Verlengen connected services Easylink?

Plaats reactie

Topic author
Supercows
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2021 17:35
Actief als: particulier

Verlengen connected services Easylink?

Bericht door Supercows »

Hallo,

Onze Zoë is bijna 3 jaar oud en nu verlopen de meeste "Online" services. Onder andere die van de verbinding met de app (Pack remote?). Zijn er al mensen die dit verlengt hebben zo ja hoe ging dit in zijn werk?

Bij ons is de auto helaas weer uit de app verdwenen. Afgelopen voorjaar heeft de auto 3 weken bij de dealer gestaan en hebben ze best veel vervangen. Tot 2 weken terug werkte alles nog prima. De dealer denkt dat het met de connected services te maken kan hebben. De Renault klantenservice zegt van niet.. Ofwel zucht.

Al met al weten wij na al het gedonder één ding. We kopen nooit meer een buitenlandse Zoë. We hebben er echt super veel gedoe mee gehad en nu lijkt het weer van voren af aan te beginnen. Niks ten nadele van de dealer, waar we in onderhoud zijn, deze loopt tegen het Renault apparaat op en kan helaas ook niks meer dan in een dom ticket systeem dingen plaatsen en wachten op een reactie.

Kortom zijn er mensen die al renewed hebben zo ja hoe ging dit bij jullie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zoe50rijder
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2023 12:32
Actief als: particulier

Re: Verlengen connected services Easylink?

Bericht door zoe50rijder »

Ook ik ben sinds enige tijd de connected services van onze Zoe 50 kwijt, nu deze drie jaar oud is. Ik merk dit doordat de Zoe geen ladingspercentage meer laat zien in de app en de knoppen laden en voorconditioneren zijn verdwenen. Met name vanwege het gebrek aan voorverwarmen, sta ik met dit weer te krabben en dat staat me nogal tegen.

Ik heb geen informatie hoe het wel is te verlengen, maar hier een opsomming wat/waar het niet is gelukt.

Ik heb op de computer het programma Renault CONNECT Toolbox geïnstalleerd om te kijken of via die weg iets over de abonnementen te achterhalen is. Bij het invullen van ons VIN nummer krijg ik de melding "Your map subscription is expired. Please renew it to get the new maps. (0303001016)".

Onder de link myr<punt>renault<punt>nl<slash>renault-connect<punt>html en in het gedeelte 'Renault Connect' staat "Fantastisch, je hebt alle services die beschikbaar zijn voor je auto al geactiveerd. Goed nieuws: er komen weer nieuwe services bij!"

Bij veelgestelde vragen over 'Connected Services' staat de vraag
Hoe kan ik mijn connected services verlengen?
Verleng je connected services op je computer of smartphone. Meld je hiervoor aan bij je My Renault-account.
Ga naar het tabblad Aanbod om na te gaan of de optie voor het verlengen van connected services beschikbaar is.
Klik vervolgens op Verlengen en volg de aanwijzingen voor de volgende stappen.

Maar in het My Renault account kom ik het tabblad Aanbod nergens tegen.

Bij veelgestelde vragen over 'Connected Services' staat de vraag
Hoe kan ik mijn connected services upgraden?
Volg de onderstaande stappen om je connected services te updaten:
  • Meld je aan bij je My Renault-account.
  • Ga naar de pagina van de Renault Easy Connect Store;
  • Als het servicecontract bijna afloopt, komt er een verlengingsoptie beschikbaar in het gedeelte Catalogus;
  • Selecteer het aanbod waarop je je wilt abonneren en betaal voor je aankoop;
  • Veel plezier met je service!

Maar in het My Renault account kom ik het gedeelte Catalogus nergens tegen.

Ook heb ik in het algemeen nog niets gevonden wat enigszins op een 'Store' lijkt. Tot zover mijn zoektocht. Ook ik hoor graag of iemand wel succesvol de Easylink / Renault Connected services weer werkend heeft gekregen na 3 jaar.

Zojuist heb ik de klantenservice van Renault gemaild, mocht er iets uitkomen dan meld ik me weer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBakker
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2023 22:14
Actief als: particulier

Re: Verlengen connected services Easylink?

Bericht door TBakker »

Ook hier precies hetzelfde probleem. Je wordt door Renault van het kastje naar de muur gestuurd: Renault klantenservice verwijst naar de dealer om te activeren - die weten van niets en verwijzen naar Easy Link - en dit systeem verwijst weer naar My Renault waar vervolgens geen enkele mogelijkheid is om vanuit de 'store' iets te doen. :shock:

Ik heb deze vraag nu uitgezet bij 2 officiële Renault dealers en laat weten als ik een terugkoppeling heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Supercows
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2021 17:35
Actief als: particulier

Re: Verlengen connected services Easylink?

Bericht door Supercows »

Bij mij is alles geregeld uiteindelijk door de dealer (van kesteren in Kampen) deze weten nu hoe het werkt :D

Ik kreeg overigens nog een mooi overzichtje. Zie de bijlage! Je moet naar EV kijken. Wij hebben nu "slimme navigatie EV" en "Pack EV Remote Control"
Waren binnen 48 uur in de lucht.

Als stappenplan geven ze op:
Verwijder de auto uit de app/account (overig), daarna gehele account verwijderd. 24 uur later account weer aangemaakt, auto gekoppeld en daarna kwamen alle services weer tot leven. Vraag me niet waarom die zo moet..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBakker
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2023 22:14
Actief als: particulier

Re: Verlengen connected services Easylink?

Bericht door TBakker »

Dank voor het delen, interessant! En fijn dat het gelukt is. Vraag: zoals je de stappen beschrijft, is het dan ook mogelijk om het zonder een dealer voor elkaar te krigen? En op welke manier kun je verlengen (kan het door het stappenplan te dan wel via een store functie via My Renault)?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Supercows
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2021 17:35
Actief als: particulier

Re: Verlengen connected services Easylink?

Bericht door Supercows »

[mention]TBakker[/mention] Ik heb begrepen dat alleen de dealer deze stappen kan doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zoe50rijder
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2023 12:32
Actief als: particulier

Re: Verlengen connected services Easylink?

Bericht door zoe50rijder »

Inmiddels heb ik een reactie van de Klantenservice van Renault, zie hieronder. In de reactie staan twee termen die jullie/onze dealer(s) wellicht in de juiste richting wijzen. Binnenkort nog maar eens langsrijden bij de dealer dus.

Voor klanten wordt op dit moment gewerkt aan de Renault Connect Store die via My Renault te bereiken zal zijn. Tot de tijd dat dit gereed is kan dus enkel alleen via het dealer netwerk verlengd worden (Activ Service (via RenaultNet).
Helaas is het niet mogelijk om dit op afstand voor u te verlengen anders hadden wij dit graag voor u gedaan.

Mocht de dealer hier niet uitkomen kan hij om hulp vragen via de gekende kanalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zoe50rijder
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2023 12:32
Actief als: particulier

Re: Verlengen connected services Easylink?

Bericht door zoe50rijder »

Zojuist bij de Renault dealer in Gouda geweest. Deze wist wel meteen hoe en wat, het had volgens hem zelfs telefonisch gekunt, dat doen ze vaker bij klanten die al in hun administratie staan.
De prijzen voor 3 jaar "Pack EV Remote Control" a €39 en "Slimme navigatie EV" a €159 klopten inderdaad. Ik heb voor nu alleen de Remote Control genomen omdat we toch altijd via Carplay navigeren en de kaarten voorlopig nog vrij recent een update hebben gehad.

Zonder iets opnieuw aan te melden werkte de Remote Control alweer toen ik ca een half uur later in de app keek. Dus alles verwijderen hoeft schijnbaar niet altijd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



erwinvroom
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2023 16:47
Actief als: particulier

Re: Verlengen connected services Easylink?

Bericht door erwinvroom »

Ja, zelf ook de stappen doorlopen. Je kunt het niet online doen of zelf doen. Klaar.

Als je belt naar de garage kunnen zij het voor je doen, op basis van kenteken. De prijs is nog steeds 39 euro voor 36 maanden voor die afstandsbediening van de verwarming en zo. Het schijnt daarna 36-72 uur te duren voor het geactiveerd is.

Overigens ongelooflijk wat een enorme bende aan websites, subdomeinen, inlogsystemen en apps renault in gebruik heeft die ook nog eens allemaal niet leiden tot het bestellen van zoiets simpels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBakker
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2023 22:14
Actief als: particulier

Re: Verlengen connected services Easylink?

Bericht door TBakker »

Dank allen voor jullie reacties!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



erwinvroom
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2023 16:47
Actief als: particulier

Re: Verlengen connected services Easylink?

Bericht door erwinvroom »

Nog even een update, het duurde inderdaad tot de maandag na het weekend. Ik heb vrijdagmiddag gebeld. In het weekend verscheen ineens wel de optie om op afstand een 'climaatprogramma' te maken, maar nog niet aanzetten op afstand. Maandagmorgen was ie er. Jippie, want wel handig met het koude weer, nu maar hopen op zo'n steenkoude morgen met een dikke laag ijs op het raam. Dat zijn de momenten waarop dat knopje een heel goed gevoel geeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht