht, Egr-klep afgekoppeld, luchtmassameter nagekeken.
Alles lijkt in orde...
Iemand ervaring?
O ja, ook nog dit. Let op de luchtaanvoerleiding van de turbo. Deze vertoont scheurtjes ter hoogte vd EGR-klep. Dus alweer nieuwe onderdelen...
RENAULT; Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd...
Iemand een idee?
Excuses voor mijn zeer laattijdige reply.
Het elektronisch besturingssysteem zit links onder het dashboard. Onder/achter de zekeringkast.
Sinds gisteren heb ik nu ook weer een nieuwtje aan m'n wagen:
Vermogensverlies. Gevolgd door de melding "controleer injectiesysteem". (ORANJE melding)
's Avonds in de speciaalhandel om een spoel - en reinigingsmiddel gereden. Hiervoor dien je zowel de diesel toe-als terugvoer af te koppelen van de wagen en het spoelmiddel te laten aanzuigen en doorstromen tot alles verbruikt is.
Dit uitgevoerd zijnde, valt mijn motor dus stil. Mooi ontlucht, zowel op de pomp, CR-verdeler als injectoren.
Wou die ver**** bak niet starten...
Na veel moeite, ik was 'm bijna aan het afslepen, terug aan de praat gekregen...
Nu: Staat er een mooie RODE melding te branden die zegt "motor direct stilleggen, storing injectie"
Motor draait nochtans als een liertje, maar na 2 km rijden valt ie in noodprogramma...
Alles nogmaals ontlucht, Egr-klep afgekoppeld, luchtmassameter nagekeken.
Alles lijkt in orde...
Iemand ervaring?
O ja, ook nog dit. Let op de luchtaanvoerleiding van de turbo. Deze vertoont scheurtjes ter hoogte vd EGR-klep. Dus alweer nieuwe onderdelen...
RENAULT; Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd...
Iemand een idee?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 25 mei 2009
- Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Dat heb je verkeerd geleerd op schoolLagunabart schreef:
RENAULT; Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd...
Iemand een idee?

het is het Renault patent: aan sleutellen komt geen end....

Maar even zonder dollen, de bovengenoemde verhalen gaan allemaal over de benzine uitvoering, diesel word dan
weer kompleet anders.
Als eerste altijd zelf of laten uitlezen, als het echt ernstig is en je rijd er mee door en de boel loopt echt in de soep
ben je verder van huis.
Vanaf wat ze daar constateren kun je verder zoeken, maar goed is het iig niet
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 14
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 07 feb 2009
- Laatste bezoek: 27 apr 2011 00:22
- Actief als: particulier
Hallo,
Weet iemand hoe zo'n brandstofdrukregelaar eruit ziet (foto) en waar deze zit? Het duurt nu al een tijdje en nog geen bericht gehad van de dealer dat er een nieuwe binnen is. Als ik weet waar het zit kan ik misschien zelf ff kijken of schoonmaken.
Mvg,
Ruben
Weet iemand hoe zo'n brandstofdrukregelaar eruit ziet (foto) en waar deze zit? Het duurt nu al een tijdje en nog geen bericht gehad van de dealer dat er een nieuwe binnen is. Als ik weet waar het zit kan ik misschien zelf ff kijken of schoonmaken.
Mvg,
Ruben
Renault Laguna Grand Tour 2,0l 16v IDE Privilege 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 10
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07 sep 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hallo,
Sinds vandaag ben ik wederom in gesprek geraakt met iemand die exact hetzelfde euvel heeft met zijn Laguna benzinemotor. Ook daarin kwam het probleem van de brandstofdrukregelaar naar voren. En dat er nog een heeeele boel mensen/monteurs wachten op dit onderdeel ter vervanging....
Ik blijf het toch jammer vinden dat we niet met velen Renault aansprakelijk gaan stellen. Laatst stond in de krant een artikel over Renault waarin het bedenkelijke kwaliteitsniveau van een aantal oudere Renault types (waaronder Laguna 2001-2002) werd toegegeven. De kwaliteitsmanager van Renault geeft het dus gewoon toe!
Helaas Ruben kan ik je niet aan foto's helpen van de brandstofdrukregelaar/klep.
Ik ga maar wel eens verder met mijn rechtsbijstandverzekering.
Dit topic is wat mij betreft nog niet ten einde...
Sinds vandaag ben ik wederom in gesprek geraakt met iemand die exact hetzelfde euvel heeft met zijn Laguna benzinemotor. Ook daarin kwam het probleem van de brandstofdrukregelaar naar voren. En dat er nog een heeeele boel mensen/monteurs wachten op dit onderdeel ter vervanging....
Ik blijf het toch jammer vinden dat we niet met velen Renault aansprakelijk gaan stellen. Laatst stond in de krant een artikel over Renault waarin het bedenkelijke kwaliteitsniveau van een aantal oudere Renault types (waaronder Laguna 2001-2002) werd toegegeven. De kwaliteitsmanager van Renault geeft het dus gewoon toe!
Helaas Ruben kan ik je niet aan foto's helpen van de brandstofdrukregelaar/klep.
Ik ga maar wel eens verder met mijn rechtsbijstandverzekering.
Dit topic is wat mij betreft nog niet ten einde...

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 25 aug 2008
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 12:22
Zo, vandaag gaat die van mij naar de dealer voor het vervangen van de brandstof druk regelaar/sensoren. Ze hebben ze deze week binnen gekregen, de nieuwe type's. Ook dacten ze niet dat Renault met een regeling zou komen, omdat ze dat meestal doen tot 5 jaar, tja en deze modellen (tenminste de mijne) is 7 jaar. Misschien iets proberen via het programma Kassa? Heb daar zo iets wel eens eerder gezien. Het gaat gewoon ook om alle IDE motoren, en zoals te lezen in eerdere posts bekennen ze de problemen met de oude brandstofdrukregelaar. Bij mij deed de storing zich soms voor, in de file, achteruit in parkeren oid, dus bij een laag toerental. Als je gewoon door reed was er niets aan de hand. Voor de rest geen problemen met de motor oid, rijdt, loopt als een zonnetje 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 14
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 07 feb 2009
- Laatste bezoek: 27 apr 2011 00:22
- Actief als: particulier
Hallo,
Ik ben eergister gebeld door de dealer ook met de mededeling dat ze hem binnen hadden. Ik kan helaas pas as. woensdag naar de dealer. Maarja in ieder geval kan ik vanaf dan weer zorgeloos rondrijden.
Mvg,
Ruben
Ik ben eergister gebeld door de dealer ook met de mededeling dat ze hem binnen hadden. Ik kan helaas pas as. woensdag naar de dealer. Maarja in ieder geval kan ik vanaf dan weer zorgeloos rondrijden.
Mvg,
Ruben
Renault Laguna Grand Tour 2,0l 16v IDE Privilege 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 10
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07 sep 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hallo Beachbiker en Ruben,
Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om het artikelnummer en artikelnaam van de nieuwe regelaar kunnen doorgeven?
Fijn dat jullie binnenkort zorgeloos kunnen rijden...
Thanx en mvg
Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om het artikelnummer en artikelnaam van de nieuwe regelaar kunnen doorgeven?
Fijn dat jullie binnenkort zorgeloos kunnen rijden...
Thanx en mvg
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 14
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 07 feb 2009
- Laatste bezoek: 27 apr 2011 00:22
- Actief als: particulier
Hallo WAR,
Ik heb even op mijn factuur gekeken en dit staat er:
77.00.113.493 Drukregelaar
Mijn totale kosten waren, dus met in-bouw: €209,33
Mvg,
Ruben
Ik heb even op mijn factuur gekeken en dit staat er:
77.00.113.493 Drukregelaar
Mijn totale kosten waren, dus met in-bouw: €209,33
Mvg,
Ruben
Renault Laguna Grand Tour 2,0l 16v IDE Privilege 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 25 aug 2008
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 12:22
Sorry,
lees het nu pas, Heb geen mail gekregen dat er een nieuw bericht was of werkt dat niet hier?
Maar goed, als je het artikel nummer nog nodig hebt zal ik vanavond kijken. Hij rijdt weer als een zonnetje, maar dat deed hij toch al.
Groeten Henry
lees het nu pas, Heb geen mail gekregen dat er een nieuw bericht was of werkt dat niet hier?
Maar goed, als je het artikel nummer nog nodig hebt zal ik vanavond kijken. Hij rijdt weer als een zonnetje, maar dat deed hij toch al.
Groeten Henry
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 10
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07 sep 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hallo Ruben en Henry,
Ruben, 77.00.113.493 Drukregelaar zeg je...
Ik heb het na laten zoeken door de monteur bij 2 Renault dealers en via het centrale magazijn van Renault waarin alle onderdelen op artikelnummer te vinden zijn. Echter een andere versie van drukregelaar met nummer 77.00.113.483 bestaat er niet. Heb je mogelijk de 8 verwisseld voor de 9?
Als er echt een artikelnummer op de factuur staat eindigend op 493 dan zou ik dat ook graag horen... Bedankt alvast
Henry, zou je inderdaad het artikelnummer en artikelnaam na kunnen kijken? Super bedankt!
Vr. groeten
Ruben, 77.00.113.493 Drukregelaar zeg je...
Ik heb het na laten zoeken door de monteur bij 2 Renault dealers en via het centrale magazijn van Renault waarin alle onderdelen op artikelnummer te vinden zijn. Echter een andere versie van drukregelaar met nummer 77.00.113.483 bestaat er niet. Heb je mogelijk de 8 verwisseld voor de 9?
Als er echt een artikelnummer op de factuur staat eindigend op 493 dan zou ik dat ook graag horen... Bedankt alvast
Henry, zou je inderdaad het artikelnummer en artikelnaam na kunnen kijken? Super bedankt!
Vr. groeten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 25 aug 2008
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 12:22
Hallo,
Ik heb even op mijn factuur gekeken en daar staat het volgende artikelnummer met benaming:
77.00.113.483 DRUKREGELAAR.
Groeten Henry
Ik heb even op mijn factuur gekeken en daar staat het volgende artikelnummer met benaming:
77.00.113.483 DRUKREGELAAR.
Groeten Henry
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 14
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 07 feb 2009
- Laatste bezoek: 27 apr 2011 00:22
- Actief als: particulier
@ WAR
Hallo,
Ja het is inderdaad een 8. Het juiste nummer is 77.00.113.483. Ik denk dat ik met mijn dikke worsten vingers de verkeerde heb ingetoetst.
Sorry voor de wat late reactie.
Mvg,
Ruben
Hallo,
Ja het is inderdaad een 8. Het juiste nummer is 77.00.113.483. Ik denk dat ik met mijn dikke worsten vingers de verkeerde heb ingetoetst.

Sorry voor de wat late reactie.
Mvg,
Ruben
Renault Laguna Grand Tour 2,0l 16v IDE Privilege 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 17 okt 2009
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
- Actief als: particulier
De IDE motoren van Renault zijn de slechtste die enault ooit heeft geproduceerd.Rossy schreef:Het zegt meer over de kwaliteit van DEZE motoren.
De IDE motoren zijn echt een ramp wat inwendige vervuiling aangaat.
Tenminste hier in NL.
Ik heb ook IDE motoren gezien waarbij nauwelijks sprake was van vervuiling maar die hadden veel meer gelopen (meer als 180.000 km) en die waren nog nooit open geweest.
Zeker als de auto veel voor kortere stukken wordt gebruikt en niet of nauwelijks op temperatuur komt.
Wanneer er vooral lange stukken mee gereden wordt, dan is het probleem een stuk minder aanwezig.
Een reiniger bij de brandstof helpt wel maar meestal niet genoeg.
Langere tijd een hoogwaardige brandstof gebruiken helpt wel, maar het beste werkt nog om gewoon lange afstanden te rijden met de auto en korte stukken van 10 kilometer en minder of veel stadsverkeer zoveel mogelijk zien te mijden.
De brandstofdruk regelaar is ook een zwak punt van deze motor maar dat heeft niks met de vervuiling te maken.
Het zou trouwens een keer tijd worden dat Renault hier een gemodificeerde versie voor ontwikkeld...
Hadden ze 10 jaar eerder moeten doen bij het bedenken van deze motor...
Antonio.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Ze zijn er ook niet voor niets vanaf gestapt.
Antonio.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 nov 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Melding over inspuiting Laguna Grand Tour
Hallo lotgenoten!
Afgelopen maandag reed ik terug van mijn werk naar huis en moest onderweg nog een boodschap halen. De hele weg (25km) geen problemen, die kwamen pas toen ik na de boodschap weer weg wilde rijden. Auto startte normaal, maar dat duurde niet lang, want al snel gingen de lampjes STOP en een rood lampje met een pompje (of iets dergelijks) branden en sloeg de motor af. Garage gebeld, weggesleept bij de winkel en daarna een hoop gedoe om alles weer logistiek rond te breien voor werk, en sportende dochter.
Ik was gisteren heel gelukkig dat ik onze auto weer op kon halen bij de garage. Ze hadden de hele boel gereset, en de inspuiting schoongemaakt. Reiniger in de tank die ik nu zo goed als leeg moet rijden. De monteur kon me echter niet vertellen of dit nu het moeilijke probleem opgelost zou hebben. Ze hebben contact gezocht met twee verschillende Renault garages (onze eigen garage is geen Renault dealer), maar die weten ook niet precies hoe ze dit probleem op moeten lossen. Maar goed, vanmorgen ging het goed, ik startte en hij reed!!! Zonder lampjes en problemen.
Helaas was mijn blijdschap van korte duur: ik reed vandaag terug van mijn werk (± 25 kilometer) naar huis en moest eerst nog even een boodschap doen. Gelukkig startte hij gewoon en kon ik wegrijden nadat ik de boodschappen had ingeladen. Helaas was mijn blijdschap maar van korte duur want ik was de parkeerplaats nog niet af of mijn motor sloeg af en de twee gevreesde lichtjes gingen weer branden in mijn dashboard.
Een tijdje geleden is er al een drukregelklep vervangen, met de hoop dat dit het probleem op zou lossen. Maar blijkbaar is dat dus (in ons geval) ook niet de oplossing.
Nu durf ik dus bijna niet meer met de auto weg uit angst dat ik straks wéér ergens stil sta en wéér de garage moet bellen om me daar weg te slepen.
Zoals ik jullie verhalen lees is het dus een "normaal" probleem van dit type auto. Is er iemand die misschien nog een goede tip heeft die ik eerst nog kan proberen voordat ik de auto weer wegbreng? De monteur kwam op mij enigszins hulpeloos over. Ik word er moedeloos van...
Met vriendelijke groeten en met smart uitkijkend naar jullie goede raad...
Laura
Afgelopen maandag reed ik terug van mijn werk naar huis en moest onderweg nog een boodschap halen. De hele weg (25km) geen problemen, die kwamen pas toen ik na de boodschap weer weg wilde rijden. Auto startte normaal, maar dat duurde niet lang, want al snel gingen de lampjes STOP en een rood lampje met een pompje (of iets dergelijks) branden en sloeg de motor af. Garage gebeld, weggesleept bij de winkel en daarna een hoop gedoe om alles weer logistiek rond te breien voor werk, en sportende dochter.
Ik was gisteren heel gelukkig dat ik onze auto weer op kon halen bij de garage. Ze hadden de hele boel gereset, en de inspuiting schoongemaakt. Reiniger in de tank die ik nu zo goed als leeg moet rijden. De monteur kon me echter niet vertellen of dit nu het moeilijke probleem opgelost zou hebben. Ze hebben contact gezocht met twee verschillende Renault garages (onze eigen garage is geen Renault dealer), maar die weten ook niet precies hoe ze dit probleem op moeten lossen. Maar goed, vanmorgen ging het goed, ik startte en hij reed!!! Zonder lampjes en problemen.
Helaas was mijn blijdschap van korte duur: ik reed vandaag terug van mijn werk (± 25 kilometer) naar huis en moest eerst nog even een boodschap doen. Gelukkig startte hij gewoon en kon ik wegrijden nadat ik de boodschappen had ingeladen. Helaas was mijn blijdschap maar van korte duur want ik was de parkeerplaats nog niet af of mijn motor sloeg af en de twee gevreesde lichtjes gingen weer branden in mijn dashboard.
Een tijdje geleden is er al een drukregelklep vervangen, met de hoop dat dit het probleem op zou lossen. Maar blijkbaar is dat dus (in ons geval) ook niet de oplossing.
Nu durf ik dus bijna niet meer met de auto weg uit angst dat ik straks wéér ergens stil sta en wéér de garage moet bellen om me daar weg te slepen.
Zoals ik jullie verhalen lees is het dus een "normaal" probleem van dit type auto. Is er iemand die misschien nog een goede tip heeft die ik eerst nog kan proberen voordat ik de auto weer wegbreng? De monteur kwam op mij enigszins hulpeloos over. Ik word er moedeloos van...
Met vriendelijke groeten en met smart uitkijkend naar jullie goede raad...
Laura
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 10
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07 sep 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
@Laura: welk type laguna betreft het? (Bouwjaar, IDE, benzine, #km's???)
@Ruben: Is de melding weggebleven? Ofwel; rijd je nu probleemloos met de nieuwe drukregelaar?
@Henry: Zelfde vraag.
Ik heb mijn monteur nog eens gesproken en hij zegt zeker te weten dat hij de (nieuwe) drukregelaar in juli heeft geplaatst (hetzelfde artikelnummer die jullie aangaven 77.00.113.483). Hij geeft ook aan dat dit artikel gewoon op voorraad ligt in het centraal Renault Magazijn (ergens aan de grens in Belgie) en er dus helemaal geen backlog nodig is...(?). Renault onderdelen worden overigens via Stam Hilversum besteld en geleverd.
Omdat ik de melding "Inspuiting en ESP defect" blijf krijgen, zal dus daarin niet de oplossing liggen ben ik bang.
Ik weet het niet meer...Iemand nog suggesties?
Mvg
@Ruben: Is de melding weggebleven? Ofwel; rijd je nu probleemloos met de nieuwe drukregelaar?
@Henry: Zelfde vraag.
Ik heb mijn monteur nog eens gesproken en hij zegt zeker te weten dat hij de (nieuwe) drukregelaar in juli heeft geplaatst (hetzelfde artikelnummer die jullie aangaven 77.00.113.483). Hij geeft ook aan dat dit artikel gewoon op voorraad ligt in het centraal Renault Magazijn (ergens aan de grens in Belgie) en er dus helemaal geen backlog nodig is...(?). Renault onderdelen worden overigens via Stam Hilversum besteld en geleverd.
Omdat ik de melding "Inspuiting en ESP defect" blijf krijgen, zal dus daarin niet de oplossing liggen ben ik bang.
Ik weet het niet meer...Iemand nog suggesties?
Mvg
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 nov 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
@ WAR: het is een Laguna Grand Tour 2.0 16V IDEs2005 en volgens mij is hij uit februari 2002.
We hebben er inmiddels zo´n 130.000 kilometer mee gereden (tweedehands gekocht, denk uit lease)
Eigenlijk altijd naar tevredenheid, tot de laatste paar maanden...
We hebben er inmiddels zo´n 130.000 kilometer mee gereden (tweedehands gekocht, denk uit lease)
Eigenlijk altijd naar tevredenheid, tot de laatste paar maanden...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 179 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcje
-
- 6 Reacties
- 1042 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 14 Reacties
- 996 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 7 Reacties
- 486 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 3 Reacties
- 538 Weergaves
-
Laatste bericht door maze00
-
- 2 Reacties
- 440 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone