renault 19 aangeschaft
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
renault 19 aangeschaft
hoi
ik ben nieuw hierzo.
Heb vandaag een renault 19 RL 1.4 5 deurs gekocht uit bj "96
Voor mij mijn allereerste autotje en maak me toch wat zorgen...
Hij is gekeurd tot eerste week oktober volgend jaar. Vorige week ofzo al gekeurd, vandaag bij het bezichtigen
zei de garage eigenaar wel dat de schokbrekers vervangen moeten worden (dat doet hij nog zit bij prijs in) vond het wel maf dat hij dan wel goedgekeurd is. Maar goed, zelf keuren enz...
Heb gevraagd naar wanneer de distributieriem vervangen is. Hij heeft 169.000 gelopen en hij zei dat die daarom al vervangen is. Maar hij heeft geen km stand ofzo genoemd waarbij die vervangen is. Er lag wel een boekje achterin maar stonden geen data enz in volgens mij. Heb alleen vluchtig gekeken.
Het is verder een heel nette auto. Totaal geen krassen , deuken niks. En interieur ziet er ook smetteloos uit eigelijk. Alleen in de 2 riemen achterin een paar vlekjes.
Waar moet ik nu verder opletten ? En vooral, hoe kan ik dingen simpel checken. Heb iemand meegenomen die wel het een en ander bekeken heeft en de proefrit heeft gereden.
betaal 1100 trouwens aan de garage voor deze auto. Is een bovag garage, maar heeft eigenlijk nooit auto's van deze leeftijd en prijsklasse. Vind het verder wel een toffe auto. Op de schokbrekers achter na ook geen rare geluiden, schakelt soepel , start zonder problemen etc etc..
gr Merel
ik ben nieuw hierzo.
Heb vandaag een renault 19 RL 1.4 5 deurs gekocht uit bj "96
Voor mij mijn allereerste autotje en maak me toch wat zorgen...
Hij is gekeurd tot eerste week oktober volgend jaar. Vorige week ofzo al gekeurd, vandaag bij het bezichtigen
zei de garage eigenaar wel dat de schokbrekers vervangen moeten worden (dat doet hij nog zit bij prijs in) vond het wel maf dat hij dan wel goedgekeurd is. Maar goed, zelf keuren enz...
Heb gevraagd naar wanneer de distributieriem vervangen is. Hij heeft 169.000 gelopen en hij zei dat die daarom al vervangen is. Maar hij heeft geen km stand ofzo genoemd waarbij die vervangen is. Er lag wel een boekje achterin maar stonden geen data enz in volgens mij. Heb alleen vluchtig gekeken.
Het is verder een heel nette auto. Totaal geen krassen , deuken niks. En interieur ziet er ook smetteloos uit eigelijk. Alleen in de 2 riemen achterin een paar vlekjes.
Waar moet ik nu verder opletten ? En vooral, hoe kan ik dingen simpel checken. Heb iemand meegenomen die wel het een en ander bekeken heeft en de proefrit heeft gereden.
betaal 1100 trouwens aan de garage voor deze auto. Is een bovag garage, maar heeft eigenlijk nooit auto's van deze leeftijd en prijsklasse. Vind het verder wel een toffe auto. Op de schokbrekers achter na ook geen rare geluiden, schakelt soepel , start zonder problemen etc etc..
gr Merel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Actief als: particulier
de 1.4 is een zeer betrouwbare motor die heerlijk loopt
kijk op de kap van de distibutieriem of er een sticker zit met km stand
let op roestvorming op de wielkastrandenden voor en vooral achter
roest op de dorpels en onder de achterlichten
verder heeft de 19 niet veel zwakke punten
kijk op de kap van de distibutieriem of er een sticker zit met km stand
let op roestvorming op de wielkastrandenden voor en vooral achter
roest op de dorpels en onder de achterlichten
verder heeft de 19 niet veel zwakke punten
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3
Hide post links |
-
hoi
tnx...al weet ik totaal niet hoe die distributie kap gedoe eruit moet zien haha.
Zal morgen wel ff aan garage vragen of hij kan kijken. Want lijkt me wel belangrijk om te weten wanneer die vervangen moet.
Hij is helemaal roestvrij voor wat we gezien hebben. Heeft volgens mij wel een tectyl (weet niet of ik het goed schrijf) behandeling gehad.
Moet eerlijkheids halve zeggen, ben 35, heb mijn rijbewijs nog niet eens , 2 keer gezakt maar ga ervanuit dat ik volgende keer zal slagen (zegt instructeur ook heb vooral domme pech gehad tijdens examen) ik zag het al totaal niet meer zitten om nog een keer voor examen te gaan maar instructeur zegt, gewoon doen want je kan het, je rijdt met de lessen toch ook zonder problemen...
Maar ja, dit was naar mijn mening toch wel een erg leuke auto om mee te beginnen. Had eerst een peugeot 306 in mijn hoofd zitten, meer dan dubbel zo duur, uit 98 dat wel en 10000 minder op de teller. Maar ja, die had geen trekhaak en die wil ik er beslist op hebben ivm fiets meenemen.
Dit is een donkergroene/metallic kleurige 5 deurs auto, met open dakje gedoe en trekhaak dus. Verder heb ik er echt geen verstand van. Het rijdt....
tnx...al weet ik totaal niet hoe die distributie kap gedoe eruit moet zien haha.
Zal morgen wel ff aan garage vragen of hij kan kijken. Want lijkt me wel belangrijk om te weten wanneer die vervangen moet.
Hij is helemaal roestvrij voor wat we gezien hebben. Heeft volgens mij wel een tectyl (weet niet of ik het goed schrijf) behandeling gehad.
Moet eerlijkheids halve zeggen, ben 35, heb mijn rijbewijs nog niet eens , 2 keer gezakt maar ga ervanuit dat ik volgende keer zal slagen (zegt instructeur ook heb vooral domme pech gehad tijdens examen) ik zag het al totaal niet meer zitten om nog een keer voor examen te gaan maar instructeur zegt, gewoon doen want je kan het, je rijdt met de lessen toch ook zonder problemen...
Maar ja, dit was naar mijn mening toch wel een erg leuke auto om mee te beginnen. Had eerst een peugeot 306 in mijn hoofd zitten, meer dan dubbel zo duur, uit 98 dat wel en 10000 minder op de teller. Maar ja, die had geen trekhaak en die wil ik er beslist op hebben ivm fiets meenemen.
Dit is een donkergroene/metallic kleurige 5 deurs auto, met open dakje gedoe en trekhaak dus. Verder heb ik er echt geen verstand van. Het rijdt....
Hide post links |
-
- lid
als start auto een heerlijke auto
en ook heerlijk geprijst
en ook heerlijk geprijst
Hide post links |
-
- lid
gefeliciteerd en veel plezier met je aanwinst
wij hebben de laatste 8 jaar al een renault 19
waarvan 2x een 1400 en dan sinds 2 jaar een 16v cabrio
als wij veel problemen met de 19 gehad zouden hebben kochten we niet steeds weer een 19
wij hebben de laatste 8 jaar al een renault 19
waarvan 2x een 1400 en dan sinds 2 jaar een 16v cabrio
als wij veel problemen met de 19 gehad zouden hebben kochten we niet steeds weer een 19
Hide post links |
-
Tnx,
de schokdempers zijn vervangen, dus geklepper is weg... het enige wat hij volgens mij vergeten is, als je aan de bestuurders kant het portier opent gaat het lampje niet branden. Hadden we gisteren al ontdekt en gezegd, maar denk dat ze het vergeten zijn.
Bij de passagiers deur doet hij het wel en ook als je hem gewoon omklikt.
Lastig om contactslot te vinden als je in het donker zit haha.
Wat me wel opviel, wat een aparte sleutels zitten er bij ! Met een gaatje voorin en volgens mij stuk kleiner dan de meeste sleutels.
de schokdempers zijn vervangen, dus geklepper is weg... het enige wat hij volgens mij vergeten is, als je aan de bestuurders kant het portier opent gaat het lampje niet branden. Hadden we gisteren al ontdekt en gezegd, maar denk dat ze het vergeten zijn.
Bij de passagiers deur doet hij het wel en ook als je hem gewoon omklikt.
Lastig om contactslot te vinden als je in het donker zit haha.
Wat me wel opviel, wat een aparte sleutels zitten er bij ! Met een gaatje voorin en volgens mij stuk kleiner dan de meeste sleutels.
Hide post links |
-
- lid
volgens mij zit er in de deur opening aan de scharnierkant een schakelaar mischien staat die vast
die regelt je binnenverlichting
als die vies is blijft hij ingedrukt staan en gaat de verlichting niet aan
het knopje moet naar buiten komen bij het openen van de deur
die regelt je binnenverlichting
als die vies is blijft hij ingedrukt staan en gaat de verlichting niet aan
het knopje moet naar buiten komen bij het openen van de deur
Hide post links |
-
tnx again.
zal morgen ff kijken bij daglicht en ook paar leuke fotos maken (als hij gepoetst is haha)
greetz
zal morgen ff kijken bij daglicht en ook paar leuke fotos maken (als hij gepoetst is haha)
greetz
Hide post links |
-
hoi
helaas, het dingetje komt gewoon naar buiten. Gaat hij volgende week ofzo toch nog ff terug om te repareren.
wat voor olie kan ik het beste kopen en wat moet ik nog meer aanschaffen eigenlijks wat altijd in de auto moet liggen.
gevarendriehoek enz weet ik. Maar nog tips ?
helaas, het dingetje komt gewoon naar buiten. Gaat hij volgende week ofzo toch nog ff terug om te repareren.
wat voor olie kan ik het beste kopen en wat moet ik nog meer aanschaffen eigenlijks wat altijd in de auto moet liggen.
gevarendriehoek enz weet ik. Maar nog tips ?
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
Gefeliciteerd met je aankoop.
Ik heb zojuist eenzelfde aankoop gedaan. Alleen die van mij heeft dan 196.000 gelopen. Roest is toch wel een probleem op de 19 lees ik overal, dus let daar goed op.
Succes en veel plezier ermee.
Ik heb zojuist eenzelfde aankoop gedaan. Alleen die van mij heeft dan 196.000 gelopen. Roest is toch wel een probleem op de 19 lees ik overal, dus let daar goed op.
Succes en veel plezier ermee.
Hide post links |
-
hoi
ook een 1.4 gekocht ???
Roest kunnen we amper vinden, dat is echt tof. Daarom hield deze garage hem ook gewoon in de verkoop. Normaal doen ze deze oudere modellen gelijk door naar handelaren.
Onderkant ook helemaal gaaf en wielkassen enz ook.
greetz
ook een 1.4 gekocht ???
Roest kunnen we amper vinden, dat is echt tof. Daarom hield deze garage hem ook gewoon in de verkoop. Normaal doen ze deze oudere modellen gelijk door naar handelaren.
Onderkant ook helemaal gaaf en wielkassen enz ook.
greetz
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
Mijn 19 heb ik overgenomen van een particulier. Deze had net de studie afgerond.
zoals je wellicht in mijn topic had gezien, heeft die van mij last van roest.
iig heel veel plezier met je auto.
zoals je wellicht in mijn topic had gezien, heeft die van mij last van roest.
iig heel veel plezier met je auto.
Hide post links |
-
- lid
olie 10w40
een oude doek is ook handig om even je handen af te kunnen vegen als je bv een lekke band heb gehad
controleer of de bout in de kofferbak waar de kooi van het reservewiel aanhangt soepel los te draaien is
is erg lastig als je ergens langs de weg staat dat je je reservewiel niet kunt pakken
controleer ook afentoe of je reservewiel nog op spanning is
onze 19 is van '93 en heeft maar 1 roestplekje onder de achterlichten
die haal ik deze winter weg
een oude doek is ook handig om even je handen af te kunnen vegen als je bv een lekke band heb gehad
controleer of de bout in de kofferbak waar de kooi van het reservewiel aanhangt soepel los te draaien is
is erg lastig als je ergens langs de weg staat dat je je reservewiel niet kunt pakken
controleer ook afentoe of je reservewiel nog op spanning is
onze 19 is van '93 en heeft maar 1 roestplekje onder de achterlichten
die haal ik deze winter weg
Hide post links |
-

dus maandag mijn rijbewijs aanvragen (spoedje) en vanaf dinsdag karren maar ! mijn renault ontdekken...
Zal wel vreemd zijn voor het eerst zelf op pad.
Maar genoeg oefenen en volgend weekend eerste echte rit , 100 km verderop een gezellig weekend tegemoed. Gelijk de dodenweg van drenthe op archh dus zal goed oppassen. En heb al tomtom aangeschaft als examen cadeautje voor mezelf..
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut