Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door BVice »

Wel benieuwd of andere bezitters ook tegen deze punten aanlopen. Of een algemene lijst met punten die hopelijk middels updates verbeterd worden:

- veelvuldig de melding 'parkeersensoren controleren'. Vaak na een remactie op de snelweg, maar soms ook willekeurig tijdens het rijden
- geluid van de richtingaanwijzer is wel eens helemaal afwezig geweest (zonder dat ik het volume had aangepast, die stond gewoon op 'middel'). Even uit en weer aan hielp niet, maar na een volledige uitschakeling (dus op slot en dan wachten tot alles uit is) werkte het weer
- de verkeersbordenherkenning matcht niet altijd met de bevestigde snelheid via de knop op het stuur (dus los van dat de snelheid die de auto herkent niet klopt, wat wel vaker gebeurt maar niet echt een bug is maar meer een vergissing omdat het nog geen 19:00 is ofzo). Dus de auto herkent 100, je ziet 100 op je scherm, en als je die dan wil overnemen op je ACC met de knop op het stuur (rondje/vierkantje) maakt hij er toch 120 of 130 van. Dit is wel vreemd.
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door BVice »

gelukkig is het rustig hier, dan valt het vast mee :)

- donkere kaart modus van Google maps wordt niet altijd geactiveerd als het donker is, en je kunt deze helaas niet handmatig aanzetten. Dus je moet 'hopen' dat hij het doet, anders zit je 's nachts tegen een witte kaart aan te kijken, wat best fel is op zo'n groot scherm. Auto even herstarten helpt niet omdat de auto niet helemaal uit gaat als je hem stopt. Het scherm blijft aan. Dus je moet de auto echt uit zetten, uitstappen, weg lopen met de sleutel en na een tijdje weer terugkomen. Misschien helpt een reset van het scherm, niet geprobeerd nog
- Multi-sense knop liep vast, reageerde niet meer. na een minuut ging hij alsnog alle commandos aflopen, dus wisselt hij ineens een paar keer van rijmodus
- app/servers zijn niet heel stabiel. In het begin kreeg je bij de start en einde van elke laadsessie een pushmelding op je telefoon, die krijg ik niet meer. Ook is er regelmatig geen verbinding met de auto.

verder nog steeds tevreden, dit zie ik als kinderziektes die erbij horen als je een van de eersten bent die een nieuw model rijdt
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JulesM
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 sep 2022 06:51
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door JulesM »

Afgelopen 2 maanden probleemloos, maar gisteren ineens geen volume regeling mogelijk, geen media selectie, en google assistent werkte niet meer. Na verloop van tijd blijft volume ineens oplopen, diverse keren, auto aan de kant en opnieuw opgestart. Scheelde wel in volume regeling en media selectie, maar niet voor de google assistent. Als je deze oproept met knop op stuur pakt ze tekst van de radio over ondanks dat deze dan volledig gedempt is, en uitzetten radio helpt. Echter, geen spraakherkenning meer, lijkt niet meer gekoppeld aan microfoon. Misschien toch een bug in de laatste update! Ondanks veel plezier met auto is dit irritant

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Surfroy01 »

Aandachtspunt:
- Regeneratie niveau moet elke keer weer naar mijn gewenste positie zetten. Zou fijn zijn als deze de laatst gekozen vast houdt.
- Adaptive cruise control idem dito moet je ook steeds naar gewenste positie zetten. Ook prettig als dit onthouden wordt.
- Weet niet of het exemplarisch is maar zicht door achteruitkijkspiegel, lijkt net of er een slecht plakfolie op de achterruit zit.

Bugs
- Af en toe krijg ik ineens melding lane departure in oranje box op dashboard terwijl er niets aan de hand is.
- Automatische deuropening werkt niet altijd.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Pepone »

Is er al iemand bij een dealer geweest met deze punten?
En wat zegt deze dan?

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Surfroy01 »

Dealer belde vandaag, hoe de eerste week was verlopen, maar ik kreeg niet het idee dat hij iets actiefs gaat doen met deze info.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Surfroy01 »

Wat mij ook opvalt, regeneratie op hoogste stand, als je dan tot vlakbij bv stoplicht vanaf 10km/u de laatste meters tot stilstand remt met rempedaal tot stil stand, schommelt de auto een beetje naar voren en achteren. Niet hinderlijk maar als je een autorij ziek gevoelige passagier aan boord heb kan ik mij indenken dat die het niet prettig vind.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door BVice »

Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert op het voorgaande bericht, kunt u hieronder, bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of de knop "Plaats reactie" gebruiken.
Moderator
heb je al een andere rijmodus geprobeerd? Ik vind hem in 'comfort' sowieso wel wat schommelig
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Surfroy01 »

Nee niet met stoppen :lol: ik zal er eens op letten. Maar vind de comfort stand wel prettig, anders perso aanpassen.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door BVice »

ik reed ook alles in comfort maar ben de laatste tijd wat verschillende standjes :lol: aan het proberen
Ook omdat ik het jammer vindt dat bij de automatische LED strip kleuren de kleur blauw overdag niet voorbij komt :mrgreen: dus heb de Perso zo geconfigureerd dat motor, gedrag, stuur en climate op 'normaal' staat.

Ik vraag me overigens wel af wat er precies wordt aangepast naast de gasrespons en stuur-effort. De auto heeft bij mijn weten geen actieve schokdempers oid?

Anyways, on-topic:

in de voor-klimatisering ('thermisch comfort') kun je instellen dat de auto op een bepaalde temperatuur is op een bepaalde tijd, en je kunt hiermee ook aangeven of je de stoel- en stuurverwarming mee ingeschakeld wil hebben. Ik heb het idee dat in ieder geval de stoelverwarming niet werkt bij de voorprogrammering. De stoel is op de ingestelde tijd nog gewoon koud
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Surfroy01 »

Gisteren had ik 3 volwassen passagiers mee, waardoor er op de achterbank >200kg bij kwam. En dat merkte ik aan de vering. Die kon daar niet goed mee overweg. Zeker niet op de snelweg, elke hobbel in de weg had de achterkant gewoon te weinig vering voor, deze sloeg tot aan de aanslagen in en uit merkte ik. Ook snelweg op ging met een 270graden bocht naar rechts en ik moest van het gas af omdat ik anders in problemen kwam. Een klein beetje valt mij dit wel tegen. Ok ik kom uit een Golf 7 GTI performance die bekend staat om zijn zeer goede wegligging, maar ik vind dit van de Megane ondermaats. Gelukkig rijd ik zelden tot nooit met zoveel extra gewicht in de auto en heb ik er geen last van maar toch.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JulesM
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 sep 2022 06:51
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door JulesM »

JulesM schreef: 22 sep 2022 06:58 Afgelopen 2 maanden probleemloos, maar gisteren ineens geen volume regeling mogelijk, geen media selectie, en google assistent werkte niet meer. Na verloop van tijd blijft volume ineens oplopen, diverse keren, auto aan de kant en opnieuw opgestart. Scheelde wel in volume regeling en media selectie, maar niet voor de google assistent. Als je deze oproept met knop op stuur pakt ze tekst van de radio over ondanks dat deze dan volledig gedempt is, en uitzetten radio helpt. Echter, geen spraakherkenning meer, lijkt niet meer gekoppeld aan microfoon. Misschien toch een bug in de laatste update! Ondanks veel plezier met auto is dit irritant
Twee dagen hierna weer totaal probleemloos nadien, dus toch update issue lijkt me. Ik vind het verder een heerlijke auto. Schommelen bij het tot stilstand komen herken ik niet. Wel inschakkeling van cruise control, dat de auto dan net even met een schok versneld om dan toch de ingestelde snelheid te gaan rijden. Maar overal een heerlijke auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Surfroy01 »

Ja dat van de cruise control herken ik ook.

Toegevoegd in 1 minuut 2 secondes:
En ook ik vind het een heerlijke rijdende auto.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door BVice »

Dat van die cruise control is afhankelijk in welke regeneratieve stand je zit…in stand 2 is het al bijna weg
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JulesM
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 sep 2022 06:51
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door JulesM »

Dat ga ik eens proberen of het bij lagere recuperatie instelling niet gebeurd.

Heel soms spontane melding over alertheid bij rijden, en zeer sporadisch een lijncontrol ingreep terwijl lijncontrol uitgeschakeld staat. Blijft toch electronica denk ik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Surfroy01 »

Ik ben er ook achter waarom soms automatische deur openen niet werkt, dan zit de sleutel te dicht bij mijn telefoon in broekzak of rugzak :mrgreen:

Cruise control overgang bij lagere recuperatie is inderdaad minder snelheid verhogend in den beginnen. Maar ik vind zwaarste stand fijner rijden. So have to get used to it (done).

Ben nog steeds erg tevreden over de auto, gemiddeld verbruik 16,1 kwh over 800km zover. Over 2 weken ga ik er mee naar Duitsland, mountainbiken in Winterberg en omstreken, eens kijken hoe dat gaat.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JulesM
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 sep 2022 06:51
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door JulesM »

Bij mij is het verbruik 15.1 kwh/100km over 7600km, dus theoretisch 400km mogelijk bij volle accu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Surfroy01 »

Niet echt een bug/error maar vandaag stuurverwarming aan gehad en stuur wordt lekker warm enkel het metalen deel aan binnenkant stuur in het midden is en blijft koud :D

Af en toe connect mijn iphone niet, dan kun je alles proberen maar enkel auto aan en uit werkt dan, soms.... ook is het raar dat wanneer je apple carplay aan hebt je niet je telefoon contacten kunt gebruiken. Je kunt wel gebeld worden.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JulesM
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 sep 2022 06:51
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door JulesM »

Dat laatste heb ik ook bij gebruik Apple Carplay

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Surfroy01 »

Vorige week overigens de 3e update gekregen, heb de auto 6 weken in bezit, ze zitten niet stil bij Renault, of zitten er zoveel verbeteringen in :D
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door BVice »

ik heb in totaal al 4 updates gehad sinds augustus. Ik ging er vanuit dat later geleverde voertuigen bepaalde updates al hadden maar dat valt dus tegen (wat wel bijzonder is aangezien ze zo lang op het depot stonden onder het mom van 'aanvullende checks en updates').

Ik heb heel af en toe de melding 'rijhulpsystemen niet beschikbaar'. Dat was eerst wel eens bij harde regen of dichte mist in combinatie met de melding dat de camera geen zicht heeft, en dat is begrijpelijk. Maar laatst ook gewoon op klaarlichte dag, en zonder de melding dat de camera geen zicht had.

Verder blijf ik het vervelend vinden dat in de klimaat voorprogrammering je wel de opties stoel- en stuurverwarming kan aanvinken, maar deze vervolgens niet meedoen met voorverwarmen. Dit is echt een bug/fout. En jammer dat je deze niet via de app kan aanzetten.

Daarnaast: als je kiest voor 'voorruit ontwaseming' dus het knopje wat de luchtstromen maximaal op de voorruit zet, dan schakelt de A/C niet in (en juist die wil je gebruiken als je snel wilt ontwasemen). Als je vervolgens handmatig de A/C er bij inschakelt, gaat de clima van die voorruit-ontwaseming af. Uiteraard kun je handmatig wel instellen dat de luchstroom naar de voorruit moet gaan, maar het idee van die knop is dat je dat allemaal niet hoeft te doen.
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Surfroy01 »

Vaanf begin last van een rammel, kwam ergens achter vandaan. Onlangs als passagier achter in mijn eigen auto meegereden en gevonden waar de rammel vandaag kwam. Afdekplaat boven achterruit, die kan je er zo met de hand uit krijgen en de clipjes waarmee deze aan de klep vast zitten hebben metalen klem plaatjes, dit was precies de rammel die ik hoorde. 1 zal dus niet helemaal vast gezeten hebben, maar welke? En hoe op te lossen. Ik had nog tape van stof liggen, zeg maar dat zwarte waar ze kabels mee omwikkelen zodat deze niet rammelen :D . Bij alle clipjes een klein stukje tape tussen plastic en metaal gedaan et voila, rammel n'est plus!

Afbeelding


[Afbeelding
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MeganeMan
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2022 20:25
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door MeganeMan »

Ik stond met de mijne (2 maanden, 7.300km) twee weken te laden. Dat dacht ik. 8uur later, nog steeds 8%. "Batterij opladen onmogelijk" en een aantal controle lampjes. Hij staat bij Renault Heerenveen, ik woon in Midden-Limburg. Na een paar dagen en met hulp uit Frankrijk was het euvel gevonden: de lader is defect. Het schijnt een bekend probleem te zijn. Nieuw onderdeel staat in back order en levertijd onbekend. Bij mijn eigen garage werd april gefluisterd... :( Ik hoop dat het niet zo lang gaat duren.

Service is goed. Na om 8u 's avonds gebeld te hebben met Renault Service stond er binnen een half uur pechhulp bij de auto. Die kon niets doen, dus afgesleept. Daar kreeg ik direct een vervangende auto mee voor drie dagen. Daarna heb ik wel wat moeite moeten doen om daarna een andere vervangde auto te krijgen, maar dat is geregeld. Ook wordt de Megane, als die gerepareerd is, bij mij afgeleverd. Wel heel handig gezien de afstand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

0111 Mtbiker
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door 0111 Mtbiker »

JulesM schreef: 22 sep 2022 06:58 Afgelopen 2 maanden probleemloos, maar gisteren ineens geen volume regeling mogelijk, geen media selectie, en google assistent werkte niet meer. Na verloop van tijd blijft volume ineens oplopen, diverse keren, auto aan de kant en opnieuw opgestart. Scheelde wel in volume regeling en media selectie, maar niet voor de google assistent. Als je deze oproept met knop op stuur pakt ze tekst van de radio over ondanks dat deze dan volledig gedempt is, en uitzetten radio helpt. Echter, geen spraakherkenning meer, lijkt niet meer gekoppeld aan microfoon. Misschien toch een bug in de laatste update! Ondanks veel plezier met auto is dit irritant
Ben je wel ingelogd met je Google account en heb je een Orange abonnement afgesloten?
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Surfroy01 »

Ik kreeg gisteren melding toen ik de adaptive cruise control aanzette dat het systeem beperkt zicht had en dus niet werkte. Gestopt, dacht contact uit en aan dan is het vast over, niet dus. Voor bij de auto gekeken of er ergens iets zat wat het zicht beprekte, niets. Heb bij mijn vorige auto wel eens met sneeuw gehad dat de ACC niet werkte. Anyhow verder rijden en ineens kreeg ik melding dat het weer werkte.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Surfroy01 »

Afgelopen vrijdag een rare bug, ik rijd achteruit van parkeerplaats, zet hem in voorwaats en camera blijft aanstaan. Wat ik ook deed, scherm reageerde nergens op, contact aan/uit, auto uit, op/van slot niets, zodra de electronica aan ging bleef camera aan staan. Nouja dan maar met camera aan uur richting huis gereden, gelukkig kon ik wel navigatie via scherm achter stuur raadplegen. Thuis na 10 minuten stilstand met contact uit weer eens geprobeerd, niets aan de hand. Gisteren 2x50km ritten niets aan de hand.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Megane3387
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2023 01:34
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Megane3387 »

Sinds december 2022 in het bezit van de Megane en bevalt tot op heden zeer goed! :D :clap:
Bij mij werkt alleen smartcharge van de Mobilize app niet goed. Wanneer de auto is aangesloten dan krijg ik wel een melding en is het laden zichtbaar, alleen wordt het dus niet geregistreerd en word het niet gezien als zijnde "slim laden" wat dus geen €€€'s opleverd... :(
Renault gaat komende week kijken of ze hier wat aan kunnen doen...

Ook heb ik last van een "klonk" / "rammel" ergens achter in de auto. Het klinkt haast of er iets in het chassis ligt wat bij linker of rechter bocht ergens tegen aan valt. Heb dit ook nagevraagd bij Renault en dit schijnt bekend te zijn maar nog geen oplossing... Iemand hier bekend mee of al gevonden wat het probleem is? :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Surfroy01 »

Ik heb er geen last van, tenzij ik met 70+km/u over een verkeersdrempel ga maar dan is het gewoon de vering die teveel gewicht krijgt te verdragen :lol:
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Megane3387
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2023 01:34
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Megane3387 »

Megane3387 schreef: 13 mar 2023 01:46 Sinds december 2022 in het bezit van de Megane en bevalt tot op heden zeer goed! :D :clap:
Bij mij werkt alleen smartcharge van de Mobilize app niet goed. Wanneer de auto is aangesloten dan krijg ik wel een melding en is het laden zichtbaar, alleen wordt het dus niet geregistreerd en word het niet gezien als zijnde "slim laden" wat dus geen €€€'s opleverd... :(
Renault gaat komende week kijken of ze hier wat aan kunnen doen...

Ook heb ik last van een "klonk" / "rammel" ergens achter in de auto. Het klinkt haast of er iets in het chassis ligt wat bij linker of rechter bocht ergens tegen aan valt. Heb dit ook nagevraagd bij Renault en dit schijnt bekend te zijn maar nog geen oplossing... Iemand hier bekend mee of al gevonden wat het probleem is? :?:
Het "slim laden" probleem is helaas nog niet opgelost.. Dus hier nog maar even mee op pad bij Renault. Het is geen ramp gelukkig.. maar wel jammer van de misgelopen €€€'s :cry:

Het geluid uit de achterkant van de auto lijkt minder vaak voor te komen, ze hebben hier niks mee kunnen doen zeggen ze.. dus geen idee wat hier nou veranderd is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffonz
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 dec 2018 16:48
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door ffonz »

Ik ben het helemaal eens met de eerste twee punten uit dit bericht van [mention]Surfroy01[/mention]:
viewtopic.php?p=254856#p254856
Heel irritant dat hij het regeneratie niveau en cruise control niet kan onthouden. In de Zoe (maar ook in mijn oude Seat Ibiza uit 2010) is de cruise control een hardwarematige knop. Die stond bij mij altijd aan. Als ik ga rijden met de Megane moet ik iedere rit die dingen eerst weer goed zetten. Renault doe er wat aan!
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Pepone »

Bij specifieke vragen kan je beter een eigen topic aanmaken in het daarvoor bedoelde (Megane) forum deel.

Dan wordt het eerder gevonden door de forumleden.


Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wimpie118
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2015 08:04
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Wimpie118 »

Mijn radio wil niet meer spelen, diverse keren uitgeschakeld, auto op slot etc. CarPlay werkt wel. Viel me op dat Google Maps nu groenige wegen heeft ipv blauw, dus vermoed dat er een software update is geweest die misschien de radio om zeep verholpen heeft. Iemand een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffonz
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 dec 2018 16:48
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door ffonz »

Ik heb ook af en toe dat de (DAB+) radio niets afspeelt. Bij mij helpt het om even van zender te wisselen.
Er is volgens mij wel een software update geweest. Bij mij heeft dat geresulteerd dat bij de adaptieve cruise control als ik op het verkeersbord-knopje (linkerkant stuur, knopje links onderin) ik andere cruise control snelheden zie: 63 ipv 60, 73 ipv 70 en 115 ipv 100. Misschien dat die afwijking van +3 km komt omdat ik + 3 km heb ingesteld in de instellingen. Maar vooral die 115 vind ik nogal merkwaardig.
Maar mijn radio is zich na de laatste update niet anders gaan gedragen.
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wimpie118
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2015 08:04
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door Wimpie118 »

Mijn radio deed het na een dag gelukkig weer 😊

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



briksem
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2023 16:16
Actief als: particulier

Re: Bugs/errors of algemene aandachtspunten

Bericht door briksem »

Op mijn dab radio wordt maar de helft van de zenderlogo’s weergegeven. Herkennen kullie dit probleem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Algemene volume verlagen.
    door behtjes » » in R-Link 2
    0 Reacties
    98 Weergaves
    Laatste bericht door behtjes