Help melding STOP risico op motorschade

Plaats reactie

Topic author
boelie22
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2022 14:19
Actief als: particulier

Help melding STOP risico op motorschade

Bericht door boelie22 »

Hallo allemaal,

ik het niet meer weet vraag ik om advies!

Sinds 1,5 maand geeft onze Renault captur van 2014 met 155k op de teller af en toe een STOP MELDING risico op motorschade . (zoals afgebeeld op de foto ) met als tweede melding daar achteraan controleer regelaar. Deze melding blijft inclusief het lampje Max 30 seconde aan. Daarna is hij verdwenen.

Met dit verhaal ben ik naar een monteur uit eigen kring gegaan en deze gaf aan dat het aan de distributie ketting kon liggen. Bij het uitlezen kon hij destijds niets vinden.

De ketting hebben wij met bij de 15k geleden laten vervangen en daarom contact opgenomen met het bedrijf die het gedaan had. Deze gaf aan dat het absoluut niets met de ketting te maken kon hebben.

Dus toch verder gaan zoeken en naar de officiële Renault garage hier. Deze kwamen met uitlezen uit op de melding van:

DTC009077 signaal brandstofsdruk

maar waarop de Renault monteur aangaf dat het eventueel met een nieuwe software opgelost zou zijn maar hij vermoede dat het met de ketting te maken had want hij had via de olievuldop geconstateerd dat de ketting losser hing als het zou moeten.

Eventueel was dan een nieuwe ketting mogelijk van ongeveer 1200,- €

Hierop toch contact opgenomen weer met het bedrijf wat de ketting vervangen had en deze beweerde dat het toch niet mogelijk was maar wouden wel een afspraak inplannen om er naar te kijken.

Toch nog een derde partij de auto laten controleren alle compressies goed waren maar de computer dit aangaf.

P0090 regelklep 1 brandstofdruk foutief

Uiteindelijk vandaag dan naar het bedrijf gegaan die de ketting gedaan heeft en deze geven echt aan dat het daar niet aan kan liggen aangezien het ook maximaal 15k geleden is en dat je het dan ook moet merken.

Bij het uitlezen daar gaf hij het volgende aan.

P0090 regelklep 1 brandstofdruk foutief

Constatering geen timing fouten en storing komt niet terug tijdens proefrit.

Ze vermoeden dat het daar aan de druksensor ligt a 123,- ex of de branstofpomp a 656,- ex

omdat ik nu echt niet meer weet wat of wie ik moet geloven en iedereen wat anders zegt vraag en hoop ik dat iemand dit verhaal of probleem herkent en het misschien wel weet.

Ik vind het niet erg om kosten te maken zo dat het opgelost word maar dan moet het wel kloppen. Hopelijk heeft iemand goed advies.

Mvg Liran
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MB28
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2023 12:17
Actief als: particulier

Re: Help melding STOP risico op motorschade

Bericht door MB28 »

Hallo,

Heeft u al een oplossing gevonden ?
Mijn renault captur van 2017 gaf vorig jaar in januari stop/ kans op motorschade. De tekst blijft staan en de cruise controle en start stop systeem werkt dan niet meer.
uit laten lezen ;
Fout code is P0090 en en P1525
de fout codes laten wissen en kijken wanneer het weer terug kwam, tot vorige week dus ( precies een jaar ).
Graag hoor ik of u al iets duidelijker bent geworden.

gr, MB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
boelie22
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2022 14:19
Actief als: particulier

Re: Help melding STOP risico op motorschade

Bericht door boelie22 »

Hallo,

Ja bij ons is het probleem helemaal weg. Het autobedrijf waar wij hem naar toen hadden gebracht heeft op advies van de Renault garage in Weert de computer geherprogrammeerd en dit heeft gewerkt.

Gelukkig geen melding meer gezien.

Mvg Liran

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MB28
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2023 12:17
Actief als: particulier

Re: Help melding STOP risico op motorschade

Bericht door MB28 »

Bedankt voor uw reactie daar ben ik blij mee.
Wat koste dat zo ongeveer ? dat mag ook privé via PB.
Het advies voor mijn Captur is om een internet verbinding met Renault Frankrijk te maken en dan ook een herprogramering (denk ik) maar de kosten zijn vooraf niet te zeggen. Dat weten ze pas wanneer de rekening uit Frankrijk komt.
Dat kan 100 of 400 euro zijn, dat vind ik dan weer bijzonder raar.
vandaar mijn vraag

gr MB
Mail adres of tel.nummer verwijderd.

De laatste tijd merken wij een verhoogde activiteit van o.a. Russische hackers op ons forum.

Wij doen ons best om de privacy en veiligheid op het forum zo veel mogelijk te waarborgen.
Daarom vragen wij jullie om terughoudend te zijn met het vermelden van telefoonnummers en mailadressen.

Wil je communiceren met een medeforumlid? Gebruik dan Mail of een PB via de profielpagina.
Moderator

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
boelie22
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2022 14:19
Actief als: particulier

Re: Help melding STOP risico op motorschade

Bericht door boelie22 »

Als ik mij niet vergis 165€. Maar dit heb ik betaald aan het autobedrijf die alles geregeld heeft. Ik denk als je renault in Weert belt hun jou dit exact kunnen vertellen.

Mvg Liran

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht