BCB dtc’s na wissen - dit is niet goed lijkt me

Plaats reactie

Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

BCB dtc’s na wissen - dit is niet goed lijkt me

Bericht door theritz »

Voor ik bezorgd naar de dealer ga, wat me verstandig lijkt, even checken wat de kenners er hier van denken. Zie bijlagen. Verse meldingen na net de dtc’s te hebben geschoond. Ik ervaar soms fouten tijdens het laden. Divers van allooi. Meestal is een of twee keer opnieuw proberen genoeg om alsnog te laden. Maar toch voelt het niet goed.
Ik heb nog garantie gelukkig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: BCB dtc’s na wissen - dit is niet goed lijkt me

Bericht door theritz »

Dit verhaal kreeg een staartje. Na af en toe een probleem met laden te hebben kreeg ik half november de melding 'accu laden niet mogelijk' te zien. Die ging niet meer weg. Dus naar de garage gegaan en inmiddels is het filter + omvormer vervangen door de dealer. Ik meldde de DTCs hierboven nog binnen de garantieperiode bij de dealer en de reparatie is afgehandeld binnen garantie wat heel keurig is.

Na maanden heb ik de auto vorige week terug gekregen (dat wachten duurde lang door onderdelen levertijden). Maar helaas kreeg ik ik de derde keer laden toch weer "accu laden niet mogelijk" te zien ( :shock: ) en daarna bij 3 palen ook nog 'controleer laadpaal'. Dat baarde mij natuurlijk enorme zorgen en met de ODB2 dongle zie ik nog steeds soortgelijke DTC meldingen. Dus moest ik helaas weer naar de dealer bellen, iets wat ik écht niet leuk vind om te doen. Alleen is de wagen niet oud, nog best prijzig en ik vind de Zoe echt een fantastische wagen. Dus ik hoop dat het gewoon verder bekeken gaat worden, daar ga ik wel vanuit gezien de service tot nog toe.

Ik ben wel blij dat ik destijds zo'n ODB2 dongle kocht. De meldingen die ik uitlees worden wel steeds in twijfel getrokken merk ik maar zo'n ding leest simpelweg de DTCs uit (ik kreeg zelfs naar mijn hoofd dat zo'n dongle problemen op de BCB kan veroorzaken wat totale onzin is). Zo'n EV is nou eenmaal een halve computer en daar heb ik gelukkig wel meer ervaring mee. Een diagnostic check die foutmeldingen geeft moet je dus niet negeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: BCB dtc’s na wissen - dit is niet goed lijkt me

Bericht door zoe2goe »

Stil draadje maar fijn dat je de voortgang meldt en tof dat je CanZE gebruikt. Inhoudelijk kan ik er niet zo veel van zeggen. Een deel lijkt door een wat lage 12 volt boordspanning te komen, en dat wordt het een echte puinhoop. Is de 12 volt accu nog top top in orde?
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: BCB dtc’s na wissen - dit is niet goed lijkt me

Bericht door theritz »

Nah ja, de auto heeft 3 maanden stil gestaan dus misschien daardoor nu een slechte accu? De garage heeft het niet als probleem bedien in ieder geval.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: BCB dtc’s na wissen - dit is niet goed lijkt me

Bericht door zoe2goe »

Gemakkelijk te testen en ja na langdurige stilstand wil ze wel eens mopperen over de 12v accu.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: BCB dtc’s na wissen - dit is niet goed lijkt me

Bericht door theritz »

Ik heb alles gemeld bij de garage en wacht even af wat ze doen. Als het de 12V is komt dat vanzelf aan het licht lijkt mij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht