Ik ben nieuw op het forum.
Mijn naam is Mark en ik rijdt momenteel in een Renault Zoe uit 2020 met het 52Kwh accu pakket en CSS laden. Deze auto heeft fantastische rijeigenschappen maar het elektrisch rijden beperkt mij dusdanig dat ik na een half jaar besluit de auto weer te verkopen. Voor Woon werk verkeer is dit model prima geschikt maar langere afstanden bijvoorbeeld naar Duitsland maakt mij steeds onrustig over ‘ga ik het wel halen’ en ‘wat als de laadpaal defect is’. De ritten naar het buitenland in combinatie met het ‘trage’ laden van max. 50Kwh heeft mij doen besluiten de auto weg te doen.
Dus begint ook direct mijn zoektocht naar wat anders.
Ik wil weer terug naar een ‘oud en vertrouwd’ benzine model en ik heb een Renault Megane op het oog uit bouwjaar 2018, maand augustus met de 1.2 TCE motor en een EDC automatische versnellingsbak. De auto heeft iets minder dan 40.000km gelopen en is in hele nette staat.
Nu lees ik op internet veel problemen over deze type motor met name hoog olieverbruik en de ketting die voor problemen kan zorgen. Tevens lees ik veel ‘horror’ verhalen over de automaat met dubbele koppeling die olie kan lekken en kan gaan bokken. Nu viel mij rijdens de proefrit wel op dat bij het starten en de eerste keer wegrijden de motor toeren maakte en de koppeling wat later op leek te komen, na 1 ongeveer minuut was dit weg dus dit zou wellicht door de kou kunnen komen. De automaat schakelde daarna wel zeer vloeiend en ik merkte alleen in de sportstand wat aggresiever gedrag.
Mijn vraag is nu heeft deze motor en versnellingsbak nog tussendoor revisies ondergaan? Want veel van de problemen spelen zich af bij modellen van bouwjaar 2016. Waar moet ik eventueel nog meer op letten en kan ik eventuele defecten herkennen? Als ik de auto aanschaf doe ik dat sowieso met een afleverpakket en 1 jaar bovag garantie. Graag advies van de kenners onder ons

Mijn dank is groot!