Renault Zoe Oplaad probleem , omvormer defekt

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Friday Zoe
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2022 11:22
Actief als: particulier

Renault Zoe Oplaad probleem , omvormer defekt

Bericht door Friday Zoe »

Oplaad probleem , omvormer defekt.
2020 kocht ik mijn Zoë Zen bouwjaar 2014 voor 9000€ bij Renault zelf. Na dat ze laatste week niet meer wilde opladen en "check electrical system en batterij lampje" liet zien naar de dealer gegaan. Diagnose, die samen met vervangend vervoer dan al 450€ kost, omvormer moet vervangen worden. Laad enkel nog op phase 1 dus thuis kabel. Kosten reparatie 8450€. Ben erg geschrokken, snel en thuislaadkabel besteld en heb haar weer meegenomen. De reparatie mag ook bij een ander garage. Heeft iemand dit gedaan in Amsterdam en omgeving en kan zijn ervaring en kosten delen? Trouwens lad ze bij publieke laadpalen nu gewoon weer op zonder storing. Ik zie ook gebruikte omvormers zijn te koop, heft iemand dat gedaan?
Als consument ben ik in Renault well teleurgesteld. Alle problemen vallen nooit onder de battery lease. Mijn range is hooguit nog 120 km in de zomer, 70 km in de winter, maar als ik dat aangeeft wordt ik steeds verteld dat de batterij nog 99.1% is en range dus niet hun problem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe Oplaad probleem , omvormer defekt

Bericht door zoe2goe »

Als opladen alleen op één fase werkt is het L1-L3 relais in de filter module vastgelast. Dat is dus NIET de omvormer. Als dat klopt gaat het pijnlijk om een onderdeel van een paar euro.

Voor dat bedrag is het feitelijk een total-loss. Ik zou voor een second opinion gaan bij een goed bekend staande ZE garage. Ook kun je nog even advies vragen bij Renault Customer Service. Ik denk dat je hier in het forum genoeg terugkoppeling kunt krijgen als je aangeeft waar je ongeveer woont. Ik weet niet de prijs van de filter unit maar het lijkt me sterkt als die inclusief vervanging meer dan 2K kost.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Friday Zoe
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2022 11:22
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe Oplaad probleem , omvormer defekt

Bericht door Friday Zoe »

Dank, Jeroen voor je inzicht. Ik heb de reparatie opbouw details gefraagd bij de dealer. In feite heb ik Aleen hun word wat stuk is en het kost , geen diagnose of opbouw van reparatie kosten. Lijkt mij wel dat dit inbegrepen is in de 410€ diagnose. Hiermee ga ik toestsen bij een garage in Amsterdam. Dank ook voor de tip Renault direct te benaderen. Ik ging er van uit dat de dealer " Renault" is. Naïef van mij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffonz
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 dec 2018 16:48
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe Oplaad probleem , omvormer defekt

Bericht door ffonz »

Mijn Zoe uit 2017 had vorig jaar een soort gelijk probleem. Kosten bij mij waren geen €8450, maar €1600. Ik ben ermee naar Stam Amersfoort gegaan en alles was onder garantie vervangen (terwijl hij al 4 jaar oud was). Wel even de rekening goed nakijken, want er waren een paar dingen met een 'vork' op de rekening geschreven die niet onder de garantie vielen.
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffonz
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 dec 2018 16:48
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe Oplaad probleem , omvormer defekt

Bericht door ffonz »

Er is nog hoop voor je Zoe. Hier een filmpje van een zoe die zowel niet meer op 3- als op 1-fase wil laden. Bij de dealer vervangen ze de halve auto ("motor, inverter & charger") wat duizenden ponden kan kosten terwijl ze hier 1 onderdeel vervangen voor 500 pond.

Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Friday Zoe
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2022 11:22
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe Oplaad probleem , omvormer defekt

Bericht door Friday Zoe »

Oh dank ffonz.ga zo kijken. Ik heb bij Renault NL geklaagd en gevraagd waar ik voor en 2 Nd opinion terecht kan. Tot heden hebben ze enkel gemaild dat de klacht niet per email opgelost kan worden en dat ze bellen. Ondertussen laad ze wel dagelijks op aan de publieke laadpalen, maar niet als het boven de 28 Graden is. Ik heb dus een beetje tijd voor een besluit. Raar vind ik dat de dealer ondanks email verzoek de diagnose, de opbouw reparatie kosten en inruil waarde een week later nog steeds niet beantwoord heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Louwerenszio2013
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2022 09:15
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe Oplaad probleem , omvormer defekt

Bericht door Louwerenszio2013 »

Ffonz

Dit heb ik ook aangegeven bij renault kunnen ze niet zeggen ze

Nu word mijn zoe gemaakt door de lokale monteur die zijn nu sinds 2 jaar ook bezig met ev autos en die kunnen ook die losse onderdelen niet krijgen alleen compleet

Koop je 2e hands een bcb die koop je altijd compleet
Die losse onderdelen die zijn niet te krijgen mischien over een jaar of 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht