Megane Plug in hybride

Plaats reactie

Topic author
terp86-3
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2023 14:45
Actief als: particulier

Megane Plug in hybride

Bericht door terp86-3 »

Hallo Ik ben nieuw op dit forum. Mijn Naam is René en ben Account manager bij een importeursbedrijf.
Ik heb me hier aangemeld omdat ik sinds 19 juni 2022 een nieuwe Megane plugin hybride heb ( zakelijk) de hele zomer met veel plezier gederden in de auto, ondanks het onrustige schakelgedrag van de automaat.
In november de wielen laten wisselen naar de winterbanden ( nieuwe velgen en banden) Gelijk bij het wegrijden al een raar gevoel in de carroserie. Nu blijkt bij een snelheid tussen de 100 en laten we zeggen 113 een vervelende trilling aanwezig in de carrosserie. Dit is niet waarneembaar in het stuur. Gelijk terug naar de garage en die hebben de wielen opnieuw gebalanceerd, maar volgens de garage zat het in de velgen. Die waren niet helemaal zuiver. Ze hebben nieuwe velgen ( staal) besteld in Frankrijk en deze gemonteerd. Nog steeds hetzelfde probleem. Daarna een nieuwe set winterbanden gemonteerd op de oude velgen. Nog steeds hetzelfde probleem.
Daarna heeft de auto weer een dag in de garage gestaan om te kijken en te vergelijken met eenzelfde auto of daar ook het probleem in zou zitten
Deze auto stond op zomerbanden en lichtmetalen velgen. Hetzelfde probleem. Nog erger voelbaar zelfs.

Nu gooien ze het op de aandrijving dat de electro aandrijving steeds een zetje geeft....

Zijn er meer mensen die in het bezit zijn van een megane plugin hybride die hetzelfde ervaren qua trilling

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane Plug in hybride

Bericht door Surfroy01 »

Afgelopen vrijdag een rare bug, ik rijd achteruit van parkeerplaats, zet hem in voorwaats en camera blijft aanstaan. Wat ik ook deed, scherm reageerde nergens op, contact aan/uit, auto uit, op/van slot niets, zodra de electronica aan ging bleef camera aan staan. Nouja dan maar met camera aan uur richting huis gereden, gelukkig kon ik wel navigatie via scherm achter stuur raadplegen. Thuis na 10 minuten stilstand met contact uit weer eens geprobeerd, niets aan de hand. Gisteren 2x50km ritten niets aan de hand.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DeWare
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2017 11:03
Actief als: particulier

Re: Megane Plug in hybride

Bericht door DeWare »

Ja, ik heb dat probleem ook met mijn Megane Estate PHEV (uit 2021) bij een snelheid van om en nabij 112 km/u. Dan is een lichte trilling door de hele auto voelbaar. Onder en boven die snelheid is er geen trilling. Ik heb 'm sinds juli 2023 dus ik weet niet of het altijd zo geweest is.
Ik heb de wielen laten balanceren maar dat gaf maar een lichte verbetering. Volgens de dealer komt het door de banden; die zouden onregelmatig versleten zijn. Bij nieuwe banden zou het probleem niet meer optreden. Dus afwachten tot die aan vervanging toe zijn.
Renault Megane Estate PHEV Edition One uit 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
terp86-3
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2023 14:45
Actief als: particulier

Re: Megane Plug in hybride

Bericht door terp86-3 »

Bij mij zat het probleem in de winterbanden ( michelin) De dealer had aangegeven dat het aan de auto lag en niet de banden, maar bij de wissel naar de zomerbanden was het probleem helemaal weg. Geen enkele trilling meer. Dus inderdaad een banden probleem.
Winterbanden zijn vervangen voor nieuwe. ( geen michelin meer) Ik ga ervan uit dat het probleem niet terug komt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



biezelinge
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 nov 2022 10:59
Actief als: particulier

Re: Megane Plug in hybride

Bericht door biezelinge »

Hetzelfde heb ik met mijn Captur (winterbanden geleverd). Maar bij trilt de carrosserie het meest tussen 40 en 50 km Hoe sneller: hoe minder trilling. Niets te merken aan het stuur: ik heb altijd gedacht dat het aan één (achter)band/ wiel ligt. Maar de garage 'voelt niks' dus doen ze ook niks. Dit trillen is al 2 jaar !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
terp86-3
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2023 14:45
Actief als: particulier

Re: Megane Plug in hybride

Bericht door terp86-3 »

Heb je ook de Michelin winterbanden? Bij mij zijn ze vervangen voor continetals. Het trillingsprobleen is nu opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



biezelinge
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 nov 2022 10:59
Actief als: particulier

Re: Megane Plug in hybride

Bericht door biezelinge »

Good Year (215 60R17 96H) Vroeger altijd Michelin: prima ervaringen: veel km (tot soms 60.000 km !): rustige rijder en ik !
Tegenwoordig niet meer: zwaardere auto's dan toen? Ik vrees dat ik met mijn Captur niet boven 35.000 kom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
terp86-3
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2023 14:45
Actief als: particulier

Re: Megane Plug in hybride

Bericht door terp86-3 »

Standaard ook de Michelins voor de zomer. Geen enkel probleem qua trilling. Ik heb ook samen met een monteur nog in een andere megane gereden met zomerbanden van michelin. Ook een trillingsprobleem. Er zit dus geen patroon in waar het wel en niet voorkomt.
Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of met de knop "Plaats reactie". Moderator

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht