My Renault app Onderwerp is opgelost

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

My Renault app

Bericht door corvankruchten »

Sinds voorzitter mijn Megane e-tech, maar wat vraagjes over de My Renault app:
Als ik op het tabblad 'kaart' klik verwacht ik een kaartje met de plaats waar mijn auto staat. Ik zie echter enkel een wit leeg scherm op mijn iPhone???

De laadstatus is wel te vervolgen, maar je moet telkens handmatig verversen, klopt dit?

Hoe werkt die bediening van de airco etc? Ik vind het maar onduidelijk.

Groet,
Cor
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door BVice »

Cor,

als ik op 'kaart' klik zie ik netjes een kaart met de locatie (in het geel de auto, in het blauw jijzelf). Het is een Google Maps kaartje.
De laadstatus ververst (uiteraard) niet vanzelf, dat zou nogal een aanslag zijn op de data + servers, en er is sowieso geen continue verbinding met de auto. Je haalt eenmalig gegevens op. Ik verwacht ook dat wanneer je hem een paar keer achter elkaar ververst, je het een tijdje niet meer kan doen (ik ken OEMs die na x pull requests een gebruiker tijdelijk offline zetten). Het is enorm kostbaar om dit soort verbindingen op verzoekbasis op te zetten voor een autofabrikant.

Hoe werkt bediening van de Airco? Via de app klik je op 'Airconditioning', dan gaat hij de auto verwarmen of koelen, afhankelijk van de buitentemperatuur. Hij probeert hem naar 20-22 graden te krijgen, dus als het warmer is buiten gaat hij koelen, als het kouder is buiten gaat hij verwarmen. Helaas kun je hier niet zo veel opties selecteren.
Daarnaast kun je vanuit de app ook de airconditioning inplannen, dit werkt net als de programma's in de auto.
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door corvankruchten »

BVice schreef: 17 okt 2022 16:10 Cor,

als ik op 'kaart' klik zie ik netjes een kaart met de locatie (in het geel de auto, in het blauw jijzelf). Het is een Google Maps kaartje.

Dank je voor je antwoord. Ik zie dus enkel een wit vlak.... Ik kijk dan op een iPhone, geen Andoid. Zou het daar in kunnen zitten?

Groet,
Cor
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door BVice »

Nee, ik heb twee iPhones in gebruik met de Renault app en op beide gaat het goed
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door corvankruchten »

Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder, bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of de knop "Plaats reactie" gebruiken.
Moderator
Mmm, vreemd. Waarom zou dat bij mij dan niet werken?
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door BVice »

Doet de app het verder wel?
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door corvankruchten »

Ja
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 4
Berichten: 1415
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: My Renault app

Bericht door Pepone »

[mention]corvankruchten[/mention]
Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder, bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of de knop "Plaats reactie" gebruiken.
Moderator
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door corvankruchten »

Contact gehad met Renault Nederland over o.a. het witte kaartschermpje in de app. Blijkt al vaker te zijn gesignaleerd. Lijkt een server-probleem in Frankrijk. Renault Nederland heeft het geëscaleerd naar Renault Frankrijk. Ik wacht dan maar af.
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door corvankruchten »

Frustrerend: de My Renault-app werkt maar half (kan niet zien waar auto staat op de kaart, want geen kaart). En ik krijg de 4G verbinding in de auto niet aan de gang via Orange. Helpdesk van Renault komt er ook niet uit, garage komt er niet uit. Kastje naar de muur verhaal. En in het weekeinde: geen helpdesk....
Betaal je een godsvermogen voor en het werkt niet, aaaargggghhhhhh
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 4
Berichten: 1415
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: My Renault app

Bericht door Pepone »

Misschien overbodig maar de auto heeft wel verbinding met je telefoon via Bluetooth?
Maw je kan handsfree bellen?

Bij "instellingen" van de iphone in de app staat "Mobile data" aan?
"Locatie bij gebruik" staat ook aan in de instellingen van de app?


Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door corvankruchten »

Ja, dat wel
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 4
Berichten: 1415
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: My Renault app

Bericht door Pepone »

Bij "instellingen" van de iphone in de app staat "Mobile data" aan?
"Locatie bij gebruik" staat ook aan in de instellingen van de app?
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door corvankruchten »

Yep, mobiele data en locatie bij gebruik staan aan.
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 4
Berichten: 1415
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: My Renault app

Bericht door Pepone »

Tja, dan heb ik ook verder geen idee.
Toch dan maar blijven zeuren bij Renault, in de goede zin natuurlijk.

Telefoon opnieuw opgestart? Alle updates gehad?



Toegevoegd in 25 minuten 51 secondes:
Zag je op Tweakers Net ook langskomen. :)

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door corvankruchten »

Ja, ik zoek overal naar mogelijke tips of hulp
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door corvankruchten »

Net de app op iPad geïnstalleerd, daarop werkte het wel.... Op mijn iPhone, die van mijn vrouw werkt het niet. Op dezelfde iPhone van mijn zoon werkt het weer wel. Moet dus iets zijn in de instellingen. Ik heb alles al eens naast elkaar gehouden en vergeleken, maar zie geen verschillen. Diverse malen herstart en herinstallatie. Ben er nu al weer een hele dag mee bezig, heb internet bijna helemaal uit over dit onderwerp, maar nog geen resultaat.....
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door BVice »

Maar dan lijkt het dus wel echt iets met je telefoon te zijn en ligt het niet aan Renault?
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door corvankruchten »

Dat denk ik nu ook, maar wat?
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Surfroy01 »

Op mijn iphone krijg ik ook wit/grijs scherm als ik lokatie van de auto zoek. Normaal weet ik wel waar mijn auto staat maar vandaag na paar uur wandeling op utrechtse heuvelrug wilde ik short cut nemen naar mijn auto. Gelukkig op eigen gevoel ook gekomen :D
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door corvankruchten »

Sinds maandag staat er een nieuwe versie in de app-store en deze werkt!!
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Surfroy01 »

Inderdaad! Thanks.

Waarom krijg ik geen melding dat er een update is?
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door corvankruchten »

Ik had er een: telefonisch van Renault Nederland
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



IJzebrand
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door IJzebrand »

Ik heb een Megane electric en gebruik ook de My Renault app.
De functie Laadbeheer is niet actief. Verder werkt de Mijn voertuig identificeren niet.
Wat kan ik doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Surfroy01 »

Hoe lang heb je de auto in bezit? Het lijkt alsof je auto niet aangemeld is.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



IJzebrand
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door IJzebrand »

Ik heb de auto sinds 25.10. App deed het tot nu toe redelijk. Niet alle functionaliteit (autoherkenning met claxon of verlichting)
Maar nu krijg ik steeds de melding:er zijn technische problemen. Probeer later nog eens te verbinden. Ook klantenservice weet geen oplossing. Naar hun zeggen zou de app het moeten doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Surfroy01 »

Vreemd inderdaad, ik krijg overigens in de auto ook melding van dat er een fout is met de renault app, maar hij doet het wel gewoon.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



IJzebrand
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door IJzebrand »

Contact met mijn dealer gehad. Er zijn bij meer gebruikers problemen. Iets met satellietverbinding. Was ook in het voorjaar aan de orde. Ik wacht nu weekend af. Hoop dat Sinterklaas het oplost….

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



IJzebrand
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:43
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door IJzebrand »

Het is inmiddels een grote frustratie met de My Renault app. Probeer van alles, contact met Renault NL en de dealer, wordt van kastje naar de muur gestuurd. Maar weer even zelf geprobeerd met reset R link naar fabrieksinstellingen, de App voor de zoveelste keer opnieuw geïnstalleerd op de iPhone XR en de IPad Pro, maar nog steeds de melding: Er zijn technische problemen…..
Iemand nog een tip?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cyberx
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2022 19:18
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Cyberx »

Hi, app werkte altijd prima, maar nu krijg ik opeens de melding, " de applicatie werkt niet in jouw land". Ik woon in NL. Denk dat ik hem moet verwijderen en opnieuw instellen denk ik?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Denny35
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2022 06:45
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Denny35 »

Vorige week is het de dealer gelukt om het voorverwarmen van de Captur voor elkaar te krijgen en als ik in de auto programmeer gaat het prima. Echter kon ik de airco en het schema voor de airco niet op afstand via de app activeren. Ik heb de auto uit de app verwijderd, de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Auto weer toegevoegd, gesynchroniseerd en code van de easylink in de app ingevoerd. De auto deelt gegevens (twee pijltjes boven het autootje rechtsboven), echter niets zichtbaar in de app. Push berichten voor starten en stoppen laden komen wel door. De halve circel die het % van de accu aangaf is weg, km standen zijn niet zichtbaar, menu om uitgesteld laden (of laadschema) en verwarmingschema aan te passen zijn verdwenen. Na het synchroniseren van de auto kreeg ik onderstaande melding, maar meerdere ritten (waaronder ritten van 190 km) gereden en nog steeds werkt het niet. Renault is erg stil... Weet iemand de oplossing?
1.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cyberx
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2022 19:18
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Cyberx »

Heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Alles Ok nu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Denny35
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2022 06:45
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Denny35 »

Hier niet:

Toegevoegd in 42 minuten 33 secondes:
Na installeren van IOS 16.2 (vandaag beschikbaar) werkt het weer. Renault heeft kennelijk de app voor 16.2 te snel in de store laten zetten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffonz
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 dec 2018 16:48
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door ffonz »

Zijn er meer mensen met problemen met de app? Wsl heb ik zo'n 2 weken geleden een update gehad en moest ik opnieuw de voorwaarden accepteren. Als ik dat doe, krijg ik een foutmelding dat ik het later nog eens moet proberen. Ik had verwacht dat Renault dit wel snel zou oplossen, maar ik had beter moeten weten. Vandaag wilde ik toch echt de SoC in de gaten houden tijdens het laden. Ik eerst de cache gewist. Toen dat niet hielp, de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Opnieuw ingelogd en nu moet ik opnieuw verbinding maken met de auto (stap 2 van 2). Nu staat er in de app dat ik moet inloggen op de myrenault account in de auto. Ik kan nergens vinden hoe ik in of uitlog.

Heeft iemand een idee?

Moraal van dit verhaal: hoe meer techniek hoe meer storingen.
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffonz
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 dec 2018 16:48
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door ffonz »

Gebeld met Renault. Na het terug zetten naar de fabrieksinstellingen werkt het weer.
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in