Aankoopadvies Megane uit 2018

Plaats reactie

Topic author
MarkJ
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2022 23:32
Actief als: particulier

Aankoopadvies Megane uit 2018

Bericht door MarkJ »

Goedenavond allemaal,

Ik ben nieuw op het forum.
Mijn naam is Mark en ik rijdt momenteel in een Renault Zoe uit 2020 met het 52Kwh accu pakket en CSS laden. Deze auto heeft fantastische rijeigenschappen maar het elektrisch rijden beperkt mij dusdanig dat ik na een half jaar besluit de auto weer te verkopen. Voor Woon werk verkeer is dit model prima geschikt maar langere afstanden bijvoorbeeld naar Duitsland maakt mij steeds onrustig over ‘ga ik het wel halen’ en ‘wat als de laadpaal defect is’. De ritten naar het buitenland in combinatie met het ‘trage’ laden van max. 50Kwh heeft mij doen besluiten de auto weg te doen.

Dus begint ook direct mijn zoektocht naar wat anders.
Ik wil weer terug naar een ‘oud en vertrouwd’ benzine model en ik heb een Renault Megane op het oog uit bouwjaar 2018, maand augustus met de 1.2 TCE motor en een EDC automatische versnellingsbak. De auto heeft iets minder dan 40.000km gelopen en is in hele nette staat.

Nu lees ik op internet veel problemen over deze type motor met name hoog olieverbruik en de ketting die voor problemen kan zorgen. Tevens lees ik veel ‘horror’ verhalen over de automaat met dubbele koppeling die olie kan lekken en kan gaan bokken. Nu viel mij rijdens de proefrit wel op dat bij het starten en de eerste keer wegrijden de motor toeren maakte en de koppeling wat later op leek te komen, na 1 ongeveer minuut was dit weg dus dit zou wellicht door de kou kunnen komen. De automaat schakelde daarna wel zeer vloeiend en ik merkte alleen in de sportstand wat aggresiever gedrag.

Mijn vraag is nu heeft deze motor en versnellingsbak nog tussendoor revisies ondergaan? Want veel van de problemen spelen zich af bij modellen van bouwjaar 2016. Waar moet ik eventueel nog meer op letten en kan ik eventuele defecten herkennen? Als ik de auto aanschaf doe ik dat sowieso met een afleverpakket en 1 jaar bovag garantie. Graag advies van de kenners onder ons :-)

Mijn dank is groot!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aankoopadvies Megane uit 2018

Bericht door mechanic »

Het is tegenwoordig lastig een technisch goede auto.aan te kopen.

Downsize turbo motor in een grotere auto, directe injectie onder andere, staan hoe dan ook totaal niet garant voor probleemloze kilometers.
Ik zou het niet aanraden, maar wat dan wel ..
Liever een oudere goed gebouwde auto, zijn er genoeg.
Hoger verbruik prima weg te strepen tegen lagere aanschaf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Aankoopadvies Megane uit 2018

Bericht door larsdijkstra 16v »

Ik zou bv kijken naar een Megane lll of Laguna lll met een lekkere 2.0 benzine motor. Betrouwbaar en sterke de 2 liter kan met goed onderhoud veel kms aan.

Neem van de Laguna dan bv de GT, en van de Megane de 180 Tce of hoger
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leemhuis
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2020 14:55
Actief als: particulier

Re: Aankoopadvies Megane uit 2018

Bericht door Leemhuis »

Een alternatief is ook de Megane 4 GT, is wel wat duurder, maar rijdt geweldig.
De 1.6 tce motor is prima en de EDC bakken van 2017 en nieuwer hebben geen problemen meer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht