Recent Distributie, Multiriem, Kleppendekselpakking laten vervangen. ( Zwart werk zeg maar, terugrijden is niet even een optie.)
In de afgelopen weken na montage 120 km naar huis gereden, twee maal naar de supermarkt 5 km.
Bij de tweede rit kreeg ik bij het starten een hoop toeren, motor afgezet. Weer aan gedaan en de motor sloeg aan voor 1 seconde en verder niks.
In mijn afwezigheid kwam er van All Secur ==> Bergnet een takel met een medewerker waarvan ik het idee kreeg dat deze niet meer doet dan accu doorstarten of afslepen.
Geeft aan de auto niet uit te kunnen lezen omdat er geen storing is.
De auto startte bij hem hetzelfde met hoge toeren, uit gezet en daarna weer gestart en liep prima.
Moest een rondje gaan rijden en prima.
Ik gaf aan dat met mijn chinese dongle hij foutcodes aangeeft. zie screen hieronder.
Medewerker geeft aan dat ik hem maar naar een garage moet rijden. En dat hij gewoon prima doet.
Nu had ik eerlijk gezegd zoals bij de ANWEB een busje ofzo verwacht met een monteur die hem werkelijk uitleest en bij kleine gebreken even ernaar kijkt. Frappant IMO
Nog een kort ritje later sta ik voor de deur en ik start hem en hetzelfde verhaal met hoge toeren etc. Uitgezet en weer gestart. Motormanagement knippert en nog een lampje met een golf(multifunctioneel storingslampje) erin.
Uitlezen geeft aardig wat foutcodes waaronder misfires.
Zie screens hieronder:
Nu lijkt het mij dat het te maken heeft met iets bij de gasklep/zuurstofsensor of stekkertjes. Het is allemaal immers (gedeeltelijk) los geweest bij het vervangen van de kleppendekselpakking. IK sluit niet uit dat het los is van bovenstaande vervanging van onderdelen, echter heeft de auto motorisch nog nooit problemen gehad.
Nu ben ik zelf geen monteur, ik ben overigens niet vies van even het luchtfilterhuis verwijderen, wat stekkers controleren en eventueel bespuiten met contactcleaner ofzo.
Het gasklephuis is tevens ook met wat remmenreiniger en een doekje gereinigd voor zover ik zag.
Nu zijn het aardig wat foutcodes en vraag ik mij af of ik met jullie hulp het een en ander zelf kan bekijken of dat ik dat ding door bergnet maar meteen naar een garage moet laten slepen.
Ik zelf weet niet waar de zuurstofsensor/kabels of dergelijke zitten.
Gasklephuis en de stekker onderop weet ik wel te vinden, echter met het luchtfilterhuis erop is het voor mij latig om te zien hoe die stekker los gaat en weer vast. Op gevoel lijkt hij iig prima vast te zitten.
Ik hoor graag van jullie.

Mijn ervaringsniveau = tweetakt scooter volledig in en uit elkaar zonder enig probleem. Beperkt dus.