DAB+ antenne

Plaats reactie

Topic author
ronny530
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

DAB+ antenne

Bericht door ronny530 »

Ik heb een after market multimedia systeem met DAB+ radio in de Megane 2 bouwjaar 2006 ingebouwd maar wil geen antenne op de voorruit plakken. Er zijn DAB+ splitters in de handel die het signaal van de al aanwezige antenne omzet in zowel FM an DAB+ signaal. Mijn vraag is, is de huidige antenne spriet geschikt voor DAB+ of moet die voor een passende DAB+ antennespriet vervangen worden. De huidige antenne is van een antenne versterker voorzien maar zo te zien de DAB+ splitter ook want die dient op 12 volt aangesloten te worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ronny530
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: DAB+ antenne

Bericht door ronny530 »

Toch maar de proef op de som genomen en een DAB+ antenne splitter met een losse FM/AM DAB+ antennespriet aangeschaft. De fabriek af ingebouwde antenneversterker geeft ook DAB+ signaal door maar de originele antenne spriet kan het signaal slecht uit de ether plukken en is dus niet geschikt. De FM/AM DAB+ antennespriet kan dat weer wel dus is het zaak om bij de splitter ook een goede antennespriet aan te schaffen. De DAB+ ontvangst is nu optimaal en vergeleken met het FM signaal van zeg maar cd geluidskwaliteit. Totale kosten om en nabij de 60 euro zonder gedoe van montage van een plak antenne die ook het nodige kost en richtingsgevoelig is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
Actief als: particulier

Re: DAB+ antenne

Bericht door gewe »

Ik heb dit vier jaar geleden gedaan, met alleen een antenne-splitter. Bij mij werkt DAB+ ontvangst vrij goed via de originele spriet, maar kan soms beter (Mégane II, 03-2007). Wat voor spriet heb je gekocht? Schroef je die gewoon in plaats van de originele op het dak?
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ronny530
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: DAB+ antenne

Bericht door ronny530 »

Ik heb deze aangeschaft https://www.bol.com/nl/nl/p/calearo-ant ... gLRZfD_BwE
Maar ongetwijfeld zullen er meer merken in de handel zijn. De antenne komt in de plaats van de aanwezige antenne met gebruik van de bijgeleverde schroefdraadadapters.
De ontvangst is zelfs tussen hoge gebouwen zeer goed te noemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht