Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
De motor van mijn Renault Clio uit 2001 lijkt wel overtoeten te maken. Maar alleen als ik onder de 50 kilometer per uur rijd, en dus veel moet schakelen. Het lampje van de luchtkwaliteit brandt ook. Kan dit er iets mee te maken hebben, dat het komt door een volle luchtfilter? En/of kan het zijn dan de boegies moeten worden vervangen? Of kan dit alleen maar een probleem van de motor zelf zijn?
Bovenstaande opperde iemand met kennis van auto's me, maar hij is geen Renault-kenner. Dus vandaar dat ik het hier ook even in de groep gooi.
Uiteraard ga ik ermee naar de garage, maar ik zit momenteel in het buitenland en wil graag een beetje beslagen ten ijs komen in een vreemde garage.
Haal dit van het www met volgende in te geven.... :
motor auto maakt veel toeren probleemoplossing :
Wanneer een motor hapert bij een constant toerental is dit een teken dat er iets mis met het de toevoer van de lucht of het inspuiten van de brandstof. Er wordt waarschijnlijk of teveel of te weinig brandstof ingespoten of lucht aangevoerd. Een probleem met de ontsteking kan hier dus worden uitgesloten.
Best is toch dat de auto uitgelezen wordt.......... zo weet je het zeker en loop je niet meer averij op .
Dank je wel voor jullie reacties. Het is een benzinemotor. En ik ga er inderdaad maandagochtend meteen mee naar de garage. Helaas zijn die dicht op zaterdag, in het land waar ik nu ben.
De bougies en luchtfilter staan er los van, dat is een onderhoudsbeurt dingetje verder.
Een luchtlekkage zou waarschijnlijker zijn, welk motortype is er in? 1.6?
Laatstgenoemde heeft nog wel eens een losse aansluiting op het inlaatspruitstuk.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Help! Wij hebben een Scenic 3 (december 2012), 2.0-16v M4R, 140 pk, CVT-automaat en LPG. De motor slaat af in de opwarmfase, zowel op benzine als op LPG.
Wat is er allemaal vervangen? Het gasklephuis (ingeleerd bij een Renault-specialist en ook een...
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
vandaag kwam de monteur er achter dat de electrische koeling fan pas aanslaat bij 108 graden . wat op de thermostaat staat. wij vinden dat erg vreemd. de motor heeft album koppen. uiteraard kan koelvloeistof hogere temperaturen aan dan water. wat...
Ik in oosterijk op de snelweg slaat me systeem uit dashboard alles, wel alles meteen weer aan en geeft ESC die ging weer uit en gaf melding Zijruiten achter vergrendeld.
Motor werkt wel en heeft vermogen.
Heeft iemand dit ook al een keer gehad en...
Mijn auto slaat af als huij bij stilstand stationair draait ,dit gebeurd ook als ik achteruit wil rijden en voor het stoplicht stil sta.
Heeft iemand een idee wat de oplossing is van deze storing?
Beste allemaal
Ik heb een Renault Master 2017 euro 6 en die start voor 2 a3 seconden en slaat af.
Ik heb hogedrukpomp vervangen en het filter.
Hij geeft geen fout code .. kan iemand mij alsjeblieft helpen?