Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zoals beschreven in de (o.a.) 30 pagina's op het gelinkte Franse forum is de lader van de Zoe echt anders, dit was nog in het begin toen Davide er mee bezig was:
It seems that some Zoes escape a lot of current (about 20mA) toward earth. I already said that the Chamaleon charger is a bad beast, this confirms my thinking. In 25 year of experience, I never found any electronic device with such a big value of residual current.
EVR01 has an internal differential current protection setted at 22mA, may be this is too low on some Zoe. Only on some, because 90% of users don't have this problem.
If somebody else has this problem, please don't panic and contact me, I'll explain him how to disable the internal differential protection: it's a 5 minutes work, you need only a screwdriver.
This is a temporary solution to allow you to use the EVR01 immediately, anyway you are safe because you should have the 30mA protection in your home.
I'm investigating about the problem (but there are no Zoes in Italy yet), as soon I'll have a stable and tested solution (maybe only rising the protection limit over 30mA, but I want to be sure this solves the problem) I'll contact you.
De huidige versie heeft het standaard al goed staan, maar ze hebben flink moeten testen voordat het goed werkte zoals je op het forum daar kan lezen. Andere test details van een half jaar geleden zijn allemaal daar terug te vinden.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Ik heb gisteren een flink deel van de links gelezen.
Nog bedankt voor de info.
Er is al flink veel over geschreven en gepuzzeld.
Kennelijk gaat het dus niet alleen om de Amp (anders zou de Elpa niet op 8,10 en 13A op 1 fase werken) maar toch ook iets van een waarde van een aardlekbeveiliging in het laadkastje.
Ik kreeg van mijn schoonzoon een mobile thuislader met stekker voor onderweg bij noodgevallen.
Hierop staat:
Please do not disconnect while chargingbox is charging.
Wat wordt hiermee bedoeld, mag ik het laden niet onderbreken als ik 80 % voldoende vind voor de volgende rit?
Als ik de stekker uit het stopcontact trek laad hij niet meer, mag ik dan wel "disconnecten" ?
Heb het trouwens wel gedaan bij 90 %, geen problemen ontdekt.
Iemand die hier zijn of haar licht op kan laten schijnen?
IMG_0893.JPG
Groet, Ron.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________
Doe mij ook zo’n schoonzoon
Ik denk dat ze bang zijn voor vonkentrekkerij als je de stekker lostrekt tijdens het laden.
Je krijgt dan zoals dat vaak genoemd wordt een “lasboog”
Het apparaat mag er niet van stuk gaan want de elektra toevoer valt soms om meer redenen uit (zekering oid)
Als je de stekker aan de auto ontkoppelt heb je daar 1st een knopje voor in de auto /ab nodig, dan stop het laden ook, en komt de stekker vrij. Dus ja, je kan stoppen op 60% maar liever niet de schuko stekker.
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.
Nou, hij had er een besteld voor de vakantie, maar een paar weken later kwam er nog een.
Ik zal het eens proberen of het "vrijgeefknopje" ook het laden stopt.
Normaal geeft de auto een seintje aan de lader dat hij moet stoppen als de accu vol is.
Maar daar wil je niet altijd op wachten.
Met dank en groet,
Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________
Om vonken/vlambogen te voorkomen is het de bedoeling dat de auto eerst stopt met laden. Daarna kan je de stekkers loskoppelen.
Sommige laadboxen hebben een knopje om het laden te stoppen. Door daar op te drukken wordt aan de auto doorgegeven dat ie moet stoppen met laden. Daarna zal het relais in de box de spanning verbreken.
Vaak kan je ook de auto opdracht geven om het laden te stoppen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut